K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2011, 19:27   #11
pspina
Føler sig hjemme på K10
 
pspinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 33
Styrke: 15
pspina er ny på vejen
stærkt

har først set dette nu og giver dig lige en kæmpe krammer ...syntes du er sej..
kan desværre ikke finde læserbrevene men har set indslaget..

Sidst redigeret af pspina; 04-02-2011 kl. 19:37.
pspina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 19:49   #12
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Hun er da helt på gladtis den centerchef. Det er ligesomom hun godt ved hun har en dårlig sag.

Beviset for der er noget helt galt i hovederne på dem er AT DE IKKE GIVER DIG EN UNDSKYLDNING, fordi dine papirer er blevet væk, det er da alvorligt.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 22:08   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=maybeline2you;147943

Forvaltningschef Hanne Madsen udtaler også, at De intet har gjort forkert og jeg nu skal i en virksomhedspraktik, men dette stemmer ikke overens med den aftale jeg har med Sb.. virksomhedspraktik er menlig lavet om til en arbejdsprøvning. [/QUOTE]

Jeg vil blot bemærke, at en virksomhedspraktik ofte er lig med en arbejdsprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 00:46   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
http://www.tv2nord.dk/arkiv/2011/2/1...610&autoplay=1

Forvaltningschef Hanne Madsen udtaler også, at De intet har gjort forkert og jeg nu skal i en virksomhedspraktik, men dette stemmer ikke overens med den aftale jeg har med Sb..

...gennemusympatisk person! Bvadr!

virksomhedspraktik er menlig lavet om til en arbejdsprøvning.

Ifølge rådgivning fra socialrådgiver i Gigtforeningen for nylig, anvendes arbejdsprøvning på REVA-center i forbindelse med vurdering til revalidering, flexbevilling eller pension - resten er virksomhedspraktikker.

Jeg har også et læserbrev mere i støbeskeeen og det udkommer i næste uge.
Godt, Maybeline, du synliggør problemerne i Jobcentrene :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 10:50   #15
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Danmark har et alvorligt retssikkerhedsproblem

http://vimeo.com/19476555

Britta skriver på Facebook siden, STØT sygdomsramte som er kommet i klemme i systemet:

Kære alle

Denne film, er et opråb til alle i Danmark.
Filmen er sendt til de fleste i folketinget, handicaporganisationer, fagforeninger, aviser, fjernsyn m.m.
...Håber det sætter fokus på urimelighederne ”uheldige” sygdomsramte støder på…

- Sammen er vi STÆRKE.

Jeg har fået førtidspension, men kan ikke leve i et Danmark , hvor jeg ved disse forbrydelser finder sted.

Knus ♥ Britta

-----------------------------------------------------------------------------------

DERFOR kræver Sygdomsramte følgende:
Ophæv varighedsbegrænsningen, syge SKAL have lige ret.

Syg SKAL samtidigt have ret til:

Fri advokat hjælp - fra første gang resurseprofilen går i partshøring.
Dette vil sikre, at syge får en rigtige og fair sagsbehandling gennem systemet.

Vi kræver også:
Økonomisk konsekvens i form af en bøde, når kommunerne ikke overholder allerede gældende lovgivning.
Hvilken anden lov fungerer uden en konsekvens…?
Så det bliver muligt at stævne kommunen, når loven ikke bliver overholdt.
Dette vil sikre, at kommunerne ikke bliver små selvstændige stater, med egne love og regler…!
Det vil sikre, at kommunen laver en korrekt sagsbehandling.
Det vil sikre, at det ikke betaler sig for kommunen, at fordreje lægelige konklusioner, ”glemme” vigtige lægelige dokumenter osv.

Som loven fungerer i dag, falder ”Uheldige” sygdomsramte ned i hul, som minder om diktatur.
Den syge kan intet gøre….!
Dette vil sikre, at syge ikke havner i kommunal økonomisk spekulation.

--------------------------------------------------------------------------------

Tak for filmen..... Britta

Hilsen fra "Syg i Lejre"
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 15:17   #16
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Ikke et fedt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil blot bemærke, at en virksomhedspraktik ofte er lig med en arbejdsprøvning.

Jeg er ikke enig med dig i, at det kan være ligefedt om det hedder virksomhedspraktik eller arbejdsprøvning. For i min optik er der en meget stor grundliggende forskel på de to ting.
1. Vriksomhedspraktik. Er den ordning, hvor Jobcenteret kan fastholde dig i evigheder, fordi man afprøver ens arbejdsevne i et fag og kan man ikke klare dette, ja så finder man bare et andet, som man måske kan klare og sådan forsætter det i en uendelighed.
2. Arbejdsprøvning; Er en ordning, hvor restarbejdsevnen afprøves EN GANG FOR ALLE! og kan man ikke klare kravet om 12,5 time så er eneste vej herefter Pesnionen. Man skal menlig IKKE arbejdsprøves i ethvert job eller arbejdsfunktion efterfølgende. Dette har Den sociale Ankestyrelse slået fast i en principel afgørelse og tidligere arbejdsminister Claus Hjort Frederiksen har på det kraftigste opfordret alle landets Jobcentere til at overholde gældende lovgivning på området.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 15:22   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Molly-1 Se meddelelser
http://vimeo.com/19476555

Britta skriver på Facebook siden, STØT sygdomsramte som er kommet i klemme i systemet:

Kære alle

Denne film, er et opråb til alle i Danmark.
Filmen er sendt til de fleste i folketinget, handicaporganisationer, fagforeninger, aviser, fjernsyn m.m.
...Håber det sætter fokus på urimelighederne ”uheldige” sygdomsramte støder på…

- Sammen er vi STÆRKE.

Jeg har fået førtidspension, men kan ikke leve i et Danmark , hvor jeg ved disse forbrydelser finder sted.

Knus ♥ Britta

-----------------------------------------------------------------------------------

DERFOR kræver Sygdomsramte følgende:
Ophæv varighedsbegrænsningen, syge SKAL have lige ret.

Syg SKAL samtidigt have ret til:

Fri advokat hjælp - fra første gang resurseprofilen går i partshøring.
Dette vil sikre, at syge får en rigtige og fair sagsbehandling gennem systemet.

Vi kræver også:
Økonomisk konsekvens i form af en bøde, når kommunerne ikke overholder allerede gældende lovgivning.
Hvilken anden lov fungerer uden en konsekvens…?
Så det bliver muligt at stævne kommunen, når loven ikke bliver overholdt.
Dette vil sikre, at kommunerne ikke bliver små selvstændige stater, med egne love og regler…!
Det vil sikre, at kommunen laver en korrekt sagsbehandling.
Det vil sikre, at det ikke betaler sig for kommunen, at fordreje lægelige konklusioner, ”glemme” vigtige lægelige dokumenter osv.

Som loven fungerer i dag, falder ”Uheldige” sygdomsramte ned i hul, som minder om diktatur.
Den syge kan intet gøre….!
Dette vil sikre, at syge ikke havner i kommunal økonomisk spekulation.

--------------------------------------------------------------------------------

Tak for filmen..... Britta

Hilsen fra "Syg i Lejre"
Tak for filmen og et stort TAK for dit store arrangement i, at ændre på forholdene for alle os andre .. Britta

Hilsen fra " Syg i Vesthimmerland"
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 15:48   #18
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
maybelline - ja undskyld jeg lige blander mig, men hvor står det sort på hvidt dét med arbejdsprøvning/virksomhedspraktik, for det kunne jeg godt bruge at vide.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:45   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Jeg er ikke enig med dig i, at det kan være ligefedt om det hedder virksomhedspraktik eller arbejdsprøvning. For i min optik er der en meget stor grundliggende forskel på de to ting.
1. Vriksomhedspraktik. Er den ordning, hvor Jobcenteret kan fastholde dig i evigheder, fordi man afprøver ens arbejdsevne i et fag og kan man ikke klare dette, ja så finder man bare et andet, som man måske kan klare og sådan forsætter det i en uendelighed.
2. Arbejdsprøvning; Er en ordning, hvor restarbejdsevnen afprøves EN GANG FOR ALLE! og kan man ikke klare kravet om 12,5 time så er eneste vej herefter Pesnionen. Man skal menlig IKKE arbejdsprøves i ethvert job eller arbejdsfunktion efterfølgende. Dette har Den sociale Ankestyrelse slået fast i en principel afgørelse og tidligere arbejdsminister Claus Hjort Frederiksen har på det kraftigste opfordret alle landets Jobcentere til at overholde gældende lovgivning på området.

M2y

Dette er ikke korrekt.

I 2007 var jeg i arb.prøvning på et reva-sted, klarede 6-9 timer pr. uge og blev tilkendt fleks. Ikke fp tiltrods for, at timetallet var et godt stykke under de 12,5 timer.

I 2009 var jeg, via anden aktør, i virksomhedspraktik i forb. med revurdering i forb. med fleksjob.
Virksomhedspraktikken var med henblik på, at vurdere min arbejdsevne.

Det handler om hvad formålet er med virksomhedspraktikken.

Den virksomhedspraktik du beskriver er sandsynligvis den, som har til formål, at "lære borgeren at stå op om morgenen og vænne sig til at være på arb.markedet m.m.", kommunerne formulerer det liidt anderledes, men det er ca. den mening.

Den virksomhedspraktik jeg skriver om, som kan sidestilles med en arb.prøvning, er den hvor formålet er at vurdere arb.evnen og afklare borgeren i forhold til fleks eller fp.

Der er skrevet en hel del om dette emne her på K10, hvis jeg får tid i aften skal jeg finde noget om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:22   #20
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
maybelline - ja undskyld jeg lige blander mig, men hvor står det sort på hvidt dét med arbejdsprøvning/virksomhedspraktik, for det kunne jeg godt bruge at vide.

Det er helt okay at du blander dig :-)

Jeg har læs det på disse sider hos Arbejdsmarkedsstyrelsen

http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...dspraktik.aspx

http://www.ams.dk/Regler-og-satser/C...heder-mv-.aspx

Se også kap 10 - 12 og § 44 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
https://www.retsinformation.dk/forms...?id=128679#K11.

Når jeg opdeler virksomhedspraktik og arbejdsprøvning er det pga de store forskelle i, hvordan disse 2 metoder bruges. -Og fordi man springer en masse unødige vriksomhedspraktikker over ved at kende denne ankeafgørelse

http://fleksjob.denmarkonline.dk/arb...job-200811mon1

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Lad nu de svageste få fred" - godt læserbrev i JP -Henrik- Politik og Samfund 4 08-12-2010 18:55
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Læserbrev om Erik Simonsen OD. Henrikxxxx Politik og Samfund 0 15-01-2009 07:28
Læserbrev. annasen Alt det andet 0 08-01-2009 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension