K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2009, 12:51   #1
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
næsten 4 års kamp mod Sorø kommune

Næsten 4 års kamp med Sorø kommune er nu slut
Historien er min kone blev sygemeldt i maj måned år 2005 hun har dårlig ryg hofter knæer
Slidegigt i skroget efter hun havde gået sygemeldt en længere periode raskmeldte kommunen henne.
Så Blev hun sendt på diverse kurser på aof i Slagelse så aof i Sorø efter efter at hun havde gået på
Aof i Sorø i 6 måneder så blev hun sygemeldt igen nu bliver hun så sendt til en masse undersøgelser
Hos gigt lægen i Ringsted- Slagelse sygehus på Køge sygehus.
Den 31/ 8 2007 bliver hun så frataget hendes sygepenge, da jeg er gift med henne skal jeg forsørge henne det er således at jeg er fleksjober jeg arbejder på 17 timer om ugen så min løn er ca. 240000,00 om året
Hele misæren i dette er at en læge på Køge sygehus skriver til Sorø kommune at der måske er behandlingsmuligheder og hvad er det så jov det er at min kone kan komme op på sygehuset og få en rodeblokade i ryggen en til to gange om måneden det brugte kommune så til at fratage hendes sygedagpenge nu var gode råd dyre hvad gør vi nu ja vi anker sagen kommunen nægter forsat at udbetale dagpenge til min kone på grund af der måske er behandlingsmuligheder så anker vi sagen til statsamtet i Nykøbing efter nogle måneder får min kone så medhold fra statsamtet hun får så udbetalt 26 ugers sygepenge fra kommunen og kommunen bliver pålagt at hun skal i en ny arbejderprøvning.
Nu bliver hun så sendt i arbejderprøvning i en børnehave som vi bor nabo til og er der i 4 uger efter dette så bliver hun så indstillet til pension dette er på møde den 14/1 2009 og hun er nu blevet godkendt til pension fra 1/2 2009 havde man lavet den arbejderprøvning for et år siden var man nået frem til samme resultat men nej det var lettere at smide henne ud af systemet
I den dom fra statsamtet skal kommunen også tage hendes sygedagpenge op igen men det vil de ikke der er en hul på 10 måneder som hun ikke har fået nogen penge udbetalt nu har vi så anket dette til statsamtet der går nogle måneder med dette så håber vi så at Sorø kommune får en øretæve igen
For det så ikke skal være nok blev jeg sygemeldt i september efter 3 uger bliver jeg så fyret fra min job som jeg har været i knap 2 år og aldrig haft en sygedag så ramler det hele for mig nu har vi så kun mine sygepenge at leve for jeg kan slet ikke overskue det mere jeg pakker min kuffert vi bliver enige om separation jeg skriver parpirene ud fra nettet og vi udfylder dem og sender dem ind jeg kører så til Jylland til min søn og svirdatter alt ser bare sort ud efter to dage får jeg det rigtig dårlig
Kører til lægen jeg havde snoren i venstre arm og i venstre side af ansigtet det viste sig jeg havde vældig høj blodtryg lægen indlagde mig på sygehuset hvor man konstaterede jeg havde fået en blodprop i hjernen efter 8 dage bliver jeg så udskrevet og min kone kommer og henter mig hjem
Det skal lige siges vi har været gift i 31 år så det var godt at komme hjem igen og sprationenen er aflyst.
I sidste uge blev jeg ringet op af en socialrådgiver da jeg har gået sygemeldt i over 8 uger og tro mig eller ej det var henne som min kone havde haft det skal lige siges hun blev frataget min konens sag på grund af sjusk og fejl hun er nu blevet min sagsbehandler, jeg har i samråd med min læge blevet enig om at søge pension så måske fire års kamp venter ??
I alt den tid vi har kæmpet med Sorø kommune er der en sted vi har fundet gode råd og vejledning
Det er hos jer på k 10 det er en stor trøst at kunne gå ind på denne side og læse om hvordan andre også bliver behandlet dårlig rundt om i landet og få tips til kampen mod systemet

Vi gir aldrig op
bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 00:26   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej bento

Du fik vist ikke noget svar, men som jeg læser dit inlæg, så har du nu fået den selv samme sagsbehandler, som gjorde livet surt for din ægtefælle og du søger nu svar på om / hvordan du eventuelt kan få tildelt en anden sagsbehandler.

Jeg ved, fra andre, at det er svært og at der ikke rigtig er nogen lov der kan hjælpe, men:

er der måske ikke alligevel nogen her, som kan give gode råd / erfaringer?

Mit ummidelbare bud, er om du kan få sagsbehandleren erklæret inhabil, pga. forud indtagne opfattelser.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 10:49   #3
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
tak for din svar
jeg er godt klar over det er svær at få en anden få en anden socialrådgiver
men da min sag er mere enkel håber jeg det går lettere igenmen
men min indlæg er for at fortælle om alt det man skal igenmen og glæden over det er lykkes
bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 10:59   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej bento
Jeg ville overveje en klage til borgmesteren baseret på at man som borger har fortjent en fair og fordomsfri behandling, hvilket du ikke føler dig sikker på, efter den sagsbehandling din kone fik af samme sagsbehandler. Den usikkerhed vil påføre dig en stressfaktor der kan være en trussel mod dit helbred gr. problemerne med dit kredsløb, så derfor anmoder Du om et sagsbehandlerskift af hensyn til alle parter.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 13:29   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Bento, Hvis jeg var dig, ville følge Nøvsen's råd; men også samtidig skrive en til den sagsbehandlers chef ... eller rettere omvendt: En klage til sagsbehandlerens chef og en kopi til borgmesteren.

Min egen erfaring er kort fortalt, at jeg efter et halvt års arbejdsprøvning/revalidering måtte sygemelde mig, pga. af forværring samt kraftige smerter. Fik derfor sagsbehandler i stedet for jobkonsulent. Havde et møde med damen, hvor hun inviterede til samarbejde; men efterfølgende manipulerer hun, lyver i mine sagsakter/ressourceprofil m.m.

Da jeg opdager det (du kan læse om det i en anden tråd under "trivalliteratur", hvis du har lyst), blev jeg naturligvis rasende og havde mistet enhver tillid til DET samarbejde, så jeg klagede skriftligt til hendes chef, hvor jeg FORLANGTE at få en anden sagsbehandler, for det mente jeg da i min glade naivitet (Jeg havde endnu ikke fundet K10 ), jeg havde krav på, for jeg ville F...'me ikke finde mig i hende længere .... basta!!

Samtidig stillede jeg nogle andre krav, men det er ligegyldigt i denne sammenhæng ... For fordi jeg var så naiv, skrev jeg med "meget store bogstaver", og fik derfor (?) min vilje og et beklagende/afglidende svar/brev fra hendes chef samt tildelt en ny sagsbehandler; men det er måske den gamle historie om "humlebien der ikke kunne flyve" før videnskaben, for relativ kort tid siden, beviste at den kunne. Den har jo fløjet hele tiden

Håber du kan bruge det til noget og held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-01-2009 kl. 13:33.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 13:41   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bento hold da op en historie (har ikke været her så meget på det sidste så have slet ikke set den ) godt at den blev hevet frem igen...

Kan sq godt forstå at det har været en hård periode og håber at i får medhold så din kone får sygedagpenge med tilbagevirkende kraft så i kan få en god sjat penge at gøre godt med...

At Køge sygehus er en af grundene til at hun fik frataget sine sygedagpenge i første omgang kan ikke undre nogen , et sygehus som Køge er bestemt det der får en til at tænke på term modellen jeg har utallige historier derfra om hvordan de forværre sagerne for borgere når de er syge desværre (jeg er selv tilknyttet køge men har ikke dårlige erfaringer med dem så er nok heldig )

Hvis du har mod på at have din kones gamle sagsbehandler så syntes jeg også at du skal blive ved hende for via din kones sag har hun på egen krop erfaret at i ikke finder jer i hvad som helst og at i formår at klage de rigtige steder over de rigtige ting og at i holder jer tilbage for at gøre det...

Jeg er selv langtidssygemeldt flekser og jeg fik også en sagsbehandler hvor jeg tænkte gisp det er løgn (det var en som jeg havde mødt som bisidder for andre borger og hun var storslem ) men det viste sig at jeg ingen problemer havde med hende overhovedet hun startede med en stor undskyldning over at de ikke var kommet i gang med min sag og hun undskyldte alt der var gået forud (et år på jobcenter hvor de nægtede at erkende at man kunne være sygemeldt som flekser )

Så jeg tror på at hvis du har modet på det og eller mener at du kan klare det så bliv ved den sagsbehandler, du kan være sikker på at når hun en gang har oplevet at du og din kone ikke bare ruller rundt og makker ret så har hun ikke lyst til at gå i clinch med jer en gang til og skulle det vise sig at det ikke holder stik så af sted med en klage med det samme....

Jeg tror ikke at du skal regne med en fireårig kamp igen , du har prøvet det en gang før og jeg ville hvis jeg var dig ved første møde gøre det meget klart for hende at du tillægger kommunen en stor del af ansvaret for din blodprop nu er der også det at der er kommet nyt til i din sag i forbindelse med blodprop og du er i forvejen syg, så din sag kan slet ikke samlignes med din kones det at du allerede er flekser på 17 timer gør at man allerede har erkendt at du er syg uden mulighed for bedring så frisk mod ...

Hvis jeg var dig så ville jeg kopiere det første indlæg du har lavet over i bloggen og så evt skrive ned der efterhånden som du kommer frem i din sag (møder osv ) mange gange kan det hjælpe rigtig godt at have det hele skrevet ned sådan at man selv kan følge sags forløbet og at andre også kan følge med (jeg vil også selv gøre det )

Og hvis du ikke orker det så er det bare at bruge forum som du hele tiden har gjort og så er der masser både på blog og her i forum der vil hjælpe og støtte dig og din kone ...


Her er din egen blog
http://www.k10.dk/blog_post.php?do=newblog
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 14:27   #7
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
hej bento jeg kan se at det endeligt er lykkedes dig at få din kone på pension efter kun 4år . det må jo siges at være lidt hurtigt :-) (not) altsår vis jeg bare kunne få min sag overstået så hurtigt ville jeg være tilfreds men nej sådan går det ikke i kbh jeg har søgt pension i 10år men der sidder en lægekonsulent i kbh som hedder Hans henrik som sylter sagen og har endnu engang givet mig afslag jeg er ved at gi op overfor systemet og føler mig godt brugt i systemet mit helbred er ved at gi efter PGR af smerter efter gigt smerterne er vedtaget .men lægekonsulenten mener at sålænge der er nogen gode kvalifikationer så er det lige fedt med om helbredet kan bære det . så håber da også lige at din sag kommer hurtigt igennem jeres kommune for det slider godt på helbredet hel og lykke med det :-9
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 00:51   #8
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej Bento
selvfølgelig skal man bede om at få en anden sagsbehandler hvis kemien ikke passer. Blot er det ikke sikkert at det hjælper. Det har jeg prøvet 2 gange i høje -taastrup kommune - det er blot en formsag. Intet andet! Hvordan det er i din kommune ved jeg ikke - blot ville jeg ikke vælge at gå til Socialdirektøren men direkte til Borgmesteren i andre spørgsmål. Brug de dygtige konsulenter hos DUKH.
jeg er helt enig med nøvsen...

Sidst redigeret af Ametyst; 26-03-2009 kl. 00:54.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 08:59   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej bento

jeg krydser alt hvad krydses kan for at i snart må få lov at få lidt ro på jeres liv.

Ja, det er da utroligt hvad man skal udsættes for men dejligt at høre at har kampgejsten endnu

Hm, om jeg ville bede om en anden sagsbehandler, tja, det er svært at sige men personligt tror jeg ikke jeg ville for nu véd i jo hvad i er oppe imod og det ved hun også, hvis du forstår

Klart jeg vil anbefale dig/jer at klage til chefen, byrådet, borgmesteren ja, hele banden hvis de bliver ved m deres "sjov"
Det har du og jeg jo talt om og som sagt, kan jeg på nogen måde hjælpe jer, så sig til.

Glæder mig til snart at høre godt nyt fra jer

PS: ser lige at i underskrev sep papirer, blev i virkelig tvunget til det?
De burde skamme sig.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter i Sorø Kommune... buster Politik og Samfund 0 02-12-2011 15:20
Hjemmeplejen i Sorø Kommune buster Politik og Samfund 4 23-08-2011 21:19
Sorø kommune i avisen!!! hopper Alt det andet 22 12-01-2011 08:15
Voldsoffer i kamp mod Sorø Kommune buster Politik og Samfund 6 10-04-2010 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension