K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2013, 18:42   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Gør de grin med mig....

Efter en arbejdsskade fik jeg tilkendt Flex sidste år.
Der er ingen behandlingsmuligheder for de skader jeg har pådraget mig og der er tale om varigt nedsat funktions evne, med en del skånehensyn.(resourceprofil 2012)

Er lige afsluttet ny arbejdsprøvning før tid, pga. af tiltagende smerter og tiltagende føleforstyrrelser i begge arme og begge ben
Det er egen læge der har sagt at jeg skulle sygemeldes selv om jeg var villig til at prøve at gå lidt ned i tid.

Egen læge og jobkonsulenten var begge meget enige om at jeg ikke vil kunne vartage et flexjob end ikke på flexjobvilkår, begge var inde på pension
selv om det skære mig dybt i mit hjerte ved jeg godt
at det står skidt til, mere end jeg selv vil erkende.

Egen læge har i forbindelse med sygemeldingen udfyldt LÆ.251 med mig
Jobkonsulenten har skrevet en lang redegørelse for min arbejdsprøvning hvor han er gået i dybden med alt...a lige fra mine smerter til arbejdsopgaverne
om at jeg var glad for at vær der til en opsummering af mine tidliger forløb som heller ikke gik godt pga. af store smerter.

Så da jeg åbnede brevet fra min nye sagsbehandler troede jeg ikke mine egne øjne der står:At jeg er tilkaldt til samtale og at samtalen bla. vil være en opfølgning på hvilke beskæftigelsesfremmende aktiviteter der skal igangsættes for at hjælpe mig til et flexjob.

Det første jeg sagde til mig selv det kan bare ikke passe De laver grin med mig....
HALOOO det er kun 5-6 uger siden at lægen sagde jeg skulle sygemeldes pga. af tiltagende smerter og tiltagende føleforstyrelse som jeg har fået fordi i har sendt mig ud.

Både egen læge og jobkonsulenten mener ikke at jeg kan, varetage et flexjob men har de slet ikke læst det overhovdet??

Er det mig der er paranoid eller er det bare et standart brev de sender ud?
Hvis de gerne vil sende mig i ny arbejdsprøvning har jeg tænkt at sige nej? er det en dårlig ide? jeg vil hvert fald henvende mig til min egen læge, men vil det hjælpe?? suk suk håber på at i kan give mig nogle gode råd tak på forhånd
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 19:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et hurtigt svar...

Kære Star.

Du gør som inden for forsvaret.

Jeg vil godt men kan ikke.

Din læge må træde i karakter og skriftligt meddele kommunen at du er sygemeldt og videre arbejdsprøvning er direkte skadelig.

Hvis ikke han vil det HVORFOR er du da ellers sygemeldt?

DU siger ikke nej.

Hvis det viser sig at du ender på pension genoptager du din arbejdsskadesag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 19:55   #3
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for hurtig svar, jeg vil ikke have nogen problemer med min egen læge, jeg syntes bare ikke det kan passe at mennesker skal banke i bordet og sige at man gerne vil men man kan ikke... Hvis den nye sagsbeh. Grundigt har læst min sag vil hun kunne se at min motivation for at kæmpe ikke har fejlet noget i hele forløbet, det er fandme sørgeligt

Det kan være jeg stadigvæk har ressourcer til at kæmpe men hva med dem der ikke har... Min Arbejdskade i ASK. er der ingen problemer med
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 20:18   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker at din sagsbehandler burde have været involveret inden du stoppede arbejdsprøvningen.

Du var selv indstillet på at prøve at gå ned i tid, og det havde sikkert været en bedre løsning, så der i samarbejde med sagsbehandleren var kommet et resultat ud af arbejdsprøvningen der kunne bruges til at bedømme dig godt nok på.

Så vær imødekommende til mødet, og hav lægen med på sidelinien så du hele tiden får redefineret evt skånebehov..

Fleks er jo ned til få timer, så der skal meget til før der er nok til at din sagsbehandler kan pege på pension..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 20:32   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar, nu er det ikke mig der har nævnt pension men lægen og jobkonsulenten at jeg hidtil ikke syntes det var en god ide ved de godt begge to men jeg kan jeg godt se at når tingene skæres ud i pap og der tales med store bogstaver at jeg skal passe på mig selv..

Der er der ingen andre der gør og jeg har ikke fået af vide at jeg skal have sagsbeh. Med i forløbet da jeg i mellem tiden har fået en ny fik at vide at det er jobkonsulenten jeg skulle trække på ?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 20:46   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Den du skal have med i forløbet tæt hele tiden, er den der har muligheden for at indstille dig.. for det er hende der har fingeren på pulsen i forhold til hvad der kræves for at kunne komme igennem med en indstilling.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 21:02   #7
MSE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
MSE er ny på vejen
SUK

Desværre en til grim historie fra det virkelige liv.
Ve' ikke hvilken kommune du er underlagt, men det virker ikke som om at de ved meget om de nye regler 1.1.2013.
Ingen kommer som udgangspunkt på førtidspension, medmindre man "næsten" er døende .... det er lidt overdrevet men reglerne er strammet meget op således at flexjobbere skal yde bare lidt om de kan (selv en time om ugen)
Det virker noget horribelt at konsulent/læge kan være så enige og når en "ny" kommer på, at der laves om i denne "enighed".
1) kontakt ny jobkonsulent og forhold dem til tidligere udmelding fra læge/konsulent (vedlæg evt kopi af referat for møde eller andet som kan dokumetere dette)
2) ellers rådfør dig med lægen igen omkring en sygemelding

Hvis du ikke har dok for pkt. 1) eller 2) lægen syntes om det, tror jeg desværre at du skal igennem møllen igen med arbejdsprøvning og med flere skånehensyn.

Held og lykke med din sag
Mikael
MSE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 21:07   #8
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar, har heldigvis alle min dokumenter
Og diverse kopier hvis jeg skulle få brug for det
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 09:47   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Desværre vægter ens egen læge ikke tungt på vægtskålen, og en jobkonsulent vægter slet ikke!

De eneste der sidder med magten er din sagsbehandler og en eventuel speciallæge - det er de eneste to der kan dømme dig fuldstændig UDE.
Så det du skal bruge er en speciallægeerklæring hvor speciallægen dokumenterer at ALT er afprøvet medicinsk og/eller at der intet er at gøre lægefagligt (herunder også mht smertehåndtering, træning, operation mm) - alle behandlingsmuligheder skal være afprøvet og udtømte, endvidere skal han/hun kunne dokumenterer at tilstanden er varig og at din arbejdsevne er 0 indenfor alle erhverv og at du derfor ikke kan komme ind under nogle af de sociale kapitler som fx fleksordningen. Du må ikke kunne arbejde så meget som 1 time om ugen!!

Efter speciallægeerklæringen er på plads, så kan din sagsbehandler selv se hvor grelt det står til og MÅ derfor IKKE spille på andre instrumenter end psykolog og/eller psykiater, for en ekstra speciallægeerklæring (den er standart - også selvom man ikke fejler noget psykisk!). Når DEN så er på plads (til din fordel), SÅ kan du så småt begynde at se førtidspensionen i horisonten.....

Så længe intet af dette er på plads, så er det kommunen der bestemmer farten og derfor kan stoppe dig ind under de sociale kapitler omkring arbejdsprøvning, praktik ect....

Det eneste din egen læge kan gøre er, at sygemelde dig hvis det bliver for hårdt. Men en sygemelding er at forhale din sag unødigt, så kommer du ingen vegne.
Du skal have gang i en speciallæge der kan sætte det sidste punktum. Søger du førtidspension, vil sagsbehandleren selv sende dig til en sådan. Så lige hér er det ekstremt vigtigt, at din sagsbehandler også selv fornemmer, at der kun er førtidspensionen. Eller bliver du indstillet negativt og vil få afslag, ellers vil de nægte at rejse sagen fordi den er for tyndbenet.

Sidst redigeret af Ninja; 04-10-2013 kl. 09:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 10:30   #10
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar😀

Jamen når jeg sygemeldes er jeg der hvor jeg næsten skal kravle jeg er ikke typen der sygemelder mig når jeg har ondt.


Det er når jeg langt op af dagen stadigvæk er meget påvirket af smerter og nætterne hvor jeg begynder at vågne af smerter at jeg sygemeldes det er flere uger forinden hvor andre nok
siger stop hvor jeg er blevet ved..... For det kunne jo være det bliver bedre... Lyder det bekendt for nogen??

Jeg blev henvist til en specielæge 2012 det godt nok Arbejdskadestyrelsen der henviste mig gælder den?

Og hvis ikke er det vel SB. der skal henvise mig?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring til grin mynthe Alt det andet 8 27-11-2012 17:43
Til grin for systemet. jpi101210 Din historie 3 22-05-2011 10:38
For dem der trænger til en grin :) sane Alt det andet 6 07-11-2009 09:11
Dagens GRIN...he..he..he.. Stella Dit og Dat 2 17-09-2007 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension