K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 14:19   #41
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Næh, der sad EN sagsbehandler og bad om nye oplysninger. Papiret fra min psykiater var over 6 mdr. gammelt! Det er f.....fisme deres egen skyld!
Hun udbad sig ekstra kommunikation om og med praktikstederne, - ting, der ligger i sagen.
Hun forklarede HVOR forbandet syg, man skal være for at få pension og jeg ser jo så stærk ud (jeg er kraftigt og tæt bygget, men med ledproblemer).
Nu, forklarede hun er pensionsmulighederne indsnævret og kontanthjælpsmodtagere må lige pludselig gerne uddanne sig .... OSV OSV OSV
Hvad f.... hjælper det mig? Jeg er 60 år og har gennemlevet helvede i så mange år uden at kunne få et job, eller fungere i dem, jeg har prøvet. Jeg er arbejdsprøvet mere end 4 gange, har læge- og især psykiater papirer på en række begrænsninger.
At en væsentlig grund til, at jeg ikke har fungeret på arbejdspladser er, at jeg som asperger har sociale problemer, forbigik hun i tavshed.
Min bisidder, som er erfaren og læge gik på hende.
Umiddelbart ser jeg i ånden, at jeg bliver tilkendt flex, som jeg så ikke kan få, hvorfor jeg er dømt til at leve på kontanthjælp med disses stærkt beskårne råderet over eget liv og krav om stadig jobsøgning, - indtil jeg går på folkepension og således bare kan skæres ned. Det gør min bisidder desværre også.
Jeg holder det ikke ud.
Der vil gå ca 4-5 uger før de har papirerne, og min sag vil nok blive afgjort et sted i Maj.
Bisidderen sagde, at han var eksploderet. Jeg er god til at bide i mig.
Hvad er det for et møde du har været til?

Jeg troede du skulle for rehabiliteringsteamet, men det lyder ikke som om du er kommet så langt endnu.

Jeg synes det er urimelig lang sagsbehandlingstid. Måske fordi du er på kontanthjælp, det har man jo hørt før. Bare urimeligt at der er A og B sager.

Jeg er bisidder ved en sag også i Kbh. Kommune, han er på sygedagpenge. Der gik 2 måneder fra den indledende del blev lavet til mødet i rehabiliteringsteamet foregik.

Øv hvor træls for dig.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 15:33   #42
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Åh, jeg ser, at Gisne har omtalt SCREENINGS-TEAM.
Her var det varetaget af EN sagsbehandler.

Sidst redigeret af mukke; 10-03-2014 kl. 18:04.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:18   #43
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Åh, jeg ser, at Gisne har omtalt SCREENINGS-TEAM.
Her var det varetaget af EN sagsbehandler.
Så vidt jeg kan se er du slet ikke i nærheden af rehabiliteringsteamet endnu.

Som du selv er inde på er det højst sandsynligt en form for screening der foregår.

Der er nogen der vurderer om sagen er god nok til at komme for rehabiliteringsteamet. Flere herinde har fortalt hvordan de er blevet afvist at komme for rehabiliteringsteamet. Man har desværre ikke krav på at komme for rehabiliteringsteamet, det skal man "kvalificere" sig til.

Bare øv for dig nu du troede du kunne få en afgørelse. Så du må i "hamsterhjulet" lidt endnu

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:44   #44
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det her er da helt kafkask! Det var en indkaldelse til møde med rehabiliteringsteamet.
Bisidder og jeg blev meget forvirrede.
Gad vidst, hvorfor de lægger så megen vægt på speciallægeudtalelser, når de ikke agter at følge dem alligevel. Dette var, hvad vi forstod.
Hun sagde "glem alt om "åbenbart grundløst"".
Jeg bliver indkaldt til at udfylde papirer med hende, og møde om 4-6 uger og - sagen bliver sikkert afgjort i Maj.

Sidst redigeret af mukke; 10-03-2014 kl. 18:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 19:04   #45
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hun spurgte til mine interesser, - bl.a. min afbrudte bachelor so mulig flex.
Det er da fantastisk! I de år, hvor en færdiggørelse af min bachelor kunne gøre mig selvforsørgende, måtte jeg ikke tage den. Nu, da den ikke kan bruges til noget, - må jeg formodentlig godt.
VANVITTIGT!

Sidst redigeret af mukke; 10-03-2014 kl. 20:29.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 00:10   #46
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Der er nogen der vurderer om sagen er god nok til at komme for rehabiliteringsteamet. Flere herinde har fortalt hvordan de er blevet afvist at komme for rehabiliteringsteamet.
Man har desværre ikke krav på at komme for rehabiliteringsteamet, det skal man "kvalificere" sig til.

Mvh. Susanne[/QUOTE]

Kan du ikke fortælle mere om det?
Hvis man bliver indkaldt, må man vel komme til?
"Kvalificere"? Hvad menes der?

Det er et forvirrende system.

Sidst redigeret af mukke; 11-03-2014 kl. 00:14.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 00:37   #47
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Hvordan er du indkaldt?

Den sag jeg har været med til, kom der et brev med "indkaldelse til møde i rehabiliteringsteamet" Der var angivet tid og sted. Der var vedlagt en pjece om hvad der sker på mødet i rehabiliteringsteamet og det efterfølgende forløb med afgørelse m.v.

Brevet indeholdt kopi af skemaet med den indledende del som borger og sagsbehandler havde udfyldt. Der var en liste over og kopi af alle bilag, lægepapirer, rapporter fra arbejdsprøvninger mv.

Som du kan se, så var det et tykt brev, det indeholdt ca. 50 sider tekst ialt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 01:31   #48
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, det er rigtigt nok. Det var bare en indkaldelse til samtale om det.
Der står "VI indkalder dig til en samtale om din uddannelses/job osv."
(Det forvirrede mig).
"Du har rettet henvendelse til jobcenter......muligheder i forhold til Førtidspension/flexjob/ressourceforløb."
(Pt kan jeg ikke engang gengive, hvordan ansøgningen kom til).
Der fulgte et skema med, der skulle udfyldes, om interesser, uddannelser, osv osv.

Jeg troede, at der ville sidde flere. Der var kun en sagsbehandler.
Der blev hverken spurgt om CV, nem ID eller andet af det, jeg skulle have med. (Dem må jeg hellere sende. Jeg tror hun glemte det.)
Jeg skulle sende så meget som muligt ekstraom de to sidste praktikker og jeg skulle finde ledige jobs....men der er jo ingen.
Dem blev der heller ikke spurgt til.

Hun sagde, at det var vigtigt, at jeg forestillede mig noget, jeg kunne lave uden at overbelaste mig, - gerne en en interesse.
Er det noget, der går forud?

Sidst redigeret af mukke; 11-03-2014 kl. 02:04.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:27   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Hun sagde, at det var vigtigt, at jeg forestillede mig noget, jeg kunne lave uden at overbelaste mig, - gerne en en interesse.
Er det noget, der går forud?"citat

Skal du ikke have en afgørelse, ud fra dine forløb, om din fremtidige forsørgelse?

Det virker som om de er på vej, til endnu en aktivering?

Sørg for at du SKRIFTLIG, anmoder om at der nu træffes afgørelse om din fremtid!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:37   #50
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Hun sagde, at det var vigtigt, at jeg forestillede mig noget, jeg kunne lave uden at overbelaste mig, - gerne en en interesse.
Er det noget, der går forud?"citat

Skal du ikke have en afgørelse, ud fra dine forløb, om din fremtidige forsørgelse?

Det virker som om de er på vej, til endnu en aktivering?

Sørg for at du SKRIFTLIG, anmoder om at der nu træffes afgørelse om din fremtid!

VH Popiae
Det kan godt være. Hun sang ihvertfald kraftigt for, at "Nu må man gerne få uddannelse på kontanthjælp". Nævnte min knækkede bachelor, men hvad dælen skulle jeg bruge den til nu?
Hun spurgte lidt til kontorjobs, men det er jo kun noget, jeg har gjort for at overleve. Det er ikke noget, jeg trives med.
Hvis det skal være sådan, vil jeg: 1. gå efter lov til at uddanne mig videre i mine emner, kunst og musik. 2. Hvis jeg ikke kan få det: Bede om hjemmearbejde, så jeg ikke skal ud i erhvervslivet og knække halsen endnu en gang.

Mine fag har en forberedelsestid og jeg må skrive en forklaring på, hvor langt væk man kommer fra det, man ville under kontanthjælpspisken og at alle de år slider, hvorfor jeg ikke kan springe op som en lille glad trold, parat til det hele. Det er det, de forventer. De fatter ikke det psykiske slid, man er ude for.

Jeg har ikke lyst til at acceptere BÅDE at miste min hårdt tilkæmpede ret til revalidering (som nu er opgivet), få min vel forberedte sag afvist på trappestenen og fortsætte i aktiveringer uden ret til at bestemme over eget liv. Det er fandme ikke rimeligt.

Popia. Hun talte også om ressourceforløb..... det er jo den formelle vej.
Jeg tror ikke, de har styr på det....eller de har alt for godt styr på det. Gad vidst, hvordan man får dem i tale.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension