K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2010, 09:06   #1
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
Unhappy spørgsmål ang min sag

hej alle,håber i kan hjælpe mig.jeg er rigtig nervøs omkring hvad de vil beslutte ang min sag.kort om min situation,blevet opereret for diskus sidste år,har stadigvæk mange smerter i ryggen og venstre ben.kan dårligt går,står og sedder.er bla. på morfin plaster.har lige været til mr skanning da viser meget arvæv der trykker på nerven,og lægerne vil ikke operere det ,stor risiko for at dennes endnu mere arvæv,og lammelse i benene. speciallægen har skrevet at jeg ikke må arbejdsprøves.fik brev fra min sagsbahandler hvor han skriver han indstiller mig til førtidspansion efter §18.og jeg er rigtig bang hvad nu de siger,det er forfædeligt at vente,og vente,hvornår ,tror i jeg kunne forvente svar fra lægekonsulent og endlig afgørelse fra pensionsnævnet?jeg har skrevet under og har sendt papiret tilbage til min sagsbehandler. mvh
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 16:39   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, hvis en sagsbehandler indstiller dig til pension, uden en arbejdsprøvning, så må dine lægepapirer være særdeles klare, og det er bare godt for dig!

Ift. ventetid, så op til tre måneder, det plejer at være det normale.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 17:02   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg vil da også gerne lige berolige dig lidt, ang: den udeladte arbejdsprøvning, indikerer over for mig at du må have særdeles stærke lægepapirer (desværre kan man sige ) da det jo er dit helbred der referes til.

når det så er sagt vil jeg da ikke sige at det er en formsag, (som regel intet der er). men hvor vil de kunne finde et sted i ordinært arbejde og "putte" dig hen.

jeg tror du kommer på førstkomne møde for og få sagen kørt expedit.!!!!!!!!

mvh eders ace dk samt hans mening om sagen.....

ps. har hørt at de sagsbehandlere der er i job-centre og lign. kører med så stramt et program, at de ikke længere kan se sig selv i øjnene, når de kigger i spejlet om morgenen.

de er derfor begyndt og "flygte".. fra jobcenterne, eksl: en jobkonsulent som før skulle passe 15-20 klienter MAX skal nu servicerer omkring 40. det er fuldstændigt vanvid.

de bliver simpelthen kørt helt i bund, og behandlingen til borgeren bliver naturligvis derefter..... SKAMMELIGT ......

og jeg fatter simpelthen ikke at de få, men dygtige medarbejdere der er i centrene ikke siger FRA ..... jeg mener så ikke kommunerne har nogle alternativer, andet end og prøve og behandle deres folk på de respektive kontorer ordentligt.

dette vil så smitte af hele vejen igennem systemet...

dette var lige PROFFESOR aces mening.................
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 17:18   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes lige som de andre, at din sag lyder positiv og umiddelbart - ud fra de få oplysninger, falder meget godt ud til din fordel.

Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning.

Frygtelig ventetid at have en sag oppe, nok noget nær den væste periode i mit liv mht angst, tanker, frustrationer og ensomhed....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 17:26   #5
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Andersine85

Jeg er også indstillet til pension af min sagsbehandler og uden arbejdsprøvning , jeg venter på en afgørelse fra førtidspensionsenheden ... Min diagnose er Skizofreni , aner ikke om jeg få pension eller en afslag ..
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 17:48   #6
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Hej

Jeg har fået førtidspension unden arbejdes prøvning.
Min sags behandler nævnte første gang i slutningen af juli 08 at jeg skulle indstilles til FP. Kom til min første speciellægeærklarings møde 1 måned efter. Gik så til samtaler de næste 3 måneder. Fik svar på at jeg havde fået Fp i Dec som trådte i kraft 1-1-09.
Mit forløb har været meget hurtigt og som sådan smertefrit men jeg husker meget tydeligt hvor svært og meget ubehageligt det var at gå og bare vente på et resultat.

Ønsker dig alt held og lykke.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:03   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Lost10: Hvis din sagsbehandler indstiller dig, så er der altid gode muligheder. Der er selvfølgelig hørt om herinde, at nogle pensionsnævn vælger at ignorere sagsbehandlerens faglige viden, men det er vist (trods alt) forholdsvis sjældent.

Kan kun sige, at blandt mig og mine kollegaer, så er en pensionssag altid gået igennem, hvis vi har indstillet til det.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:11   #8
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Andersine85 mange tak for dit svare ....
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 21:09   #9
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
hej,det håber jeg også.og tusinde tak for jeres svar
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension