K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2012, 22:43   #11
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Tilykke og Enig.
Ikke ALT er dårligt i vores samfund, det kræver også noget af en selv at komme videre, som du har gjort. Flot at du bliver kontaktet ang job, men er sikker på at det er fordi du selv har gjort et flot og stort forarbejde.....
Tak for rosen Keld.
Jeg er slet ikke i tvivl om at det NETOP langt hen af vejen skyldes min egen indsats - i samspil med dem jeg mødte på min vej gennem systemet...
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 22:48   #12
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Godt gået

jeg havde også selv et forløb som gik relativt smertefrit.

Men hvad mener du med at din ansættelse ikke er omfattet af en evt. ny reform?
Jeg mener blot at det har fyldt meget for mig, ikke at vide hvad en evt reform får af betydning. Jeg forestiller mig imidlertid at en evt reform , for mit vedkommende, ikke vil betyde ændringer til det bedre ....derfor vejer det på vægtskålen for mig, at få ansættelse på de nuværende betingelser.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 23:50   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Jeg er slet ikke i tvivl om at det NETOP langt hen af vejen skyldes min egen indsats - i samspil med dem jeg mødte på min vej gennem systemet...
Jeg mødte også selv kun kompetente personer under hele min sagsbehandling, men tror også at det drejer sig om hvordan man selv er under hele forløbet. Jeg ville selv ikke ende der hvor jeg er idag som FP, men andre i systemet var ikke enig og fik desværre ret. Nogle vil måske kalde mit forløb en solskinshistorie men det mener jeg nu ikke at det er, men systemet virkede i min situation.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 11:06   #14
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Tak for dit svar Siv.

Apropos den store forskel på hvem som får ftp/flex og hvem som ikke får. Så hørte jeg fra en læge at en mand har større chance for en ftp/flex end en kvinde når vedkommende er indstillet. Fordi mænd har sværere ved at bede om hjælp og derfor er mere syge end kvinder når de bliver indstillet.
Når jeg har været indlagt på pysk har forholdet været ca. 70/30 i kvinders favør.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 14:12   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Tak for dit svar Siv.

Apropos den store forskel på hvem som får ftp/flex og hvem som ikke får. Så hørte jeg fra en læge at en mand har større chance for en ftp/flex end en kvinde når vedkommende er indstillet. Fordi mænd har sværere ved at bede om hjælp og derfor er mere syge end kvinder når de bliver indstillet.
Når jeg har været indlagt på pysk har forholdet været ca. 70/30 i kvinders favør.
Den sidste linje er nok mest et resutat af "nomales"indtolorance af folk der er lidt anderledes.

Det skulle slet ikke undre mig at reformen ikke bliver til noget,eller i værste fald slet ikke vil forandre noget..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 14:38   #16
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Ninja- det lyder uhyggeligt

Det vil jeg ikke ønske for NOGEN. Til tider har jeg måske tænkt, at nogen kommunaldytter godt måtte arve min depression- og så alligevel ikke. Man skal ikke ønske ondt over folk.

De fleste mennesker, jeg kender- ved godt, det ikke er en skovtur at være på offentlig forsørgelse. Også selvom, de er i job og tjener godt.

Selv min kattemadsdame forstår det. Hun er forresten flink, og den anden er sød. De har set mig, når jeg dårligt nok kan løfte en pose kattemad. De dage hvor alt gør ondt- og de dage, hvor jeg kan løfte hele verden.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 16:21   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige reglerne herinde
Reformsnak skal forgå i den politiske afd http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 17:00   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror, at det afgørende i Sivs historie også er, at der skete en hurtigere sagsbehandling i sdp. systemet.

Når der, som i mange sdp. sager, udelukkende henholdes til de snævre regler heri, så glemmer man, at klienten gerne med hjælp bør komme på arbejdsmarkedet igen!!!

I sdp. regi får vi "blot" stillet spørgsmålet; "hvor mange timer er du på og hvad kommer du op på de næste 3 mdr."? Såfremt man altså er tilknyttet en arbejdsplads. Det holder mange steder hårdt at tænke i fleks allererede der, for det er som at lede efter en nål i en høstak. I sdp. systemet burde man indrette det således at man efter 6 mdr.s sygefravær, helt eller delvist, bør tage fleks muligheden op. Arbejdsgiveren er måske med herpå allerede!!??

Tak for historien Siv, bevar din kamp gejst og hold ved din fleks sistuation.

Som jeg siger til folk der melder sig syge fra arbejde i forholdvis længere tid; " se for guds skyld at komme tilbage i arbejde hurtigst muligt". Systemet er ikke til for de syge.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-04-2012 kl. 17:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 18:08   #19
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ja det kunne være rart hvis det var nemmere at få et flexjob.
Jeg var så naiv at tro at jeg automatisk fik et flexjob da jeg fik flexjob-bevillingen.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 19:05   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Det vil jeg ikke ønske for NOGEN. Til tider har jeg måske tænkt, at nogen kommunaldytter godt måtte arve min depression- og så alligevel ikke. Man skal ikke ønske ondt over folk.

De fleste mennesker, jeg kender- ved godt, det ikke er en skovtur at være på offentlig forsørgelse. Også selvom, de er i job og tjener godt.

Selv min kattemadsdame forstår det. Hun er forresten flink, og den anden er sød. De har set mig, når jeg dårligt nok kan løfte en pose kattemad. De dage hvor alt gør ondt- og de dage, hvor jeg kan løfte hele verden.
Tror heller ikke der er nogen der ønsker andre ondt. Man skal generelt bare passe på med at træde på folk der ligger ned, for man kan meget vel være den der selv ligger der en dag.....

Det handler om respekt for alle, respekt for ulykker, uheld, sygdomme og lidelser.

Folk der hårdnakket mener at folk på overførselsindkomt er nassere, igler, løgnere mm, skal dæleme passe på når de træder ud i den virkelige verden, for man aner ikke hvad dagen bringer.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så sluttede mit forløb...desværre rigtigt skidt :-( Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 26 23-06-2015 14:51
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension