K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2008, 14:02   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Min arbejdsprøvning til nu..

Nu vil jeg fortælle jer lidt om hvordan det går her.

for nogle uger sidenstartede jeg i arbejdsprøvning. Jeg starter med 3 timer og onsdag som fridag. Dvs 12 timer ugentligt.

Efter førstedag må jeg melde mig syg igen. Jeg gik hjem efter første dag og sov i 5 timer. Selvfølgelig er vi alle trætte ved nye ting osv. Men jeg måtte blive hjemme næste dag.

Nu er dette snart 3 uger siden. Jeg har været sygmeldt fra job over halvdelen af de dage jeg skulle have været af sted....dette tegner ikke godt.
Har jeg for meget fravær risikere jeg at kommunen underkender foløbet og jeg kommer til at sejle i en sø jeg har ikke slev har bedt om at havne i.

Jeg er utrolig glad for stedet. For mig er det drømme jobbet. Salgsassitens i en rideudstyr forretning. Jeg kan kombinere mine evner og drømme med min hobby.
Ud over dette er de bare SÅ søde på jobbet. Vi falder i kanon hak har det utrolig sjovt samt.
Jeg er ikke genert og fra dag 1 af gik jeg lige igang med det jeg skulle uden at spørge. Ekspedierde (staves) kunder osv.. Som jeg altid har gjort når jeg har arbjedet i forretning.

Desværre så er helbredet bare gået ned af bakke. Jeg har fibromyalgi grundet hypermobilitetsyndron og endometriose. En normal dag tager jeg 200mg dolol fordelt på 2 doser. og morfin kan jeg holde nede på 10mg 1-2 gange ugenligt.
Men nu har jeg mildest talt ond konstant.
Jeg har fordoblet min dosis godt og vel. og jeg må tage morfin ofte. Ja de weekender der har været har jeg faktisk været på morfin for at hænge sammen.
Jeg sover mere end før og kan ikke klare det jeg skal herhjemme. De dage jeg har sparket mig på job og faktisk har haft det godt kan jeg så KUN være job. At passe min hest og mit hjem og min familie er på ingen måde muligt. Efter 3 timers arbejde går jeg lige hjem i seng og sover 5 timer. Vi har i disse uger bestilt mad ude fra. Da jeg ikke orket det. Det kan vidst tælles på en hånd hvor mange gange vi SELV har lavet mad.
Manden har været ude og sørge for hesten. Og er jeg med så hjælper han.

Da jeg gik ind i det her var jeg overbevidst om at jeg kunne klare de 15 timer der skulle til for et fleksjob.
Dog tegner det mere og mere på at pension er den eneste vej til et nogenlunde normalt og værdig liv.

Jeg enormt bange for hvad kommunen siger og hvad de vil sige til at det faktisk har vist sig jeg ikke kan arbejde. Dette har de jo ikke troede på.

Min mand har besluttet sig for at ringe til min kontaktperson som står for denne arbejdsprøvning og forhøre sig om hvad vi gør når jeg nu bliver slået halvt fordærvet af 6 timers arbejde på en uge. Er det meningen jeg skal leve et liv på morfin dagligt blot for at tilfredsestille kommunen?

Ja de kan få folk til rigtig meget ved at true med at tage deres levebrød.
Jeg er stadig på sygedagpenge (sygemeldt siden 1 december 2006) Jeg er ikke berrittiget til kontanthjælp. og dog kan vi ikke klare os uden de penge jeg får i dagpenge.
Jo vi kan betale ALLE vores regninger med min mand løn. Men uden mine indtægt har vi ikke råd til mad.. SMART!!!

Jeg er faktisk rigtig ked af at måtte indse at pension er den vej jeg skal gå. Men desværre så er det, det som min familie hele tiden har sagt til mig. Min stædighed nægter bare at lytte. Men nu ved jeg for alvor at det er den eneste vej til et liv hvor jeg kan hænge sammen.

Ja det er hvad jeg har fået ud af min arbejdsprøvning. Jeg er utrolig nervøs for hvad der skal ske.
Som mange af jer ved har køge kommune hyret et hollanskfirma til at få folk i arbejde. Og jeg tror dersværre ikke at dette falder ud til min fordel.
Jeg føler at jeg pga min unge alder vil blive diskrimiret. Men faktum er jo at sygdom ingen alder har.
Jeg fylder 21 til juni og min krop er som en 80årigs...

Desuden har jeg været til alle de læger jeg kan. Gynækologer først roskilde og nu glostrup. Jeg har været til smerteklinik, Psykiater som afviser psykosomatik og andet psykisk. egen læge og reumatolog plus at jeg har fået taget alle de blodprøver man overhovedet kan få taget.
Så mine behandlings muligheder ER udtømte. Jo jeg skal have en operation i mit underliv i juni. Men det er ikke min underliv som gør jeg ikke kan arbjede. Dette er fibromyalgien helt alene om...

Puha... jeg ville ønske jeg kunne se ud i fremtiden og få et svar som beroligede mig...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 14:44   #2
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Puha... jeg ville ønske jeg kunne se ud i fremtiden og få et svar som beroligede mig...

Den der kunne se ud i fremtiden..

Det jeg vil råde dig til .. er nok at møde op og så tage hjem igen hvis du
ikke kan magte det.

Ellers bliver du bare sendt ud i den ene arbejdsprøvning efter den andre.

Min erfaring er Der findes ingen nemme løsninge
__________________
(¯`v´¯ )
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨ Hugs¸.•*¨
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸Webbelin¸.•¨¯`•.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 16:05   #3
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hejsa mumle

Hvor kan jeg følge din frustration. Dit forløb minder en smule om mit og hvis din sagsbehandler minder lidt om min så kan du tage det helt roligt. Ved godt det er forskelligt fra kommune til kommune, men der er stadig håb.

For at gøre det lidt lettere kommer her et kort resume af min sag:

Feb/marts 2007: Fik diagnosticeret Multiple sclerose
Herefter sygemeldt et år. Jeg var på SU da jeg blev syg og var derfor ikke berettiget til sygedagpenge, så jeg kom på kontanthjælp.

Januar 2008: tilkendt revalidering og skal starte i arbejdsprøvning på kontor sidst i februar.

Marts 2008: Efter en måned i arbejdsprøvning 3 timer om dagen 5 dage om ugen, må jeg blankt erkende at det kan jeg ikke holde til. Efter 4 uger i arbejdsprøvning er der opfølgningssamtale med Jobkonsulent som stopper praktikken omgående og jeg skal afvente indkaldelse til møde med min sagsbehandler

April 2008: Til møde med sagsbehandler som vurderer at jeg skal indstilles til førtidspension, da jeg ikke kan klare de min 12 timer som påkræves for at blive indstillet til fleksjob. Desuden er diagnosen jo nagelfast og sygdommen bliver kun værre.
Afventer nu afgørelse på førtidspensionen (puha ventetiden sucks)

Din sygdom kan vel også kun blive værre ikke? Der findes vel ingen kur (så havde du nok fået den). Og er der ikke aftalt opfølgningsmøde med en jobkonsulent/beskæftigelsesmedarbejder?

Jeg tror du er nødt til at melde klart ud som webbelin skriver, for ellers ender du i et utal af prøvninger inden de vil indstille dig. Du må ikke presse dig selv. Jeg læste nogle vise ord herinde den anden dag som lyder noget i stil med:

Ville det ikke være dejligt at have et liv- istedet for blot at være i live.

Ikke helt ordret, men det var i den stil og det er jo enormt vigtigt at du kan fungere i din dagligdag og ikke kun i et job. Er sikker på kæresten meget hellere vil have din hjemmelavede mad en take-out hver dag. Hihi. Det handler om livskvalitet og det lyder det ikke som om du har det store af lige nu. Du kan jo ikke engang få lov at passe din hest, som jeg formoder du har fordi du elsker heste.... Det dur ikke mumle. Du må råbe vagt i gevær og sige at det er for meget for dig. Der er jo også den mulighed at du kan søge pension selv. Så indhenter kommunen ikke flere oplysninger og træffer afgørelse ud fra det foreliggende.

Pøj pøj med det og fortæl endelig hvordan det går

Kram Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 18:49   #4
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Jeg har skam også mødt op også kun hold et time også måtte holde pauser..

for det meste arbjeder jeg når jeg er der. For de dage jeg bliver hjemme er dage hvor jeg næsten ikke kan røre mig. hvis jeg skal møde op disse dag skal jeg bede min mand bære mig afsted og ligge mig ind på en stol. Så slemt er det. Disse dage har jeg fået flere og flere af efter jeg er i job.

Nej der er ingen nemme løsninger, det ved godt. Jeg håber det kan gå lige så godt som mimses sag. Man har vel lov at håbe.
Men behandlings muligheder er i hvert falde udtømte det sørgede jeg fuldt bevidst for. Jeg talte med min kontaktperson om det og hun sagde det helt klart ville være en god ide. Derfor jeg bla. fluks kom på smerteklinik.
Men kontaktperson er utroligt nok også positiv omkring pension. Men hun har i bund og grund ikke så meget at sige... Desværre. Hun er ellers enormt sød...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 19:19   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Er der ikke aftalt opfølgningsmøde nu her mumle? det skal der være efter 4 uger når du er i arbejdsprøvning. Der kan du jo så passende fortælle din jobkonsulent at du ikke kan holde til det, og så har du jo også kontaktpersonen på praktik stedet som kan give sit besyv med. Hun ser dig jo til daglig og kan se hvor meget det går ned ad bakke for dig. Det kan ikke være rigtig at du skal være så smerteplaget/udmattet at din mand skal bære dig rundt. Det er jo ikke et liv værdigt.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 08:47   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej Mumle

først et stort knus til dig - jeg ved lige hvad du gennemgår, da min egen sidste arbejdsprøvning gjorde mig så syg at jeg røg på hospitalet af 2 gange.

Hvad var din indtægt før du kom på revalideringsydelse - for det er vel det du får under prøvningen ikke ? Er du dagpengeberettiget medlem af en a-kasse ?

For der findes en paragraf som kan bruges hvis man må ophøre med en arbejdsprøvning pga. helbredsmæssige årsager, og du bliver ført tilbage på sygedagpenge.

Hov læste lige at du får sygedagpenge på nuværende tidspunkt...hmm hvorfor har de ikke sat dig på forrevalidering under denne arbejdsprøvning ? Hvem har forstand på dette område ? Burde Mumle ikke modtage revalideringsydelse under forløbet ?

Sidst redigeret af bumblebee; 22-04-2008 kl. 08:50.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 09:14   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
under en forrevalidering modtager man den ydelse man havde før man startede i arbejdsprøvning. Er det sygedagpenge bliver man på det indtil kommunen godkender en til revalidend. Derefter modtager man revalidering.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 12:51   #8
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Hej Mimse

Ved du hvor der står at 12 timer er min for at kunne komme i fleksjob?
Hilsen skotten
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 14:06   #9
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Jo vi har en opfølgnings samtale i næste uge mener jeg det er.

Men hjælper mig bare ikke ret meget når det allerede nu skranter for mig.

Hvem er det der tager stilling til om man for syg til en arbejdsprøvning???

Jeg er på sygedagpenge. Vi havde alle håber og regnet med jeg skulle på fleksjob efter dette forløb... Men det ser ikke ud til at gå den vej alligevel...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 14:37   #10
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Skotten: Jeg ved ikke om det står skrevet nogen steder, men en evt arbejdsgiver kan jo max få refunderet 2/3 af din løn fra kommunen og derfor er der ikke ret mange der vil ansætte folk i fleks under tolv timer da det så bliver en udgift for dem. Hvis arbejdsgiver får refunderet 2/3 af lønnen betaler han jo kun selv for ca 12 timer (fuld tid er jo 37 timer) og derfor er det negativ forretning for ham at have en ansat mindre end 12 timer. Måske Zuza eller Stella kan forklare det bedre.... hehe.. Ved faktisk ikke om det står skrevet nogen steder.

mumle: Jo det er perfekt at der er opfølgning i næste uge. Du tager selvfølgelig kun afsted hvis du kan holde til det ellers må du melde dig syg, og så møde op til opfølgningsmødet. Der siger du at det ikke går, og forhåbentlig kan den ansvarlige der hvor du er i prøvning også se at det ikke går, og udfra de ting kan din jobkonsulent stoppe prøvningen. Det var i hvert fald hvad der skete under mit forløb. Derefter fik jeg brev fra min sagsbehandler på jobcenteret (beskæftigelsesmedarbejderen) om at vi skulle have møde. Til mødet var tonen klar. Jeg skulle indstilles til ftp da alle muligheder nu var udtømt. Jeg har så massive kognitive problemer at jeg ikke vil kunne gennemføre en boglig uddannelse og markant træthed som følge af min sygdom at jeg heller ikke kan magte fysisk arbejde. Så på det grundlag har min sagsbehandler indstillet mig til ftp og den skal på møe på mandag, så puha jeg går og er lidt nervøs.

Hvis det ender med at du bliver indstillet til ftp, så brug ventetiden på at vænne dig til tanken. Jeg havde også regnet ned at revalideringsforløbet var det der skulle til og jeg så kunne komme i fleks, men sådan blev det desværre ikke, og det er proces at komme til erkendelse af at det er for det bedste man kommer på ftp. Min sagsbehandler sagde til mig at det jo ikke udelukkede mig fra arbejdsmarkedet for altid. Jeg kan altid få min pension sat i bero og få en arbejdsprøvning på ny, hvis jeg føler jeg får det bedre, og den mulighed vil jeg da helt sikkert gøre brug af hvis den dag kommer. Derudover må man jo tjene ca. 60000 om året ved siden af sin pension så man kan jo sagtens finde et skånejob et par timer om ugen for at få det sociale netværk som er så pokkers vigtigt for vores psyke.

Håber det var svar på dine spørgsmål ellers skriver du endelig igen.

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension