K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2011, 23:11   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nø.. Men hun har vel ansvaret for lægekonsulenterne??

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 11:26   #32
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Benny.

Kan se, at det du har skrevet til Inger Støjberg handler om dine sociale sager. De sociale sager har Inger Støjberg ikke noget at gøre med. Hun har mere udelukkende kun med arbejdsmarkedet at gøre. Det er nok bare derfor, at de sender det videre til den rigtige ministerium, det er Benedickte Kiær, som er socialminister, der har med sociale sager, som f.eks. kommer i sociale nævn, at gøre.

Socialministeriet: http://www.sm.dk/Sider/Start.aspx

Lyder hyggeligt at nogle har lagt blomster foran dit hjem og at I fik jer en god dag.


Tilføjelse:
Har nok ikke forklaret mig godt nok... Bennys sag er en social sag... Hans sag er ikke en beskæftigelsesrelateret sag (en sag i jobcentret)...


Der er både lægekonsulenter i jobcentret og i de sociale afdelinger.... (sociale sager er jo hjemmehjælpssager, ledsagelse, børnesager, merudgifter osv. osv... der findes et hav af sociale sager)

Og uanset hvad, så er det også den der har myndigheden ( og kompetencen til at afgøre), hvor sagen har været, der har ansvaret i det hele taget, også når lægekonsulenten har været administrativ ansat hos den sociale afdeling. Derfor ligger ansvaret hos socialministeriet i dit tilfælde Benny.

En tidligere undersøgelse om lægekonsulenter var ønsket af arbejdsmarkedsstyrelsen (som har ansvaret for jobcentrene) samt socialministeriet (ansvar for sociale sager, f.eks. førtidspension, hjemmehjælp osv..): http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf
Mine breve til IS er for, at dokumentere lægekonsulenternes misbrug af deres "ansvarsfrihed" overfor syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte og handicappede.

Det er en bekræftelse på, at lægekonsulenerne groft afholder sig fra kun, at oversætte lægefaglige sagsakter der kunne misforstås eller ikke forstås, af sagsbehandleren.

Social-, Sundheds- og Justitsminister besvarer ikke mine henvendelser vedrørende lægekonsulenter, men sender dem blot videre til hinanden!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræftsyg sætter sig foran Borgen sniffeline Politik og Samfund 37 09-12-2010 00:48
Puha hvad ligger foran mig? nilla Alt det andet 12 10-02-2010 12:14
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
Søger du fleksjob, skal du foran i jobkøen Stella Manglen på Fleksjob 0 14-02-2008 12:51
Nyt om retssikkerhed fra 1. august 2007 zuza Nyt om loven 0 31-07-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension