K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2012, 14:11   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg har lige fået taget blodprøver

Var nede hos lægen i dag og for så svar her om et par dage,Grunden til dette er at jeg simpelthen bare er så pisse træt hele tiden (undskyld sproget He He) Sidst jeg fik taget blodprøver var i sep 11 og der så alt fint ud heldigvis og der var ingen tegn på vitamin mangel eller noget og der var jeg nemlig os træt konstant så jeg er spændt på hvad den viser denne her gang.

Jeg er jo ikke træt i kroppen men i hovedet så spørgsmålet er så om de kan se noget på blodprøverne så
tænker lidt på nogen af jer der ved om man evt kan få lavet en scanning eller noget af sit hoved for om man kan se noget der ?? jeg døjer jo psykisk så måske at jeg skal lære og leve med min træthed og nedsat tid i arbejde.

Vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 14:17   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg er også meget træt i hovedet i hele kropen..

nogle dage der kommer i løbet af dagen og nogle gange det kommer med det samme når jeg vågner om morgenen

i min tilfæde der kommer fra psykisk side... næsten hele dagen jeg er træt og uden kraft i min krop..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 14:42   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har i flere år gået og følt mig træt og tung i hovedet.
Jeg var overbevist om, at det var p.g.a. noget jeg spiste eller noget jeg manglede.

Men for nylig er det gået op for mig, at det er fordi jeg ligger og spænder sindssygt meget når jeg sover.
Når jeg vågner om morgenen skal jeg lige ligge og slappe af et øjeblik før jeg kan stå op.

Så er det jo egentlig ikke så underligt, at jeg går rundt og er træt.

Men i foråret begyndte jeg, at tage nogle homøopatiske piller, der hedder "spascupreel", de virker muskelafslappende.
De virker ret hurtigt, men der gik et par måneder før den rigtig gode effekt kom, så jeg er udhvilet når jeg vågner om morgenen og har energi til, at udrette noget i løbet af dagen.

Men man kan også være træt hvis man f.eks. spiser/drikker usundt.
Prøv at læse om syre-base balancen, jeg har skrevet om der herinde tidligere.

Hvis man f.eks. indtager en del sukker hver dag, drikker kaffe og spiser hvidt brød, så kan det være en god idé, at lægge sine vaner om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 14:46   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg havde det samme, og der hjalp D-vitamin og fiskeolie rigtigt meget, også selv om jeg ikke havde umiddelbar mangel på D-vit., det lå bare lidt lavt.
Anspændthed kan også afhjælpes ved "grønne lykkepiller" - typisk er der baldrian eller perikum i. Man kan også lave the på baldrian, perikum, humle, kamille (som også er godt mod betændelsestilstande i mave/hals.)

Jeg bliver super træt af at spise for meget raffineret sukker og super uoplagt, så der kan man også kigge - der er noget om den, som Vovse skriver.
(Jeg læste engang en bog der hedder "Kokser kroppen, kig på kosten!)

(hihihi - Spascupreel, sikke et navn )
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 15:24   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, det at du er træt i hovedet kan meget vel være fordi du er overbelastet psykisk, det ved jeg fra mig selv.. og nej så viser en blodprøve ingenting.

Nu har du jo lige haft ferie, hvordan havde du det der, var du også træt i hovedet eller blev det bedre da du havde holdt fri et stykke tid.

Du skal jo tænke på at de timer som kommunen vil have dig op på, måske ikke passer med det du i længden kan holde til, og det er jo meningen at det skal være et timeantal der er realistisk på længere sigt.

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 15:40   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Afspændings-behandlinger har STOR beroligende effekt

Jeg kan, udover at kigge på kost og kosttilskud, som nævnt af de andre, på det kraftigste anbefale dig at prøve Afspændings-behandlinger.

Afspændingspædagoger hedder i dag Psykomotoriske Terapeuter, og en liste over dem kan både googles og findes her: www.dap.dk
Her kan man både læse, via links i venstre kolonne på siden, mere om behandlingen, som er meget blid og foregår fuldt påklædt, og lede efter uddannede terapeuter, inddelt efter geografisk område.

Flere praktiserende læger og Psykiatriske enheder anerkender i dag den store effekt af afspændingsbehandlinger, og det lykkes af og til at få tilskud/dækket hele beløbet til behandlinger, via enkeltydelsesansøgninger.

Behandlingerne afstresser både dit nervesystem her og nu, men genopretter også over tid din egen kropsbevidsthed, og nedtoner dit generelle stressniveau - bla.a beretter mange klienter om at 'sove som et barn' for første gang i mange år, og en langtidsholdbar effekt af en behandlingsrække, så der kan gå længere og længere mellem behandlingerne.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 17:36   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja der kan jo være mange årsager til træthed som i skriver selv er jeg ikke god til at spise groft brød i det hele taget elsker jeg søde sager he he
sårh måske at man skulle til at tænke lidt på det.

Te-pigen Ja det jo så det mærkelige ved det her de 3 uger hvor jeg har holdt ferie har jeg ikke mærket så meget til trætheden som jeg gør ellers,jov lige de første par dage men så aftog det stille og roligt,nu sover man selvf os lidt længere om morgenen når man har ferie men afligevel,så det nok det psykiske som går ind og påvirker mig den er helt gal på min arbejdsplads i dag holdte jeg kun i 2 timer så måtte jeg gå hjem sårh.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:46   #8
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Kosten har helt sikker noget at sige...

Men når du kan mærke en bedring ved fridage/ferie, så synes jeg det er ret indlysende at det er det psykiske der spiller ind, det skal du huske at få med i din dagbog.... så sagsbehandler kan se at det trætter dig med det antal timer. For som jeg skrev før, så skal det jo være et realistisk timeantal, og det skal jo ikke ende som i dit sidste job.... husk nu det KatrineB
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:58   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kost og VAND, massere af vand, gerne 8 store glas om dagen, så blodet strømmer bedre!
Hvis jeg glemmer at drikke, så falder jeg fuldstændig sammen af træthed og kan sidde i sofaen uden at kunne tage mig sammen til at rejse mig for at ordne selv det mindste.
Når jeg husker mine 8 glas vand, så får er en enorm energi........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 19:29   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja håber, du får svar på bl.a. d-vitamin. Blot 25 mg pr dag ved jeg har hjulpet mange. Men vent og hør dine resultater.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har lige fået førtidspension davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-09-2011 12:28
Må læger tage blodprøver ? Birkes-musen Spørgsmål ang fleksjob 4 21-03-2011 17:47
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
Min datter har lige fået konstanteret OCD Jessica Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 46 19-03-2010 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension