K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 17:57   #1
mijanse82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
mijanse82 er ny på vejen
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning???

Jeg er i arbejdsprøvning og skal efter planen være det indtil den 20. april. Den 30. april ophøre min ret til sygedagpenge og som det lyder til på min sb, er min eneste chance for forlængelse, hvis det bliver vuderet at min skulder skade kan klares ved operation og at min skulder derefter vil blive 100 % fungtionsdygtig igen. Men selv om de skulle kunne lave min skulder ændre det jo ikke på at jeg har fibromyalgi der er den primaer grund til at jeg er sygemeldt....
Tilbage til arbejdsprøvningen, den stopper altså den 20. april og sp den 30. april på de ti dage når de næppe at tage stilling til hvad de mener om min arbejds evne... Jeg håber at det gir nogen mening
mijanse82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 18:08   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis ikke de er klar til at træffe afgørelse når afprøvningen slutter, kan det være at de forlænger din afprøvning, det kan også være at du kommer hjem i en periode mens de finder ud af hvad der skal ske, og måske endnu en afprøvning, og måske et REVA center.

Hvis ikke du har fået lavet ressorceprofil skal den også laves, det samme gælder generel helbredsattest som også skal laves før der kan træffes afgørelse.

Som sagt alt kan ske, ingen sager er jo ens.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 19:35   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det er en god ide hvis du allerede nu begynder at ruste dig til at gøre indsigelser og sætte dig ind i sygedagpenge loven ...

Hvis du er sygemeldt pga fib og ikke skulderskade så er det jo det der skal tages hensyn til .. hvad med arbprøvningen hvordan går den ? hvad er du kommet op på i tid ? hvad med din ressourceprofil er den opdateret ? efter endt arb prøvning skal de jo opdatere din ressourceprofil igen , og ved stop af sygedagpenge skal du partshøres og det lyder da ikke lige som om det hele er klappet og klart til den 30 april ...

Du kan allerede nu med fordel skrive til din sagsbehandler om sygedagpenge stop og noget om hvorvidt du har forstået hende rigtigt, på den måde bliver det også dokumenteret at de faktisk allerede har besluttet sig for at lukke for sdp trods det at din arbprøvning slet ikke er ved vejs ende..

Hvis ikke du skriver jobdagbog så kunne det være en rigtig god ide at begynde på det NU ..

Lige som en smerte dagbog også kan vise sig at være alfa og omega i din situation .. (de findes begge under nyttige link )

Når og hvis de lukker dine sdp , så skal de jo også pege på hvad det så er du kan også derfor en jobdagbog er en god ide..

Læs den her godt igennem http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Så du kommer lidt på forkant med det hele, og husk at komme herind hvis du har brug for hjælp, helst i lidt god tid, for har de først lukket for dine sdp så er det svært at gøre noget andet end anke ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 19:49   #4
mijanse82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
mijanse82 er ny på vejen
Jeg startede med tre dage på 2 timer, så havde jeg fjorten dage på 3 timer om dagen, fjorten dage med 4 timer om dagen. Jeg får svære og svære ved at klare det og får tit hovedepine oven i mine muskel og led smerter (når jeg har hovedepine kan jeg ikke andet end at ligge hjemme på sofaen) Denne uge er jeg nede på 3 timer om dagen igen og har fået fri både torsdag og fredag, Det er lederen af den butik jeg er i der har sat mig ned i tid igen. Jeg skal til møde med min sb på mandag, så er spændt på hvad hun siger. Hun er ellers en rigtig sød dame, som lyder til at hun vil gøre hvad hun kan for at hjælpe mig (ellers er hun bare enormt god til at få folk til at føle at hun vil hjælpe?) Jeg skriver dagbog hverdag, det blev jeg bedt om af jobkonsulenten.
Jeg syntes at det er svært at overskue det hele, hvis ikke de forlænger mine sygedagpenge kan jeg ikke få penge nogle steder fra, fordi der er for stor friværdi i mit hus, og jeg har enten været sygmeldt eller på barsel stort set de sidste 6 år så jeg har heller ikke optjent timer ved fagforeningen...
mijanse82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 20:01   #5
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mijanse82 Se meddelelser
Jeg startede med tre dage på 2 timer, så havde jeg fjorten dage på 3 timer om dagen, fjorten dage med 4 timer om dagen.


Jeg får svære og svære ved at klare det og får tit hovedepine oven i mine muskel og led smerter (når jeg har hovedepine kan jeg ikke andet end at ligge hjemme på sofaen) Denne uge er jeg nede på 3 timer om dagen igen og har fået fri både torsdag og fredag, Det er lederen af den butik jeg er i der har sat mig ned i tid igen..

Jeg skal til møde med min sb på mandag, så er spændt på hvad hun siger. Hun er ellers en rigtig sød dame, som lyder til at hun vil gøre hvad hun kan for at hjælpe mig (ellers er hun bare enormt god til at få folk til at føle at hun vil hjælpe?) Jeg skriver dagbog hverdag, det blev jeg bedt om af jobkonsulenten.


Jeg syntes at det er svært at overskue det hele, hvis ikke de forlænger mine sygedagpenge kan jeg ikke få penge nogle steder fra, fordi der er for stor friværdi i mit hus, og jeg har enten været sygmeldt eller på barsel stort set de sidste 6 år så jeg har heller ikke optjent timer ved fagforeningen...

Lavede lige afsnit i dit indlæg ellers er vi en del der ikke kan overskue det og nogen vil lige frem være nød til at springe det over ...

Hvis du ikke kan klare flere timer end som så , så er du jo i hvertfald ikke rask og det syntes jeg du skal forholde din sb og sig til hende at du har opfattet det som om du skal vippes af sygedagpenge og det kan du ikke forstå da du jo netop ikke er rask og hvad har de forestillet sig at der skal ske..

der er mulighed for forlængelse også efter § 27 stk 4 efter hvilke de skal forlænge dig hvis de har erkendt at du er syg men endnu ikke har besluttet sig for om du skal på fleks eller ftp...

Tag en bisidder med dig eller om ikke andet så en optager, en sb kan sagtens ville hjælpe dig eller virke som om hun vil hjælpe dig, uden at det lykkedes så derfor er det bedre at være safe than sorry ikk ...

tror du vil gå og gruble meget længe (indtil arbprøvningen er færdig og den 30 april er kommet ) over hvorvidt der skal ske det ene eller det andet og det ved jeg kan forværre dit helbred, så derfor spørg lige ud sig at du ikke kan forstå meldinger om at dine sygedagpenge skal stoppes da du jo ikke er rask og der ikke er lavet det og det ...

Mange gange så prøver kommunen at stikke en føler ud , er du en der kender reglerne kender du en der kender reglerne kender du til anke kender du til loven og hvis de mener at du ikke gør det, så kan du meget vel risikere at de lukker dine sygedagpenge ud fra devisen går den så går den .

mange mennesker anker slet ikke deres sdp stop ene og alene af den grund at de ikke ved hvordan hvorfor og hvornår man gør det.. så sæt dig for guds skyld ind i så meget du kan og spørg heller en gang for meget end en gang for lidt herinde...

og husk så lige at hvis de stopper dine sygedagpenge så SKAL de pege på noget du kan ...

og det lyder jo unægteligt som om det bliver lidt svært ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 20:09   #6
mijanse82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
mijanse82 er ny på vejen
Jeg tror at jeg skal be sp om at får lavet nogle nye parpir ved min læge for som hun sagde ved sidste møde lavede min læge et par fejl ved at skrive at hun ikke vidste om min tilstand var stasionær...
Og det vil jeg mene at hun burde kunne svare på nu... efter så lang tid hvor det ikke er blevet bedere men med perioder hvor det er være.

Min læge mener ikke at jeg komme til at arbejde fuldtid igen...

Jeg har virkelig overvejet at anskaffe mig en privat rådgiver. For det kan ikke passe at man bare skal sparkes ud af systemet og overleve uden indtægt.

min leder i butikken har også meldt ud at hun IKKE tror på at jeg kommer på 37 timer.
mijanse82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 20:35   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Har du ikke været ved remoutalog mht fib ?? ellers ville jeg da bede lægen om en henvisning til en sådan...

Og nej det kan ikke være meningen at du skal sparkes ud men der er også flere muligheder og en privat rådgiver er desværre ikke lige til at betale for penge, men det kan selvfølgelig være den sidste udvej, bedre end ikke at have en krone ..

men prøv at skrive herinde hvilke diagnoser har du ?
hvor længe har du været syg ?
har du aktindsigt ?
har du ressourceprofil ?
hvad har kommunen indtil nu indhentet af papir ?
har du nogen speciallæge erklæringer ?
du skriver om hovdepiner husker du at få dem med i jobdagbog ?
husker du at skrive i jobdagbog om dit funktionsnivau når du er hjemme ?
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 21:12   #8
mijanse82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
mijanse82 er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har du ikke været ved remoutalog mht fib ?? ellers ville jeg da bede lægen om en henvisning til en sådan...

Og nej det kan ikke være meningen at du skal sparkes ud men der er også flere muligheder og en privat rådgiver er desværre ikke lige til at betale for penge, men det kan selvfølgelig være den sidste udvej, bedre end ikke at have en krone ..

men prøv at skrive herinde hvilke diagnoser har du ?
hvor længe har du været syg ?
har du aktindsigt ?
har du ressourceprofil ?
hvad har kommunen indtil nu indhentet af papir ?
har du nogen speciallæge erklæringer ?
du skriver om hovdepiner husker du at få dem med i jobdagbog ?
husker du at skrive i jobdagbog om dit funktionsnivau når du er hjemme ?

Jeg fik diagnosen fibromyalgi ved remotulog Hans Jakob Haga i esbjerg, i april sidste år. Desvøre skriver han som standart i sine papir at man kan arbejde på del eller hel tid. Det læser kommunen kun som hel tid

Jeg har stort set været syg de sidste 6 år, hvor det bare er blevet værer og være, Jeg kom ud for en ulykke hvor min skulder fik en skade og siden har smerterne bredt sig til hele kroppen og nu fibromyalgi.
Jeg bad min gamle sb om agt indsigt, men hun gjorde aldrig noget ved det, tror at det var fordi hun alligevel skulle holde

Jeg fik en ressurseprofil udleveret i august som jeg selv skulle udfylde og har ikke hørt fra det siden...

De har fået alle parpir fra remutolog, og ortopæd. Og jeg fik i august alvet noget de kaldte en spesifik læge erklæring
mijanse82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Efter endt uddannelse stolpesten Alt det andet 0 08-01-2012 22:08
ansøgn. om FTP, efter endt sdp...? AnjaW At søge førtidspension 28 11-05-2011 00:54
Forværrelse af sygdom efter endt visitiering til fleksjob spætte Spørgsmål ang fleksjob 11 12-08-2010 08:43
ledighedsydelse efter endt udannelse? kbh Spørgsmål ang fleksjob 10 01-01-2007 02:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension