K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 21:33   #1
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
fastholdelses team i ask

Hej alle sammen

ER der nogle der har erfaring med, samarbejde mellem borger, kommune også fastholdelses team fra ask??

Min sagsbehandler i kommunen har anmodet ask om dette samarbejde, for at finde ud af, hvad de skal stille op med mig, vil jeg tro.
Men det lyder både godt og skidt. Fedt hvis det kan resultere i hurtigere forløb omkring afklaring. Men også skidt, for er forlænget på sygedagpenge, netop pga arbejdsskaden ikke er endelig afgjort i forhold til tae. Hvilket så bliver skubbet videre nu.
Ved ikke hvad jeg skal tænke og mene om det.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:26   #2
André
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 17
Styrke: 13
André er ny på vejen
Hej Randerspigen

Har været møllen i gennem
Du kan roligt tage imod tilbudet,
kan regne ud at der er en verserende sag i ASK.

Samtalen går ud på fremtidsmuligheder,økonomi, Ønsker mm,
bla. kan ask fremskynde en midlertidig afgørelse af sagen så,
man kan få økonomisk kompensation hvis nødvendig.

Link fra Ask Fastholdelses team:
http://www.ask.dk/da/Temaer/Fastholdelsescentret.aspx

God bedring

KH André
André er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 12:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du skal nok lige tænke over at hvis de laver en midlertidig afgørelse af sagen...at de så nok vil stoppe dine sygedagpenge...

Nu kender jeg ikke til din situation...men du risikere jo at det så bliver kontanthjælp....hvis du da kan få det...alt efter om du er eller kommer under gensidig forsørgerpligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 13:25   #4
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Ja det er jo også min bekymring. Men skal til ud og afklares, så håber på forlængede under den paragraf. Eller at de sender mig ud i ressourceforløb. Så jeg ikke ryger på kh.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 13:49   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ressourceforløbsydelsen vil være på samme niveau som kontanthjælp....medmindre du stadig er berettiget til sygedagpenge...men den vil så falde når du ikke er berettiget mere....

Den kan også være større hvis du bliver visiteret til fleksjob...

Men den er heldigvis ikke reguleret at ægtefælle indkomst...så man ikke ryger i det hul...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 14:34   #6
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge nu. Er lige glad med hvad ydelse de sætter mig på, bare det ikke er kh, for det kan jeg ikke få, fordi jeg bor sammen med en. Og jeg ved ikke, hvordan vi skal klare os for en indkomst.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 22:38   #7
Frandsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Frandsen er ny på vejen
Midlertidig afgørelse kan give stop for sygedagpenge
Udgivet 7. marts 2013 | af Kurt A. Nissen
Til Beskæftigelsesudvalget i Folketinget, samt Beskæftigelsesministeriet.

Alle kan lave fejl, den største fejl er at tro man er fejlfri.

Vi i Arbejdsskadeforeningen er støt på denne fejl nogle gange, en fejl om at en midlertidigt afgørelse bliver betragtes som en afslutning på en arbejdsskadesag i Arbejdsskadestyrelsen, hvorefter Jobcentret stopper sygedagpengene.

Se dette citat fra sygedagpengeloven.

Citat: hvis der ved varighedsbegrænsningens indtræden er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, kan udbetalingen af sygedagpenge fortsætte, indtil Arbejdsskadestyrelsen har truffet (evt. midlertidig) afgørelse om erhvervsevnetabserstatning. Citat slut. Se

mere på https://www.borger.dk/Sider/Sygedagp...5-777562d742b6

Efter vores opfattelse er arbejdsskadesagen jo ikke afsluttet, da Arbejdsskadestyrelsen altid selv tagen en sådan sag op igen når de mener det er relevant og der er nyt i sagen og hvis de derefter træffer en ENDELIG afgørelse, så er arbejdsskadesagen afsluttet.

Hermed en opfordring til en lille men vigtig ændring i loven, nu der alligevel skal ændres når varighedsbegrænsningen strammes op fra 52 uger til 26 uger, hvilke også betyder at det bliver mere vigtigt at det med midlertidige afgørelser bliver fjernet i henhold til forlængelse. Skal ikke undlade at gøre opmærksom at vi i AVS gerne så varighedsbegrænsningerne i sygedagpengeloven totalt fjernet, således at den sygemeldte kunne bevare sin ydelse så længe uarbejdsdygtigheden var lig 0 på grund af sygdommen. Med håb om en positiv reaktion og løsning på problemet.

Mvh. Kurt A. Nissen formand AVS d. 7.3.13

Udgivet i ingen kategori
Frandsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 09:08   #8
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Ja den burde ikke frafalde ved midlertidig afgørelse Frandsen.
Men det gør den da stadig??
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
Tværfagligt Team FibroMcs Alt det andet 11 15-07-2013 13:17
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
Forlængelse af sdp/ nyt team Diablo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2011 11:38
Tværfagligt team baldur Dit og Dat 5 17-06-2008 01:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension