K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 08:33   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hvor man sætter en ære i ikke at være afhængig af det offentlige

Så I / vi er æresløse

Hele indlægget:

Hvor mange skal tage ansvar?
Af: Daniel KorfitsPubliceret: D. 23. maj 2008
Min skærm nærmest eksploderede første gang jeg besøgte denne side., og mit lille arbejdsværelse fyldtes med fragmenter af ildsjæle og gode intentioner. Budskabet på denne side er intet mindre end fantastisk, tag ansvar for dig selv, se på hvad du kan gøre for dig selv, før du ser på hvad andre kan gøre for dig. Spis først af fællesbordet, når du ikke har mad nok selv.

Budskabet af godt, og særligt glædeligt er det at så mange politikere bakker op om det. For af frygt for at ligge det personlige ansvar fra mig, vil jeg våge den påstand at der er her forandringerne skal komme fra. Der er mange ting vi hver især kan gøre, men det er de folkevalgte politikere, som sidder med nøglen til at ændre på den velfærdsmodel, som om noget bygger på solidaritet og fællesskab, og dermed lukker det personlige ansvar ude.

Det danske samfund har forvandlet sig til et stort tag-selv-bord. Det er ligegyldigt om vi er sultne eller ej; mad skal vi have, og så meget som muligt. Samfundet er til for mange flere, end de som ikke er i stand til at klare sig. Det er blevet en fordelingscentral uden lige.

Vi kan vist godt blive enige om at der i dagens Danmark findes mennesker som modtager ydelser de ikke har behov for. De spiser fra tag-selv-bordet, selvom køleskabet bugner derhjemme. De bruger lige så lang tid på at finde ud af hvor meget de kan hive ned fra bordet, som alle os andre. Det er ikke kønt, men jeg forstår dem.

For når de vandrer op til tag-selv-bordet, og placerer over halvdelen af den mad, som de jøjsomligt har skrabet sammen, og herefter ser hvordan det hele bliver forvaltet, forstår jeg godt man fristes til at ville have så meget som muligt ned igen, før det går tabt.

Bevares - Ingen skal gå sultne i seng i Danmark, og det giver os en forpligtelse til at placerer lidt på bordet. Men kunne vi ikke nøjes med det? Kunne vi ikke nøjes med et bord som kun var for de mest trængende? Behøver vi have en stat som giver os børnepenge når vi er børn, SU når vi er unge, tilskud når vi er voksne, og pension når vi er gamle? Kunne vi ikke selv forudse og tage højde for nogle af disse ting?

Jeg argumenterer hverken for socialstat eller minimalstat, men for en stat hvor udgangspunktet skal være at man klarer sig selv. Hvor man sætter en ære i ikke at være afhængig af det offentlige, og hvor man selv kan disponere over størstedelen af det man tjener. Det er ægte personligt ansvar.

Daniel Korfits
Socialpolitisk ordfører
Venstres Ungdom

http://www.mitansvar.dk/debat/78

************

Jeg kan have misforstået hans budskab??

Sidst redigeret af Maj-Britt; 25-06-2008 kl. 08:34. Årsag: Manglende link.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 11:29   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt ja det var også min tanke lige til jeg så hans underskrift he he

men noget har han da ret i ...

se bare her

Citat:
Vi kan vist godt blive enige om at der i dagens Danmark findes mennesker som modtager ydelser de ikke har behov for. De spiser fra tag-selv-bordet, selvom køleskabet bugner derhjemme. De bruger lige så lang tid på at finde ud af hvor meget de kan hive ned fra bordet, som alle os andre. Det er ikke kønt, men jeg forstår dem.
Jamen Maj-Britt tror du ikke også at han tænker på Lars Løkke som i bogstavligste forstand tænker på at rave mad og drikkelse af bordet og ned til sig selv, selv om hans køleskab og pung bugner

eller mon han mener Bent Bentsen som trods det at han ikke burde have nogen problemer med at betale bensin og garenteret også har en fin stor bil , bliver nød til at tage ministerbilen (det kan jo være han ikke kan få sin kone til at køre deres privat bil)

eller er det mon CHF og hans hang til venstre bespisning på skatteborgernes regning han henviser til


Eller mon bare han agitere for at nu har han fået sin su og hans forældre har fået deres familieydelse og nu skal han til at betale skat af de penge han tjener og så kan han ikke klare mere, nu må det være stop, for nu har han fået hvad der til kom ham ...

Gad vide om hans mor og far har betalt deres familieydelse ind til en hjælpe organisation og gad vide om han selv huskede at sige nej tak til su ??

Det burde faktisk være et standardspørgsmål til de mennesker der har det synspunkt som han....
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 12:45   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jamen, det spørger du ham da om, ikke?? :-))
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 13:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt ja det gjorde jeg så


tror du han svare .. naaaa vel
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 14:00   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Årh, gætter på at han overser dig og mig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 14:09   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
....men hvor er det dejligt, at "bette" Daniel oplever:

"Mit lille arbejdsværelse fyldtes med fragmenter af ildsjæle og gode intentioner"

Godt med lidt girl power i debatten-


Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 14:39   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Det ville tydeligvis være en øjenåbner for dig, at bevæge dig ud af dit lille arbejdsværelse og med nye øjne se verden som den fungerer med din gode ven Anders som førerhund.""

Og der faldt jeg om af grin :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
DFer : Hvor dum har man lov at være.... Ragdoll Politik og Samfund 1 27-01-2010 12:16
Hvor syg skal man være? Trine Dit og Dat 1 29-06-2008 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension