K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2015, 19:00   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
lejekontrakt.

en lejekontrakt underskrevet er den gyldig fra dags dato eller kun fra den dato man flytter ind, alså kan man så godt sige til udlejer at man ikke er intresseret alligevel. ? hvis man evt siger det dagen efter ? og der f.eks kun er 14 dage til lejemålet begynder ? den er desuden sendt og printet ud via email og underskrevet hvor den er scannet ind . dvs den er ikke sendt med almindelig post.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 19:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske du kan finde nogle svar her.

http://www.advokatgruppen.dk/flx/dan...e-om-beboelse/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 19:24   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
den er forældet da der er kommet en ny lejelov
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 19:38   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså den her er opdateret, men i kapitlet "lejeaftalen" står der ikke noget om det:
http://www.socialjura.dk/content-sto...lejelov/#c7958

Måske står der noget brugbart i afsnittet "opsigelse"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 19:55   #5
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
synes ikke jeg kan finde noget misty, men har ikke fået lejekontrkaten,

han sagde der var 100 unger på biblioteket, at det var derfor han sendte den i dag han insisterede på at han ville sende den i dag , jeg skrev til ham han skulle skrotte kontrakten, og dernænst truede med retten. og havede truende adfærd pr emails, hvilket jeg sefølig har gemt.

så som at sige at jeg var total upålidelig, jeg skrev hurtigt til ham da jeg ikke har fået noget retur i dag om at jeg faktisk havde fundet noget andet.

jeg tænker når manden ikke overholder hvad han lover ?.

men tager han den i retten må han jo bare gøre det men han lød som svend svensen
jeg forklarede ham at jeg er syg og at jeg ikke gjorde dette her bevidst eller med vilje, og skrev os til ham at jeg naturligvis var kedaf den tid jeg havde brugt . men han kna jo sagtens nå at få det udlejet i mellem tiden. det skal han jo om ikke andet prøve på.

lejemålet starter først pr 1/11

Sidst redigeret af mistereu; 17-10-2015 kl. 20:03.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 14:24   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fortrydelse er formentlig ikke ændret med ny lejelov.

Har man underskrevet og returneret aftalen, hæfter man for de tab udleejeren har ved fortrydelsen.

Der er ikke lang tid til 1. nov, så du kan godt komme til at betale husleje til boligen kan genudlejes. Du skal føli ikke betale forbrug eller renovering af boligen, når du ikke har boet der.

Max antal måneder kan blive dit opsigelsesvarsel, men så lang tod går der sikkert ikke.

Søg endelig juridisk assistance inden sagen evt. går i retten, da det kan blive en dyr affære.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 14:28   #7
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
dagen er sefølig ikke omme men har ikke modtaget lejekontrakt endu pr email.
han sagde han ville sende den i dag pr email.

han svinede mig til og ditten og datten, i går da jeg havde sendt ham en email at jeg opsagde lejligheden pr 17/10 15, den skal jo opsiges skriftligt.

lejekontrakt er forgået pr email.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 22:44   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har skrevet under og sendt, har du indgået en juridisk gyldig og bindende aftale, som han kan bevise.

Så det gælder om at sige op hurtigst muligt, så han kan genudleje hurtigst muligt.

Hvis du ikke har fået nøgle udleveret, kan du ikke blive bonet for nogen istandsættelse, men udelukkende for maks 3 mdr opsigelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 00:15   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis du ikke har modtaget underskrevet lejekontrakt endnu, kan fortryde aftalen. Du skal sende fortrydelse før udlejers forsendelse er kommet med post.
Du kan gøre sådan: skriv en fortrydelse og underskriv, skan og send i nat og send den original med post imorgen. Så er kontrakten annuleret . Jeg har selv gjort det samme
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 07:38   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det afhænger af om udlejer havde underskrevet kontrakten før han sendte den til dig - eller han ikke havde..

"Hvor kun udlejer har underskrevet

En skriftlig lejeaftale – som udlejer har underskrevet, inden den blev fremsendt til lejer - er bindende fra det tidspunkt, hvor accepten (lejers underskrift) er kommet frem til udlejer. Fortryder lejer at have indgået lejeaftalen efter at have sendt den underskrevne lejeaftale retur, er det nødvendigt, at lejer straks skriftligt får meddelt udlejer, at accepten er tilbagekaldt. Tilbagekaldelsen skal være kommet frem til udlejer, inden at udlejer ser den underskrevne lejekontrakt, for at lejer ikke er bundet af lejeaftalen.

Hvor kun lejer har underskrevet

Har udlejer derimod fremsendt en uunderskrevet lejekontrakt til lejer, og sender lejer lejekontrakten tilbage med sin underskrift, så er denne at anse for et tilbud fra lejer til udlejer, om at ville overtage lejemålet. Det står udlejer frit at afvise tilbuddet og indgå aftale til anden side. Endelig aftale er her først indgået, når udlejer også har underskrevet lejekontrakten, og den underskrevne lejekontrakt er kommet retur til lejer. I dette tilfælde kan lejer nå at fortryde helt frem til den underskrevne lejekontrakt ligger i lejers postkasse."

http://www.advokatgruppen.dk/flx/dan...e-om-beboelse/
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension