K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 16:58   #11
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det kan du da ikke sammenligne
nu tror jeg så heller ikke der kan være en mia på Cypern.
eller sagt på en anden måde, jeg forstå ikke helt hvad du mener


her er tale om udviklingshæmmede som kræver personlig hjæper 24 timer i døgnet.
så kan jeg alså ikke se nogen forskel på om den udviklingshæmmede
sidder hjemme på et værelse i en eller anden form for institution eller et andet sted i verden
løn bliver jo den samme. for så er der jo ingen pædagog hjemme på institutionen
til at passe den udviklingshæmmede.

den udviklingshæmmede betaler jo alle rejse udgifter for den ledsager som tager med på turen.
så kan man diskutere lomme penge. Men igen spare man jo udgifterne i sit eget hjem
... og den udviklingshæmmede er i forvejen tilkendt denne pleje 24/7, så hvorfor skal den koste ekstra fordi personalet skal med på ferie...???
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 16:59   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den forstå jeg heller ikke
ud over hvad der er sparet for kommunen er tjent
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 22:29   #13
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
når en bruger skal passes er det ud fra en normering......
dvs brugeren skal passes sammen med andre i et døgn.
Disse brugere har jo selvbestemmelse omkring hvor ferien skal afholdes....ergo krævers der en personale med alle steder....hvem skal betale den merudgift

syntes det er fint man har en holdning, men her syntes jeg at I skal se den fra samfundets side,,,
Jeg mener at vi egentlig passer de udviklingshaæmmede godt i DK og at de også bør yde en egenbetaling

Sidst redigeret af Stezu; 02-07-2011 kl. 22:42. Årsag: indlæg lagt sammen - brug evt. redigerfunktion ved tilføjelser
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 08:48   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte kirk Se meddelelser
syntes det er fint man har en holdning, men her syntes jeg at I skal se den fra samfundets side,,,
Jeg mener at vi egentlig passer de udviklingshaæmmede godt i DK og at de også bør yde en egenbetaling
Gitte - jeg forstår så godt din tankegang, men må også sige, at den udviklingshæmmede altid har hjælp behov om h*n er hjemme eller på ferie, så at forlange at de skal afholde lønnen også er fakta en smule ude i hampen, synes jeg

Så siger du det er okay at de selv skal da samfundet ikke altid kan, samfundet er os, så vi burde bestemme hvad der går og ikke går, det gør vi desværre ikke mere Tænker vi den videre, ser jeg at vi accepterer at de selv skal betale for ferien, om 2 år skal de så selv betale for plejen også for det er ikke fair at lægge udgifter af udviklingshæmmede på samfundet?

Stopper vi så der Gitte, eller tager vi næste gruppe, det er ikke fair at pålægge samfundet udgifterne når du får kræft, det må du virkelig selv klare ?

Jeg må tilstå jeg bestemt ikke bryder mig særlig meget om den holdning og jeg er endnu mere ked af, at den er begyndt at være hos de ansatte i kommunerne
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 10:49   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og her skal man også lige huske, at disse lever af pesionen alene, høj husleje, på bosteder og lign.

(har selv arbejdet med dette i knap 3 år før sygdom/tilskadekomst, med unge udviklingshæmmede, de fleste på ny pension).

Ergo er det efter min mening ikke iorden at de også skal betale 2X ferie, hver gang de skal på ferie.
Oh har de ikke ret til at rejse som alle andre?

Og som PiaCP siger;
Hvor går grænsen?

Hvad med de der påføre sig selv skade, v. feks. uforsvarlig kørsel; risico fyldte fritidsinteresser, dårlig livsførelse mv.?

Udviklingshæmmede, og handicappede der er født med det; de er trods alt helt uforskyldte.

Men selvsagt man skal døgnaflønnes, når man er med på ferie, det er trods alt arbejde. Der er nu særlig aftale på dette område(og man spinner ikke guld).
Men staten bør selvsagt betale.

Der skal også være måde med tingene, og brugerne er selv med til at bestemme, hvor turen skal gå hen, ergo ikke 8 forskellige ture eller lign. som andre her antyder.

Når skolerne er på kolonier, betaler forældrene jo heller ikke personalet?
Og her taler vi om børn, der endda rejser med deres forældre derudover.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 02-07-2011 kl. 11:02.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 12:09   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg kan nu heller ikke se hvorfor alle andre skal betale for ferierne,de udviklingshemmede har fået bedre overførelses indkomster med tiden,regner jeg da med,og så er det vel rimligt at der betales en vis form for egen betaling,lige som så alle andre gør det.

Der må vel også være mulighed for at søge om hjælp til afholdelse af ferie,lige som så mange andre også kan gøre det.

Så det vist 4 år siden jeg har været på ferie selv,vil helst bare blive hjemme
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 15:59   #17
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
I forvejen betaler den udviklingshæmmede rejsens pris og forplejning til sin plejer - hvis personen oveni skal betale løn, så kan vi vist godt konkludere, at så kommer h*n ingen steder, nogensinde.

Det er der så nogle her, som synes er ok - fordi de heller ikke selv kan komme på ferie?? - men helt ærligt. Hvis det var et af dine familiemedlemmer, som var udviklingshæmmet og skulle have 24 timers pleje - og tro mig, der er heller ikke penge til noget som helst i den situation - ville det så være ok at en uges ferie i Danmark skulle koste 18.000?

Er vi sunket så dybt, at fordi vi selv er hårdt økonomisk trængt i et vanvittigt spare-samfund, så synes vi at det er ok at træde på dem, der ligger længere nede end os selv? Under vi slet ikke nogen noget fordi vi selv har det så hårdt?

Undskyld mig, og undskyld udtrykket, men det er sgu for fattigt!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 20:00   #18
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Forstår

Jeg forstår ikke en brik, de udviklingshæmmede har personale når at de er hjemme, hvorfor skal de så ikke have når at de er på ferie, hvis at de vælger ikke at tage på ferie har de jo personale. Jeg syntes at det er fair at de betaler de udgifter der ligger ud over lønnen. Men selve lønnen må være en offentlig opgave også i ferien (selvfølgelig inden for rimelighedens grænser)
Falster er helt klart ikke noget ekstravagant feriested
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 00:02   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg forstår ikke en brik, de udviklingshæmmede har personale når at de er hjemme, hvorfor skal de så ikke have når at de er på ferie, hvis at de vælger ikke at tage på ferie har de jo personale. Jeg syntes at det er fair at de betaler de udgifter der ligger ud over lønnen. Men selve lønnen må være en offentlig opgave også i ferien (selvfølgelig inden for rimelighedens grænser)
Falster er helt klart ikke noget ekstravagant feriested
Det kan have noget at gøre med at der måske er nogle på bostedet der ikke skal på ferie,så løn udgifterne bliver fordoblet.

Jeg ville bestemt ikke træde på nogle slet ikke,men hvis der stadig ikke er råd til at få folk ud af sengen,eller der ikke længer er tid til at skifte gamle "Hansen" der ligger i sit skidt-så syntes jeg altså at en betalt ferie ikke er helt rimeligt.Jeg ville da ønske der ville blive preioteret så der var råd til det hele..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 00:31   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Istedet for at fodre hunden med dens egen hale, hvad så med at se andre løsninger?

At Fru hansen ikke skal kunne komme ud af sengen ved behov eller andet, fordi nogen skal ud at rejse?

Hvad med at de der tjender allermest, ikke får de store skattelettelser, som set de senere år?
Hvad med at store virksomheder betalte skat også her i langet som alle andre?
Hvorfor er selvskabsskatten faldet med over 10%, når der er behov for bedre økonomi til at passe de ældre/handicappede mv?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligger tråd rigtig hajfinnen Hjælp til Forum Brug 2 16-08-2013 15:26
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Ligger den ikke til en fp? hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-08-2010 21:46
Ligger underdrejet for tiden ... @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 5 14-04-2008 07:19
Din sag ligger spredt ud over socialforvaltningen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 29-07-2007 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension