K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2010, 07:51   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak for jeres svar.

Jeg har mailet om akt indsigt før men har endnu ikke fået det. I den kommende uge vil jeg tage på jobcentret og aflevere anmodningen ved skranken. Jeg vil også tage brevet til jobcenter chefen og så må jeg se hvad jeg hører derfra.

Det undre mig af så intelligente mennesker bare kan undlade at svare på det man spørger om specielt når hun var så informativ og hjælpsom i starten.

I sine første mails i februar skrev hun bla. som flg. inden vort første møde:

"Formålet med samtalen vil være at drøfte om, der foreligger de nødvendige lægelige akter i din sag ift., at du gerne vil have, at Jobcenteret afklarer din arbejdsevne med henblik på, om du opfylder betingelserne for førtidspension. I den forbindelse vil jeg også kort fortælle dig om reglerne for tilkendelse af førtidspension, så vi er sikre på, at vi ved det samme.

Jeg kigger selvfølgelig din sag igennem inden du kommer, så jeg er forberedt. Du er velkommen til at skrive til mig med konkrete ting, hvis der er noget, du gerne vil have, at jeg undersøger inden."

Sidstnævnte gjorde jeg så et par gange og hun svarede, men nu er det gået i hårdknude og derfor var jeg i tvivl om jeg skal give hende tid eller handle. Jeg må nok hellere handle med det i råder mig til, det lyder rigtigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 08:14   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde nok i første omgang skrevet og spurgt en gang til om sagen ligger hos
lægekonsulenten. Den tid har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på
det kan også give bagslag, hvis man råber alt for meget op.
da det jo ellers lyder til din sag er på rette vej
Men igen er det nemere for mig som stadig får sygepenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 11:08   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste sagsbehandlere lægger ALT for ofte ****en over på lægekonsulenten!
De vinder enormt meget tid ved at sige at sagen er hos lægekonsulenten, at de ikke har hørt fra lægekonsulenten osv.......dette fandt jeg da ud af, da jeg modtog de samlede papirer.
Lægekonsulenten havde svaret i sommeren 2008 og sendt sagen retur til sagsbehandleren.
Men til mig fortalte hun at det stadig lå hos lægekonsulenten - og sådan ringede jeg helt frem til Januar 2009 og spurgte om hun havde hørt fra lægekonsulenten. Til sidst fik hun rykket min sag i en vis fart, for hun turde ikke tage konsekvenserne af alle de løgne hun havde stukket mig om, at lægekonsulenten ikke havde svaret....

Så som jeg altid siger, så er det sgu ikke lægekonsulenterne den er gal med, men sagsbehandlerne (i min sag i hvertfald).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 12:11   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i Min sag kunne lægekonsulenten ikke løbe fra fra hvilken dato. den var modtaget og svar
et halvt år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 12:42   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

det kan også give bagslag, hvis man råber alt for meget op.
Jeg har kun oplevet, at det har sat skub i sagerne når jeg har råbt op, men selvfølgelig skal man ikke råbe bare for at råbe.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De vinder enormt meget tid ved at sige at sagen er hos lægekonsulenten, at de ikke har hørt fra lægekonsulenten osv.......dette fandt jeg da ud af, da jeg modtog de samlede papirer.
Og det er jo netop sådan noget der ofte afsløres i en aktindsigt.

Hvis man f.eks. har mailet sagsebehandleren d. 20/10 og fået svar retur med oplysning om, at akterne stadig ligger hos lægekonsulenten, og det så fremgår af en senere aktindsigt, at sagsbehandleren har modtaget svar fra lægekonsulenten d. 3/10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 13:23   #16
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er bare så skide træls at det skal være sådan - det kan jo ikke være så svært at svare "den ligger dér og dér og der sker det"!

Men du spørger - kan der være kommet andre sager ind fra sidelinien - og det kan der jo faktisk godt. Folk der er dødelig syge og som skal have pension "den sidste tid" - de kommer rent faktisk ind foran "os der "bare" er kronisk syge", hvilket jeg synes er fair nok.

MEN SÅ KUNNE SAGSBEHANDLEREN DA BARE SVARE DIG DET - ikk??? Håber snart du hører noget fra dem
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 10:16   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
havde nok i første omgang skrevet og spurgt en gang til om sagen ligger hos
lægekonsulenten. Den tid har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på
det kan også give bagslag, hvis man råber alt for meget op.
da det jo ellers lyder til din sag er på rette vej
Men igen er det nemere for mig som stadig får sygepenge
Nu har jeg mailet til min sagsbehandler, at jeg blot ønsker, at vide hvornår jeg kan forvente at høre noget nyt. Fx. om min sag har været hos lkén eller hvornår den kommer det. Er det om 1, 2 eller 4 uger. Det ønsker jeg blot at vide.

Derudover har jeg skrevet til hende, at hun i starten sagde/mailede at jeg bare kunne maile om evt. spørgsmål, det må jeg sige at jeg har gjort, men jeg får jo ikke noget svar, som jeg også har skrevet til hende.

Nu må vi se hvad hun siger. I morgen tager jeg på jobcenteret med en erklæring om aktindsigt og kvittering for samme.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Står ved en skillevej CHNEVIDE Alt det andet 6 24-08-2010 10:53
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34
Hvordan står jeg? LinaK Alt det andet 19 06-03-2008 16:37
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension