K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2011, 14:22   #11
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Pensionsansøgning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Jeg går selv og venter, men har lidt svært ved at følge med, da jeg ikke rigtigt har en fast sagsbehandler. Det er en helt "syvende" person i voksen teamet med speciale i rp der har lavet min rp og indstillet mig til pension. Dog siger hun at min sag pt. ligger social service men at jeg er indstillet til pension via pensions teamet.!!

Meddelelse fra rp. sber 6/4:

Jeg har lavet indstilling til førtidspension og sagen er nu hos pensionsnævnet. Der må afventes på afgørelsen fra pensionsnævnet.


Meddelelse fra rp. sber efter jeg spurgte til datoen for beregningen af de 3 mdr. D. 7/4:

Du må kontakte socialservice for nærmere oplysninger hos xxx som sagen ligger hos.

Efter flg. har jeg valgt blot at være tålmodig og vente på hvad der sker, samt håbe på det bedste bud fra postkassen.

Hvis bare man kørte sagsbehandlingen ens over hele landet, så vidste man hvad det skulle ske i et sagsforløb og hvornår. Jeg har fx. ikke modtaget et brev om at møde op omkring høring af min sag og ved ikke lige om den er i pensionsnævnet nu eller ej. Jeg har valgt at håbe på det bedste som vi jo alle gør.

Held og lykke til jeg der ligeledes afventer besked.
Nej du, det er særdeles vanskeligt at grade proceduren, når fremgangsmåden ikke er den samme på alle kommuner. Det ville ha gjort forståelsen og forklaringer til andre langt lettere. Meeeen, tror nu nok, der er lys forude Enteneller.
Vi må væbne os med tålmodighed, og så ellers overveje at asfaltere ruten mellem fordøren og postkassen, på grund af risikoen for nedslidning Hi hi
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 14:27   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser

Vi må væbne os med tålmodighed, og så ellers overveje at asfaltere ruten mellem fordøren og postkassen, på grund af risikoen for nedslidning Hi hi
Ja det var en god idé, men det er jo ikke hver dag at postmanden kommer, har jeg så også opdaget ?? He, he.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:10   #13
orkide
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
orkide er ny på vejen
Pensionsteamet har nu læst din sag og har truffet afgørelse om , at din sag dags dato overgår tilbehandling efter reglerne om FTP.

Det bemærkes, at der ikke er taget stilling til, om betingelserne for tilkendelse af førtidspension, er til stede.

Fremmøde for pensionsteamet.

Inden der træffes afg. i din sag om FTP, skal du ha´mulighed for at fremmøde for pensionsteamet. Du har ret til at have en bisidder med til mødet.

Det er frivilligt, om du ønsker at at benytte dig af tilbuddet, om at møde frem og udtale dig om din sag.

Hvis du har yderligt at tilføje din sag, kan du også vælge at skrive det, og sende det til pensionsteamet.

Såfremt, du ønsker fremmøde for pensionsteamet, bedes du kontakte XXXX inden for 8 dage, har vi ikke hørt fra dig inden 8 dage, vil din sag blive behandlet inden for 4 uger fra dags dato.

Kære Pedro har du så valgt at deltage ned til mødet???
kan se du har skrevet at det er frivilligt men kan det have en betydning for afgørelsen hvis man vælger ikke at deltage til mødet??? er der nogle der ved noget om det??? eller måske har hørt hvordan og hvorledes??? det forgår???
orkide er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:22   #14
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Min sag overgik fra sagsbehandleren til visitationsteamet den 18. marts som skal træffe afgørelse om indstilling. Gud ved hvor lang tid det vil tage dem
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:26   #15
orkide
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
orkide er ny på vejen
Hej igen ... der er gået 2,5 måned nu og jeg har ikke hørt noget fra kommunen ...
jeg har heller ikke fået en bekræftelse fra visitationen om at de har modtaget min sag ...
ved ikke om der er forskellige behandligsmåder fra kommune til kommune ...

Er der nogle der kan råde mig til hvad jeg skal gøre ??

Kan jeg ringe og høre om min sag til kommunen ??
Hvem skal jeg kontakte?? sagsbehandler ??eller visitationen ??
er det en god ide eller dårlig ide????

Hjælp mig
orkide er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:38   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære orkide

De har 3 måneder til at træffe afgørelsen indenfor.
Altså er det den dato, der står i det brev, du refererer til ovenfor,
der gælder.

Hvis du ikke har hørt noget når den dato er overskredet,
kan du rykke for svar.

Men for hulme, jeg forstår godt at du er er utålmodig.
Man er godt nok helt hudløs til svaret foreligger.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 14:41   #17
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Kære orkide
Det er korrekt at de har 3 mrd til at behandle sagen. Det er en frygtelig tid. Da vi havde ventet i 6 uger på afgørelsen af min mands sag var vi simpelthen så udmattede af ventetiden og jeg selv var ved at gå ned med flaget, at vi var nød til at gøre NOGET. Jeg mailede så til borgmesteren hvor jeg beskrev hvordan ventetiden påvirkede min mand vores børn og jeg selv og bad ham oplyse om hvornår vi kunne forvente en afgørelse. Der gik 3 dag så lå der et pænt brev fra borgmesteren og dagen efter modtog vi afgørelsen fra pensionsnævnet. Gudskelov en tilkendelse af ftp.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve med at forespørge på din sag. Gå højere end din sagsbeh. Skriv til lederen for teamet eller borgmesteren himself.
Jeg ønsker dig alt held og lykke og krydser for en tilkendelse.
Kram
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 09:59   #18
orkide
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
orkide er ny på vejen
Hej Alle

Så nu har jeg endelig fået brevet og ja jeg fik den sku Er pension pr.1 juli det var godt nok en lang ventetid men er glad for at det er overstået nu ...
Jeg vil Takke alle der har støttet mig hele vej igen ...

Men lige en ting kan jeg godt komme ud og rejse ??? eller er der nogle regler om at man lige skal vente et par måneder??? nogle der ved noget??? har planer om at rejse sidst i juli ???
orkide er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:09   #19
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Tillykke.

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men når jeg engang er igennem så skal jeg ha' et pas.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:20   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Stort tillykke...

Du kan rejse alt det du vil..

Der er nogle regler der betyder at du i nogen tilfælde skal give besked om det, men det er kun at give besked - du skal ikke spørge om lov...

Og det er vist kun rejser af over to måneders varighed..

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Meget nervøs linus Alt det andet 7 15-07-2013 18:09
nervøs Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-10-2012 17:08
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
nervøs for fremtiden sanne mor Alt det andet 0 29-11-2010 17:28
Jeg er SÅ nervøs.... Mette1107 Jeg er kommet i praktik. 6 07-05-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension