K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 22:27   #1
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Match gruppe 3, ydelse KH 2014

Hej

Jeg står på nuværende tidspunkt i en situation, hvor jeg er igang med en afklaring af min arbejdsevne i forhold til at få fleksjob samtidig med at jeg bor sammen med min kæreste, som arbejder fuldtids.

Jeg er igang med afprøvning af forskellige medicinske præperater, hvor psykiateren på nuværende tidspunkt tænker at dette vil gøre mig mere stabil, dog vil jeg ikke kunne opnå en arbejdsevne på over 50 % pt og formentlig aldrig.

Mit spørgsmål lyder på, om min kæreste skal forsørge mig efter den nye ændring i loven, eller om der er nogle undtagelsesregler, som omfatter mig i match 3, med diagnoserne bipolar affektiv sindslidelse og PTSD?

Er der nogen som står i samme situation?
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 22:35   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af n0rgaard Se meddelelser
Hej

Jeg står på nuværende tidspunkt i en situation, hvor jeg er igang med en afklaring af min arbejdsevne i forhold til at få fleksjob samtidig med at jeg bor sammen med min kæreste, som arbejder fuldtids.

Jeg er igang med afprøvning af forskellige medicinske præperater, hvor psykiateren på nuværende tidspunkt tænker at dette vil gøre mig mere stabil, dog vil jeg ikke kunne opnå en arbejdsevne på over 50 % pt og formentlig aldrig.

Mit spørgsmål lyder på, om min kæreste skal forsørge mig efter den nye ændring i loven, eller om der er nogle undtagelsesregler, som omfatter mig i match 3, med diagnoserne bipolar affektiv sindslidelse og PTSD?

Er der nogen som står i samme situation?
Prøv lige at se dette tilfældige LINK..

Det omtaler overgangsperioden 2014 samt "Kontanthjælpsmodtagere med komplekse problemer" & "Aktivitetstillæg til ikke-uddannelsesparate"

Måske ????

Sidst redigeret af mik16; 11-09-2013 kl. 22:39.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 07:36   #3
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Hej mik16.

Først og fremmest, tak for dit svar. Men linket fortæller desværre ikke noget om denne "gensidig forsørgelse" ifh. til folk med "komplekse problemer".

Er der slet ikke andre herinde på k10 som ved lidt om dette?
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 07:47   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at forsørgelsesreglen kommer til at ramme dig hvis du er over 25..

Men den rammer kun halvt i 2014, så du mister ikke det hele.. og med de komplekse problemstillinger du har, tænker jeg at det vil være halvdelen af den højeste kontanthjælp.

Så der er nok ikke andet at gøre end at klø på med medicin og udredning, så du når i mål.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 08:11   #5
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg tror desværre det kommer til at ramme alle på lige fod. For sammen med den, har de jo afskaffet match grupperne.
Jeg troede, at det med, at det var på halv kraft, betød at jeg så i det mindste ville modtage det halve. Men jeg spurgte min økonomiske sagsbehandler. Og hun sagde, at loven omkring gensidig forsørgelse kom fra 1/1 14. Men de skulle nedsætte en arbejdsgruppe, hvor efter der så kom et brev ud til alle. Men nu er der jo snart kun 3 mdr til. Syntes det er at pisse på folk. At man ikke kan få noget konkret at vide.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 08:45   #6
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 11
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen Se meddelelser
Jeg tror desværre det kommer til at ramme alle på lige fod. For sammen med den, har de jo afskaffet match grupperne.
Jeg troede, at det med, at det var på halv kraft, betød at jeg så i det mindste ville modtage det halve. Men jeg spurgte min økonomiske sagsbehandler. Og hun sagde, at loven omkring gensidig forsørgelse kom fra 1/1 14. Men de skulle nedsætte en arbejdsgruppe, hvor efter der så kom et brev ud til alle. Men nu er der jo snart kun 3 mdr til. Syntes det er at pisse på folk. At man ikke kan få noget konkret at vide.
Jeg kan heller ikke forstå de ikke kan komme med real forklaring på hvordan tingene kommer til at være fra 1.1.2014!

Det er så svært at forholde sig til hvad der sker, jeg aner ikke hvordan jeg står. Og min sagsbehandler siger hver gang jeg ringer at hun ikke ved noget endnu
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 08:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Før i tiden kunne man få let forhøjet kontanthjælp, hvis man netop led af dokumenteret psykisk sygdom. Det kan man ikke få længere.

Vi ved også at matchgrupperne helt bliver annulleret fra 2014.

Resten står endnu i en tåge, desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 14:42   #8
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Ja det er dybt frustrende. Vi ved ikke om vi kan blive boende i det hus vi lejer. Eller om vi skal ned i en 2 værelses lejlighed. Hvilket bare slet ikke vil hjælpe, men det er de jo lige glade ved på kommunen.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 15:10   #9
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 11
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen Se meddelelser
Ja det er dybt frustrende. Vi ved ikke om vi kan blive boende i det hus vi lejer. Eller om vi skal ned i en 2 værelses lejlighed. Hvilket bare slet ikke vil hjælpe, men det er de jo lige glade ved på kommunen.
Vi står med hus, 2 børn og ingen ide om hvad vi skal gøre
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:42   #10
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Det er frygteligt at stå i. Vi har "heldigvis" i fået børn endnu. Men det bliver så lige udsat yderligere, da fremtiden er så usikker.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ændring af Match gruppe søsser98 At søge førtidspension 11 09-02-2013 22:14
? ang. ny Match gruppe.Hvor skal vi placers ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 15-09-2010 11:37
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
match gruppe 5 fønix De Unge 11 08-03-2009 12:59
Match gruppe 4 sara Alt det andet 2 07-11-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension