K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2008, 18:26   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question

Blot en tanke:

Var det måske en idé med diverse patientforeninger.

De må da også om nogen opleve frustrerede medlemmer, mon ikke !

Jeg er i hvert fald klar over at fx Center for Sjældne Handicaps næsten dagligt modtager henvendelser NETOP fordi kommunerne ikke har eller vil have kendskab til disse sjældne lidelser og deres evt nedsatte funktionsniveau mm.

Blot en strøtanke.



....så spørger jeg også lige:

Hvis jeg nu ønsker at printe denne underskriftindsamling ud til ophængning diverse steder hvordan forholder jeg mig så til Hvor og hvordan man skal skrive under ?

Jeg mener er der en decideret side til dette eller hvordan ?

Fx ville jeg lægge den hos vores lokale benzintank hvor mennesker mødes og jeg ved at der er stor opbakning
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:04   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Perchr har vist skrevet sin privatadresse et sted. Husker ikke, om det er her i tråden, eller på linket til underskrifterne.

Og jo... god ide med patientforeninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 23:35   #23
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Buster Du skriver:

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
....så spørger jeg også lige:

Hvis jeg nu ønsker at printe denne underskriftindsamling ud til ophængning diverse steder hvordan forholder jeg mig så til Hvor og hvordan man skal skrive under ?

Jeg mener er der en decideret side til dette eller hvordan ?

Fx ville jeg lægge den hos vores lokale benzintank hvor mennesker mødes og jeg ved at der er stor opbakning
Jo der er en side for at skrive under på: http://www.borgersagsbehandling.skrivunder.dk/

Og skulle der være nogen der ikke har mulighed for at skrive sig på grundet de ikke har comp. adg.
Så kan de sende et kort eller brev til undertegnede med ønsket om at skrive sig på:

De skal så skrive deres

Navn
adresse
Bynavvn - Postnr.

Og sende det til:

Per Christensen
Lundtoftegade 13, 4. tv
2200 København N

"Mrk. underskrifter"

PS.
Du kan jo også lave en underskriftliste hvor de kan skrive sig på:
(Og så sende de indsamlede underskrifter til undertegede når tid er.)
Husk der skal stå: Dato: Fulde navn: Adr. Postnr. og underskrift på en sådan liste

Sidst redigeret af @PerChr; 17-03-2008 kl. 23:40. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 00:05   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nogle svar på mailen sendt til politikkerene

jeg sætter løbende ind hvis og når der kommer flere...

Lige nu er jeg lidt fraværende for taget falder bogstaveligt talt ned om ørene på mig

(de har revet noget af taget ned og har stilladser i stuen har selv ca 5 kvm at være på )

Men her er hvad der er kommet ind i dag, en enkelt har jeg svaret og andre overvejer jeg lige at svare ....

Citat:
Kære xxxx

tak for din mail. Vi er meget bevidst om problemstillingerne, og vi tager det alvorligt hver eneste dag.

De syge og de svage skal have den hjælp de skal have - ingen tvivl om det. Vi kan ikke sidde i Folketinget som den lovgivende forsamling og sagsbehandle hver eneste sag. Vi er nødt til at oiverlade det til kommunerne og til sagsbehandlerne. Til gengæld har vi sikret, at de har en god uddannelse. Vi har ogå sikret, at der er klagesystemer, så man kan klage, hvis man er utilfreds. Vi har sikret, at lægekonsulenter kun må oversætte og ikke komme med konklusioner. Det er lokalpolitikerne og den lokale sagsbehandler, der skal træffe beslutningerne. Hvis en lægekonsulent alligevel har udtalt sig i strid med, hvad der er hans opgave, så er det fortsat lokalpolitikerne og de lokale sagsbehandleres ansvar at træffe den rigtige afgørelse, og den afgørlse kan ankes.

Lovgivningen er god nok. Systemerne er gode nok. Uddannelserne er gode nok.

Hvis der er problemer lokalt, så ret kritikken der.

Med venlig hilsen

Tom Behnke, MF
Retspolitisk ordfører
Det Konservative Folkeparti




Kære xxxx

Tak for din mail, jeg har prøvet at kigge ind på hjemmesiden for at se hvad i underskriver på,
men kan ikke finde selve siden om underskriftindsamlingen. Kan du ikke sende den til mig så
jeg ved hvad i skriver under på.



Med venlig hilsen

Liselott Blixt
MF



Medlem af Folketinget (DF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 20

www.ft.dk



Kære xxxx

Tak for din mail med synspunkter om syge borgeres problemer i kommunerne.

Din henvendelse er lagt til Pia Kjærsgaards orientering.

Af din modtagerliste fremgår det, at Dansk Folkepartis socialordfører MF Chr. H. Hansen allerede har modtaget en kopi, idet han er den rette til at se på sagen.

Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær


Kære xxxx

Jeg har fuld forståelse for din og ligesindedes situation - jeg synes til gengæld du skal rette din kritik mod dem der står for den politik, og ikke vi der slås for en anden udvikling.

Venlig hilsen.
Karl

[email protected]

SF



Kærexxxx
Tak for din mail. Jeg kan se, du også har kontaktet vores ordfører, så hun vil tage hånd om det på vegne af SF. Jeg kan kun bakke dig op. Jeg får mange henvendelser fra mennesker, der er havnet i den umulige situation. Og fra mange, der troede, Danmark var et samfund for nassere. De blev klogere, da de slev fik brug for hjælp.

Med venlig hilsen

Pernille Frahm
MF



Medlem af Folketinget (SF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 44 15

www.ft.dk
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 13:01   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Vorherrebevares for et svar fra SF Hvad mener Karl med det svar ????? har SF fået storhedsvanvid !!!!

Og ham Dferen Behnke er da udenfor pædagogisk rækkevidde ...men det er de alle efter min mening I DF. han siger alting er godt nok og hold så din mund.


Pernille Frahm er OK.

Sidst redigeret af Stella; 18-03-2008 kl. 13:05.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 13:33   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jytte Hestbech om lægekonsulenter i Ugeskrift for læger, denne uge

I Ugeskrift for læger skriver Jytte Hestbech bl.a. følgende:

Citat:
Ofte ser vi mennesker i medierne, som i afmagt og undren fortæller, at en læge, som de aldrig har set, har fejet en eller flere speciallægeerklæringer af bordet og skrevet en erklæring, som ikke harmonerer med den pågældendes tilstand. De er aldrig blevet forstået, for ingen har anet, at netop det, at en læge selv har undersøgt vedkommende, er diskvalificerende hos disse myndigheder. For i den situation gælder lægeloven, og så tør lægen ikke arbejde med »ført hånd«.
Resten kan læses her:
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2008_12_53689
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:29   #27
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Kære Heidi.

Jeg har fuld forståelse for din og ligesindedes situation - jeg synes til gengæld du skal rette din kritik mod dem der står for den politik, og ikke vi der slås for en anden udvikling.

Venlig hilsen.
Karl
*********

Han har jo ret, ret kritiken mod regeringen og ikke SF, de har ikke flertal.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:39   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jamen Maj Britt hvis vi ikke fortæller SF om os selv ...så kan de jo ikke kæmpe for os vel...så det svar fra Karl( smart) er ikke særligt nyttigt...fordi det beder heidi om at lade være med at skrive til SF...

Der er også blevet skrevet mange breve til Hjorten og S og R Ø og DF og K og ALLE fra K10.

Til gengæld er Pernille Frahm mere åben for brevet.

Sidst redigeret af Stella; 18-03-2008 kl. 16:07.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 16:09   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, Karl fra Sf er ligeså frustrerede, som vi er... som han også skriver, har han fuld forståelse for vores situation.

Han har i det mindste forståelse for det... og har kæmpet og kæmper fortsat.

Det er mere, end man kan sige, om dem, der har magten til at ændre tingene.

De har magten, men gør INTET. De overlader ansvaret til kommunerne... og vasker hænder.

Men den går altså IKKE, for det er LOVGIVERNES, dvs. regeringsmagten, der har PLIGT til at HOLDE ØJE MED, at den lovgivning, de selv har ansvaret for, overholdes.
Overholdes loven ikke, eller virker loven ikke efter hensigten i praksis, så er loven ikke god nok og skal derfor laves om.

Sådan plejer det at være, men åbenbart ikke med de nuværende politikere.

Oppositionen kan jo ikke gøre andet end at stille spørgsmål og stille lovforslag, men de har jo IKKE flertallet og må derfor - som vi andre - lide under det.

Men nu er der da INGEN, der kan "feje noget under gulvtæppet", for nu VED de, hvad der foregår... og at det IKKE er en "enkeltsag".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 18:14   #30
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Underskrift formular

På forespørgsel af Buster har jeg udfærdiget en underskrifterklæring der kan udskrives og sættet op hvor man har mulighed for dette.

Formular og skrivelsen til ministre hermed lagt på i link og lige til at skrive ud.
Det er vigtig at det skrevne øverst på underskrifterklæringen står på.
Og at man vedhæfter/lægger kopi af hele skrivelsen.


Nyredigeret underskriftindsamling:

Underskrifterklæringen:
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplæg til fleksjobteammøde ( hjælp - spørgsmål ). mookmik Spørgsmål ang fleksjob 31 03-05-2013 07:58
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
Ny webadr. Underskriftindsamlingen - Borgersagsbehandling @PerChr Politik og Samfund 4 09-10-2009 02:03
Oplæg flyttet hertil fra Sociale Grupper afrodite Dit og Dat 11 25-09-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension