K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 15:46   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
skal snart i arbejdsprøvning - går jeg ud fra!

Hejsa

Jeg havner på kontanthjælp nu her, og jeg går ud fra at de vil sende mig ud i arbejdsprøvning, det er også det jeg vil. Jeg har HMS, lider af smerter pga ledskred og ledlåsninger. Tilstanden gør også at jeg ikke har ret mange kræfter og udholdenhed har jeg heller ikke. Det giver jo så de klassiske problemer med kronisk træthed og koncentrations og hukommelsesbesvær.
Har lige været på gigtsanatorie i 4 uger og det har givet mig et skub i den rigtige retning. De siger dog at der går 1 år eller mere før man kan sige hvor godt jeg kan få det...

Det er dette år eller mere, der bekymrer mig. For hvis fagfolk siger det, kommer jeg så til at hænge i systemet til der er en der siger jeg ikke kan få det bedre?? og at det først bliver der de vil tænke på fleksjob? For det er jo det jeg ønsker.... men at hænge på kontanthjælp i årevis er altså ikke lige min drøm!

Et spørgsmål mere, tager de hensyn til at man er enlig mor til 2 små børn? eller er det noget de kan finde på at sylte en på? På den måde at de bliver større og mit arbejde med dem bliver mindre?

håber nogen kan hjælpe

hilsen h
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 15:49   #2
MEH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 27
Styrke: 14
MEH er ny på vejen
jeg er ikke så godt til forkortelser, så jeg spørge forsigtigt om HMS står for Hypermobilitetssyndrom?
__________________
"Når du dømmer andre, afslører du egne fejl og fordomme."
MEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 16:01   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej HBoeglund.

Hvorfor havner du på kontakthjælp nu?

Har du skrevet omkr. din sag herinde tidl.?? Har du fået afslag på forlængelse af sygedagpenge? Har du i den forbindelse fået aktindsigt? osv.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 16:26   #4
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Ja, HMS står for hypermobilitetssyndrom....
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 16:31   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke rigtigt der er et endegyldigt svar på om du kan komme videre til fleks med den, udtalelse.

Det kommer meget and på hvad kommunen tolker, og om de holder stædigt på at de ikke vil give fleks før de har din endegyldige arbejdsevne.

Var det FP der var tale om, ville du ikke komme videre, før du er helt afklaret.

De skal IKKE tage hensyn til at du har børn, og dog.
En arbejdsprøvning skal jo vise hvad du kan, og der har du altså ret til at holde på at du SKAL kunne holde til at passe dit hjem (sig fra) lige meget om du har børn eller ej (og der er måske nok lidt mere energi hvis man ikke har børn)

Nogle sagsbehandlere kan godt finde på at bruge børnene som en... hvis du ikke har dem, så kan du holde til mere, sæt dem frivilligt i pleje eller aflastning. (heldigvis er det ikke noget vi hører særlig tit) Der er det altså utrolig vigtigt at holde fast i at det netop er FRIVILLIG pleje/aflastning (dvs det kan du ikke tvinges til) lige så er det prutte hamrende vigtigt at den sagsbehandler du sider med IKKE har beføjelserne til at fjerne dine børn, det er KUN familieafdelingen i kommunen der kan det, og det kan de ikke før de har lavet en § 50 (eller hedder det 53 det husker jeg ikke lige) undersøgelse, dvs en vurdering af din evne som mor.

En sådan undersøgelse skal du IKKE frygte, for det er tilfældigvis sådan at de SKAL forsøge at aflaste i hjemmet før de fjerner, dvs de kan nemt komme frem til at du skal have nogle hjælpemidler i hjemmet (det kan også være en samle op tang ol) for at gøre jeres hverdag nemmere, hvilket igen kan komme til skade for den sagsbehandler der sidder med din evt fleks sag, da det så pludselig er anderkendt af kommunen at du har ekstra behov, og det de som regel slet ikke interesserede i, for så har de et problem i forhold til at presse borgerene op i tid.

Så det helt korte svar til det med børnene... der kan du være helt roligt, der sker ikke dem noget, og skulle det nu alligevel, vil det ende med at være til din og børnenes fordel.

Så den del kan du tage helt roligt, HVIS altså det sker, hvilket der heldigvis er en meget lille chance for.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 19:57   #6
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for jeres svar.

HMS står for hypermobilitetssyndrom ja

Jeg har været på su de sidste par år, men har nu valgt at jeg skal videre med mit liv. Selv som studerende har jeg kun klaret det med hensyntagen og haltende. Derfor ender jeg på kontanthjælp. Den eneste kontakt jeg tidligere har haft med kommunen er når jeg har været på kontanthjælp kortvarigt af ene eller anden årsag, så alt er nyt når jeg tropper op dernede i næste uge. (gode råd modtages i øvrigt med KYSHÅND i den forbindelse)
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 20:00   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan undgå aktivering hvis du får lægeerklæring på at du skal sygemeldes.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 20:33   #8
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Du kan undgå aktivering hvis du får lægeerklæring på at du skal sygemeldes.
ja, det ved jeg godt, men sagen er den at jeg rigtig gerne vil ud og arbejde det jeg kan klare.

Pt er det godt nok sådan at 2-3 timer væk hjemmefra er alt rigeligt, for så skal jeg hjem og hvile for at klare resten af dagens gøremål. Jeg ved ikke om det altid vil være sådan, men har brug for at få det afklaret. Jeg har brug for at gøre nytte og komme ud hver dag, men skal jo få hverdagen til at hænge sammen også.

hvad angår udredning som kommunen kan bruge er der ikke så meget. Men håber jo på at de kan bruge de ting de har skrevet fra mit 4 ugers ophold på gigtsanatoriet.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 15:58   #9
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
up-date

Hej

Ja nu har jeg så været i arbejdsprøvning i 4 mdr. Det går godt, men der har været SÅ mange bump på vejen! Syge børn, sygdom selv, den ene prøve efter den anden! Men jeg synes selv at det er gået bedre end jeg turde håbe på !!

Jeg har 4x3 timer på et kontor. Og skal nu op i timer lige så stille og roligt for at se hvad jeg dur til Det er jo fint nok, men har så idag været til et møde med min sagsbehandler!

Hun siger at det ligner noget der kan ende ud i fleksjob, så det er jo godt vi er på samme side! Men så siger hun noget der gør mig NOGET nervøs!! Jeg skal op på 20-25 timer om ugen før et fleksjob kan komme på tale! Vidste ikke at det var SÅ mange timer, men okay. Det er jo heller ikke noget problem hvis jeg kan klare det, men med tanke på de sidste 4 mdr hvor jeg har ligget mellem 2.5 - 3 timer pr dag 4 dage om ugen så ser det lidt sort ud!!!

Men hvis jeg kan arbejde 12 timer om ugen er jeg jo for rask til pension (og vil da slet ik på nogen måde HA en pension) og så ender jeg i et hul af de store som vi alle har hørt om!!! og det har man da bare ik lyst til!

Lægekonsulenten har sagt at mine papirer er fine men at HMS IKKE er en diagnose der forklarer at jeg kun kan klare det antal timer jeg kan pt. (det VIDSTE jeg de ville sige) men hvad ved sådan en om det! Har han måske gået i mine sko??? næ det tror jeg nu ik han har!

Nå, men jeg kæmper jo videre og HÅBER da også jeg kan kæmpe mig op på de 20 timer så jeg kan få det fleksjob!

Og skulle blot med dette indlæg lufte et par bekymringer og få mig lidt luft

God dag til jer

H
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 16:26   #10
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
og glemte lige...

SB har indhentet oplysninger fra min egen læge som skriver min tilstand må betragtes som stationær og at prognosen er dårlig da der er tale om en varig tilstand.

Det var nogle ord jeg ikke havde troet ville falde endnu!!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg snart prøve????? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 30-01-2013 12:15
Skal også snart i arbejdsprøvning igen Dragking Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-04-2012 15:19
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Skal vi ikke snart have et Dansk forår? Indiansummer Politik og Samfund 2 05-01-2012 18:40
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen? Maije Din historie 3 09-10-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension