K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2018, 04:24   #1
Jan Marcher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2018
Lokation: Bor i Rumænien
Alder: 47
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jan Marcher er ny på vejen
Jeg er førtidspensionist og mine penge er tilsyneladende blevet stoppet... jeg flyttede til Rumænien den 11 Januar og meldte flytning 12 januar til Udbetaling Danmark og blev guidet af en medarbejder der fortalte mig hvad jeg skulle gøre... jeg gjorde det jeg skulle og fik en digital kvitering... jeg hører så ikke noget fra nogen før den 4 april (som jeg ikke fik set i min eboks) og da jeg i dag tjekker den har jeg fået en mail i eboks hvor de siger at jeg er blevet registreret som udrejst af Danmark? ingen andre informationer kun at jeg kan klage inden 4 uger... Jeg er fuldstændig til hundene jeg sidder med en husleje og udgifter der skal betales og jeg har gjort det som jeg fik besked på så jeg kan slet ikke se hvordan de skulle stoppe min udbetaling... Jeg synes godt nok det er lidt vildt at man ikke bliver bedre informeret hvis man har begået en fejl for jeg har kun gjort det jeg er blevet bedt om jeg har jo fulgt reglerne og har ikke villet snyde nogen. Så nu sidder jeg her og bliver måske hjemløs i Rumænien... uden penge til at komme nogen steder... godt nok frygtelig tanke og nerverne er udenpå.

Jeg er ikke blevet oplyst om at mine penge er eller skulle være blevet stoppet skal de ikke oplyse om det inden at de gør det? de kan da ikke bare stoppe udbetalingen uden at give en chance for at rette op på eventuelle fejl? De har jo haft rigeligt med tid til at oplyse mig om at min udbetaling var stoppet men jeg har intet hørt? Ja jeg kan slet ikke forstå at det bare fra den ene dag til den anden kan ophøre på den måde uden man får nogen information om det.
Jan Marcher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 05:36   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Hvis du ikke har fået besked om at din ydelse er stoppet, tror du så ikke at den bare er forsinket?
Ellers ring til Udbetaling Danmark og hør hvad der er sket.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 07:06   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
ked af at høre kender en der var ude for det samme på den anden side af jorden ...han havde fået lov at rejse en gang første gang udenfor EU ....men da han ligepludselig er blevet erklæret udrejst og han var på motorcykel tur og måtte låne penge og rejse hjem langt ude .....men har du din kvittering så er der jo slet ikke noget at komme efter og du skal jo ha samme ydelse ved ophold i Rumænien udrejst eller ikke udrejst du må jo godt opholde dig i Eu uden at melde det men du har jo ydermere meldt udrejse ...de er ikke for skarpe selvfølgelig alt efter hvem man for fat i er selv bosat i thailand ...men ring til dem så snart de åbner .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 07:38   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men du skal vel også registreres som udrejst, du har jo selv anmeldt flytning ikke ?

Og hvis du har fået din ydelse indtil nu, så kommer den vel bare senere idag, det er jo først idag den skal udbetales.

Men ellers ring til dem for at få ro på når de åbner.

Går ud fra at du har anvist en konto, eller at du har tjek på at du kan beholde din tidligere konto som udrejst, så det ikke er fordi den er lukket eller noget, så de ikke har kunnet overføre.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 07:49   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Lidt svært at komme med gode råd, da det ikke er til at se hvad der egentlig er sket ifm. flytning til udlandet.

Flytning af adresse til udlandet og dermed at blive registreret som udrejst er ikke nok når det kommer til at modtage pension i udlandet. Det kræver en egentlig ansøgning hvilket for de fleste dog skulle være en formsag. Jeg flyttede selv til udlandet for omkring 3 år siden og hele processen forløb uden problemer og pensionen blev udbetalt til tiden hver gang.

Er der søgt om at på førtidspensionen med til udlandet???

https://www.borger.dk/pension-og-eft...-pension-soege
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 09:14   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg kan kun sige som de tidligere svar...ring..ring...ring... og få ro på...

Ang. nemkonto har jeg stadig min i DK efter at have været udrejst i 9 år... så overfører jeg selv pengene med netbank... Hvis man er tæt på folkepensionen er det en fordel, da man så kan samle de forskellige pensionsordninger på en dansk konto.... og samlet overføre dem til sin udenlandske bank... jeg gør det hver 3. måned... Det er billigt og nemt...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 10:44   #7
Jan Marcher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2018
Lokation: Bor i Rumænien
Alder: 47
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jan Marcher er ny på vejen
Nå jeg fik ringet til udbetaling Danmark udenlands pension og der var åbenbart en eller anden klaphat af en sagsbehandler der havde besluttet at jeg var rejst udenlands uden at ville have min førtidspension med... men jeg fik en kæmpe undskyldning og de laver an acconto indbetaling jeg skulle have indefor 2 dage... Pyha man går godt nok i panik når man får sådan en besked og er sikker på man selv har gjort det man skulle.... Tak for svarene =) Jeg håber det nu ender lykkeligt.

@Hexi Jeg har også beholdt min konto i Danmark og overfører hver måned =)

Sidst redigeret af Jan Marcher; 30-04-2018 kl. 10:54.
Jan Marcher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 12:30   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fremadrettet

Sæt endelig din e-boks op til, at du får fx en notifikation i din mailboks, når der lander noget i e-boksen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 14:05   #9
Jan Marcher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2018
Lokation: Bor i Rumænien
Alder: 47
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jan Marcher er ny på vejen
@Stampe ja det ville være rart... men nu er det ikke noget jeg kan finde ud af og er man udenlands dansker så synes E-boks ikke at det er vigtigt at man kan få at vide når man får beskeder fra staten på sin telefon for man kan kun registrere danske numre til nemsms notifikationer.

Ja jeg er kun 41 men det betyder ikke at jeg er en haj til at sætte mails og andet teknisk tingel tangel op =) det er der jo mange der har problemer med da vi alle ikke er født med en pc i nummeren =)
Jan Marcher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 14:18   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Umiddelbart vil jeg tro at du bare logger ind i E-boks, trykker på Menu, trykker på Besked om ny post og så sætter din mail adresse og eller telefon nummer ind, da min egen er tilmeldt for længst ved jeg ikke helt hvordan det ser ud når man ikke er tilmeldt.

Nemsms vil jeg mene er noget andet, jeg er overbevist om at nemsms er en sms besked man får tilsendt når man har en aftale på et offentligt hospital.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension