K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 14:19   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frida så prøver jeg lige engang har noget her som jeg syntes siger det meget klart


Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.

Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger.

Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.



Det vil på kort dansk sige , lægekonsulenten skal oversætte hvad det er de andre læger skriver , fortælle hvad det betyder for borgeren , og hvis han er usikker så kan han henvise til hvordan man afdækker for at tvivlen forsvinder ...

Han MÅ IKKE fortælle at feks træning vil kunne få dig tilbage på arbejdsmarkedet .....

du kan læse det hele her ...

http://www.folketinget.dk/Samling/20...or_sv/S582.htm

Da jeg skulle finde det er på letforståeligt dansk faldt jeg over en af vores egne gamle tråde hvor piab (sagsbehandler) også skriver, og når jeg læser hendes holdninger kan jeg godt forstå at det er gået så galt som det er .... http://www.k10.dk/showthread.php?t=323
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:33   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Han MÅ IKKE fortælle at feks træning vil kunne få dig tilbage på arbejdsmarkedet .....
Næ, det er jo som at udskrive en recept, ikke?

Tænk, hvis du fejler noget, som du og din egen læge IKKE har oplyst kommunen om, og som kan medføre en forringelse af dit helbred.

Almens praktiserende læger kan godt SELV finde ud af at "ordinere" motion. Det behøver (må) en lægekonsulent ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 15:21   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Tak Hejdien og Zuza

Så fik jeg noget jeg kunne forstå. Som jeg ser det lige nu er der bare lavet så utrolig meget ulovligt og rigtig meget l... i min sag at de alle skulle fyres, min sag brændes og jeg skulle have lavet alt nyt af nogen der ikke kendte mig.
Og alt der her rod stammer udelukkende fra at jeg har klaget og skabt mig til alle der gad og ikke gad høre på mig.(som også kan ses i anden tråd) Så nu er jeg bare slagtet og hængt billigt til salg.

Nå, jeg må tage det her med mig i min nye samling af skyts til næste omgang.

Tak til alle på k10 for støtte og kommentarer.
Det er som altid dejligt at vide det ikke er mig der er knald i låget.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 14:58   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
frida

så er vi 2 der er slagtet og hængt billigt til salg.

En lægekonsulent har udtalt sig om at jeg skal på

Rygestop kursus.

Gigtsanatiorum 3-6 mdr...derefter fast daglig motion....Pakker omgående ..afskaffer hund og kat og tager afsted.

Smerteklinik...så de kan omlægge medicin....Mon jeg så ska tage mín morgenmedicin om aftenen...og aften medicin om morgenen..

samt ned/udtrappes af smertestillende medicin.

Deltage på slankehold...måske på højskole...diætist eller ligende....Jeps pakker atter mit tøj og tager afsted.

Samtale med smertepsykolog.

Personlig støtteperson.

Til aller sidst konkluderer han... at funktionsniveau som end ikke....faktisk langt fra...er dokumenteret i en arbejdsevne som tilnærmelsesvis rækker til visitation til fleksjob...uden at det imidlertid kan tilskrives helbredsmæssige forhold.

Så de smerter jeg har går pist væk...hvis alt det han foreskriver sættes i værk...selv min gigt

Han må være en ren troldmand....Hvorfor er der dog ikke flere af ham...

Og underlig nok..er den sidste jobafprøvning slet ikke taget med i betragtning....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:01   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så har den lægekonsulent vist også overtrådt samtlige love, der gælder for lægekonsulenter.

Et under, at han ikke udskriver en recept til dig også... eller begynder at skære i dig. Det er vist de eneste ulovligheder, han ikke har begået.

Jøsses....
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:06   #16
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
zuza

måske han kan give mig en fedtsugning....

Tak for ...

Mener også at han er ude i noget han ikke må...
men faglig kordinator på kommunen er meget glad for det han har skrevet.....så nu ved jeg da hvor lang tid der går før jeg i det hele taget får en afklaring på noget som helst....har sagt til sagsbehandler at jeg meget gerne vil se det papir hvorpå et familiemedlem og læge har underskrevet at jeg er umyndiggjort og overgået til kommunens varetægt.

__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:08   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du orker, så klag til borgmesteren over lægekonsulentens ulovlige udtalelser.

Sig til, hvis du vil gøre det, så skal jeg nok skrive mere om, hvad der er ulovligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:13   #18
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tak

og har tænkt på det.....om det vil hjælpe noget ved jeg ikke...men kan jeg lave bare en lillebitte start på en bølge...så klager jeg gerne..og ikke andet så kan det være andre med tiden kan få god gavn af det...*S*

Så vil gerne høre mere
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 15:58   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Rygestop kursus.

Gigtsanatiorum 3-6 mdr...derefter fast daglig motion....Pakker omgående ..afskaffer hund og kat og tager afsted.

Smerteklinik...så de kan omlægge medicin....Mon jeg så ska tage mín morgenmedicin om aftenen...og aften medicin om morgenen..

samt ned/udtrappes af smertestillende medicin.

Deltage på slankehold...måske på højskole...diætist eller ligende....Jeps pakker atter mit tøj og tager afsted.

Samtale med smertepsykolog.

Personlig støtteperson.

Til aller sidst konkluderer han... at funktionsniveau som end ikke....faktisk langt fra...er dokumenteret i en arbejdsevne som tilnærmelsesvis rækker til visitation til fleksjob...uden at det imidlertid kan tilskrives helbredsmæssige forhold.

Så de smerter jeg har går pist væk...hvis alt det han foreskriver sættes i værk...selv min gigt
Ang. Rygestop kursus.

Det står IKKE i lægekonsulenters rolle, at "ordinere" behandling. Lægekonsulenten kan pege på undersøgelser, men ikke behandling.

Gigtsanatiorum 3-6 mdr...derefter fast daglig motion

Det samme som med rygestop.

Smerteklinik...så de kan omlægge medicin.

Igen henvisning til behandling. Ulovligt.

samt ned/udtrappes af smertestillende medicin.

Lægekonsulenter må IKKE udskrive recepter, og da heller ikke "ordinere" at fratage medicin.

Deltage på slankehold...måske på højskole...diætist eller ligende

Medicin kan give vægtforøgelse. For lavt stofskifte kan give vægtproblemer.
Rygestop kan give vægtforøgelse.

En lægekonsulent må IKKE "ordinere" behandling, når han ikke er din egen læge/speciallæge. Han ved IKKE nok om, hvad du ellers måtte fejle. Og da han IKKE må undersøge dig, så er det klart i strid med hans beføjelser.

Samtale med smertepsykolog.

Det er vel egen læge eller smertecenter, der skal afgøre det.
Igen henviser han til behandling. Det må han ikke. Han må kun henvise til undersøgelser.

Personlig støtteperson.

Det ved jeg så ikke så meget om, men er der behov for det? For mig at se, så blander han sig i sagsbehandlerens arbejde. Det må han ikke, for han må ikke udtale sig om sociale ydelser.

funktionsniveau som end ikke....faktisk langt fra...er dokumenteret i en arbejdsevne som tilnærmelsesvis rækker til visitation til fleksjob...

Lægekonsulenter må IKKE udtale sig om berettigelse til sociale ydelser, hverken fleksjob eller pension.

Formuleringen omkring din arbejdsprøvning forstår jeg ikke. Men som jeg læser det, så kritiserer han arbejdsprøvningsstedets kvalifikationer. Altså siger lægekonsulenten, at det har været spild af tid at arbejdsprøve dig, for der, hvor du er arbejdsprøvet, har de slet ikke beskrevet din arbejdsevne (selvom det jo er formålet med arbejdsprøvning). Ellers siger han, at du er skuespiller og prøver at snyde dig dårligere, end du er. Det skal du også klage over... evt. begge versioner af den udtalelse.

Håber du kan bruge det til noget... vi hører meget gerne mere fra dig, når du kommer videre i sagen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 17:22   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-OG -hvis i har overskud og mod så klag også over lægekonsulenten til:

Lægeforeningen
Att.: Lægeetisk Nævn
Domus Medica
Trondhjemsgade 9
2100 København Ø

og

Sundhedsstyrelsen
Att.: Tilsyn med enkeltpersoner Anne Mette Dons
Islands Brygge 67
2300 Kbh. S

- så vi kan få renset ud i de brodne kar i branchen!

Se iøvrigt Tante Ana´s tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7627
som meget godt beskriver hvordan du kalder din lægekonsulent til orden!

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension