K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2012, 22:54   #61
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Der var også huller i min sag men lægekonsulent har ikke foretaget sig andet end at bekræfte speciallægers udtalelser.
Jeg er ikke i tvivl om at der er super mange krumspring, spareøvelser og ulovligheder i kommunerne rundt omkring, men en landsomspændende sammensværgelse, den køwer je' sgut'te.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 23:21   #62
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Tror heller ikke at mange mennesker uddanner sig som socialrådgivere uden at de vitterligt har et dybt og inderligt ønske om at hjælpe, måske det er derfor at vi ser færre og færre socialrådgiver, men sagsbehandler og social formidler du ved dem som ikke har den samme indsigt som socialrådgiver i form af psykologi og hvad de ellers lære som socialrådgiver...

Har selv en søster der er sagsbehandler i en kommune hun er Hker ..der har været på noget efteruddannelse hun leder med lys og lygte efter noget andet arbejde for som hun selv siger så har hun ikke de kvalifikationer der skal til at arbejde som sagsbehandler (hun var jobkonsulent og kom tilbage fra ferie og var sagsbehandler )

Så har jeg en svigerdatter der læser til socialrådgiver og ved godt allerede nu hvem af de to jeg ønsker at få behandlet en sag af-...

Man kan ikke komme udenom at vores socialrådgivere udskifte med sagsbehandlere og at vores sagsbehandle ikke har de samme kompetancer og vi kan heller ikke komme uden om at vores pædagoger udskiftes med pædagog medhjælpere og vi kan heller ikke komme uden om at systemet i dag har brug for whiselblower at tro at toppen ikke presser bunden (politikkerne presser sagsbehandlere) for at spare penge, og at nogen må blive ramt af dette ville da være utopi...

Ikke alle mennesker har styrken til at sætte sig op mod dem der dirigere lønninger og fyre og hyre .. så naturligvis vil der være sagsbehandlere der vil fejl behandle sager for at spare ikke altid at de gør det i ond mening men jeg har da helt sikkert mødt nogen stykker på min vej der ikke kendte en døjt til systemet og lovene og hvergang jeg påpegede noget som kunne betragtes som fejl og mangler så skulle de lige til deres teamleder og et nyt møde skulle planlægges...

Jeg er aldrig med på en sag uden at spørge ind til hvem jeg sidder over for er det en socialrådgiver, socialformidler, eller sagsbehandler det kan betyde liv eller død for en sag og fremtid for en borger, vi skal ikke se konspirationer alle steder men vi skal bestemt heller ikke være blåøjet og naive ..
Ved ikke hvilke kommuner der har socialrådgivere ?????? jeg har forsøgt at få kontakt til en socialrådgiver i min kommune og har forespurgt tlf på dette og dette blev afvist med at jeg må komtakte jobcenter SB eller ydelseskontoret og det ikke er muligt at få en socialrådgiver tilknyttet
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 23:30   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Ved ikke hvilke kommuner der har socialrådgivere ?????? jeg har forsøgt at få kontakt til en socialrådgiver i min kommune og har forespurgt tlf på dette og dette blev afvist med at jeg må komtakte jobcenter SB eller ydelseskontoret og det ikke er muligt at få en socialrådgiver tilknyttet
Som Hejdien skriver, så udskiftes socialrådgivere med sagsbehandlere der ikke har samme kompetencer. Underforstået socialrådgivere er efterhånden et særsyn hos kommunerne

- det har heller aldrig lykkes mig at få fat på en socialrådgiver gennem Københavns kommune.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 12:26   #64
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg har én, af den sjælde, og uddøende race - hun er over 60, og jeg er HAMRENDE BANGE FOR, hvad der sker, hvis hun går på efterløn - eller ned med flaget, grundet overbebyrdning på jobbet!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 14:15   #65
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har kun positive erfaringer med lægekonsulenten...så 1 er der...jeg kan kun være tilfreds med det han skrev i min ftp sag

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 15:18   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg har kun positive erfaringer med lægekonsulenten...så 1 er der...jeg kan kun være tilfreds med det han skrev i min ftp sag

stribe førtidspensionist
Me too, i forhold til min sag og han går vidst for at være en af de "besværlige" - Anders Ottar Jensen....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 17:31   #67
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som Hejdien skriver, så udskiftes socialrådgivere med sagsbehandlere der ikke har samme kompetencer. Underforstået socialrådgivere er efterhånden et særsyn hos kommunerne

- det har heller aldrig lykkes mig at få fat på en socialrådgiver gennem Københavns kommune.
Min SB (i KBH) er nu uddannet socialrådgiver men indtil videre har det nu ikke haft nogen betydning. Behandlingen er stadig elendig. Så at de er uddannede socialrådgivere er ingen garanti for god behandling.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension