K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 05:18   #1
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
latterlig sats

jeg har et spørgsmål ang mine sygdagpenge.jeg var selvstændig indtil nov 2010 og og havde været det i 2 et halvt år var medlem af a kasse og den frivilge sygeordning og var understøtelse beretiget til den høje sats i juni 2011 havde jeg opbrugt de 52 uger man kan gå sygemeldt inden for 18 måneder jeg hyar fået den forlænget nu og skulle have sygedagpenge med tilbagevirkene kraft alså ca 2 måneder. fik lidt af et chok da oplysnings sedlen kom 900 kr pr uge brutto troed det var en fejl kontaktede kommunen de sagde at det var fordi mit firma havde givet underskud året før at de gik efter den satst. mit spørgsmål er om der virkelig er sådan en satst på 900 kr pr uge.har fået at videv at der er en grænse på 3 år hvis man ik har været selvstændig i over 3 år skak man have den satst man fik inden man blev selvstændig for mit vedkomne den høje satst på næsten 3700 pr uge langt ned til de 900 kr pr uge
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 07:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sygedagpenge er jo som en slags erstatning for den indtægt, du mister - så vel ikke så uretfærdigt, den er indtægtsafhængig. Om du kunne have forsikret dig yderligere, skal jeg ikke gøre mig klog på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:11   #3
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
det er da det mest tåblige jeg har hørt længe ¨år man er amindelig lønslave er der kun 2 satser den høje satst og mindste satsen.hvis man skal op nå den høje satst skal man min have 111 kr i timen og så fåer man over 15000 kr pr måned og det samme hvis man gåer sygemeldt.du siger forsikre dig jeg står i a kasse som jeg også gjorder da jeg var lønmodtager og var medlem af den frivilige sygsikring og det koster alså penge min ven. så forstår ik din holdning at du syntes det er ok at kommunen spidser en voksen mand der altid har tjent sine penge selv af med 900 kr brutto. et normalt tænkene menneske kan da se at det er total et latterlig beløb som ingen mennesker kan leve af. en kontant hjælps modtager fåer op til 13000 kr om måneden vi lever i et uretfærdigt land kajn sku da godt forstå dem som ik gvil på arbejdsmarked og bare <suge af det offentlige og ik stå i a kasse de har sku mere end en arbejder der går ledig men syntes da du selv skulle se om du kan leve af 900 kr pr uge. troer bare du skriver noget for at skrive noget jnej mangler nogle konkrette svar på mine spørgsmål
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:18   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Da jeg skulle have sygedagpenge kom jeg fra forskellige vikarjob, og de skulle have lønsedler for det hele, og det tog dem 3 måneder at regne ud hvad jeg var berettiget til...

Her står lidt om selvstændige..

Minium- eller maksimumsats
• Hvis du vælger minimimsatsen, får du 2/3 af det højeste dagpengebeløb uanset størrelsen af din indtægt.
• Hvis du vælger maksimumsatsen, bliver udbetaling af dagpengene beregnet på baggrund af din lønindtægt. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at du er sikret den højeste dagpengesats, selv om du vælger maksimumsatsen.

http://statens-administration.dk/For...-eller-IS.aspx

Så det tyder på at du måske har valgt den sidste ordning, og det derfor er indtægtsbestemt....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:20   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
latterligt eller ej, ja, så fandt jeg flg link:

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Syg...edagpenge.aspx
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 16:37   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af muren65 Se meddelelser
det er da det mest tåblige jeg har hørt længe ¨år man er amindelig lønslave er der kun 2 satser den høje satst og mindste satsen.hvis man skal op nå den høje satst skal man min have 111 kr i timen og så fåer man over 15000 kr pr måned og det samme hvis man gåer sygemeldt.du siger forsikre dig jeg står i a kasse som jeg også gjorder da jeg var lønmodtager og var medlem af den frivilige sygsikring og det koster alså penge min ven. så forstår ik din holdning at du syntes det er ok at kommunen spidser en voksen mand der altid har tjent sine penge selv af med 900 kr brutto. et normalt tænkene menneske kan da se at det er total et latterlig beløb som ingen mennesker kan leve af. en kontant hjælps modtager fåer op til 13000 kr om måneden vi lever i et uretfærdigt land kajn sku da godt forstå dem som ik gvil på arbejdsmarked og bare <suge af det offentlige og ik stå i a kasse de har sku mere end en arbejder der går ledig men syntes da du selv skulle se om du kan leve af 900 kr pr uge. troer bare du skriver noget for at skrive noget jnej mangler nogle konkrette svar på mine spørgsmål
Undskyld mig meget, men denne sides brugere er ikke uddannet socialrådgivere ell.l. (bortset fra et par enkelte undtagelser), så jeg synes du skal pakke din skideballe sammen og evt. sende den til din kommune.

Jeg vil ihvertfald ikke bruge tid på, at lede efter relevant hjælp til en bruger, som er så uforskammet.

Farvel og tak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 17:32   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
velkommen til underklassen der da bare kan tage sig sammen, siger jeg bare.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 17:17   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis det er dig nogen trøst muren65.. så er vi altså mange som har arbejdet på fuld skrue inden vi blev syge eller arbejdsskadede. og som er og har været fuldtidsmedlemmer af akasse og fagforening.

jeg har f.eks fået en arbejdsskade i 06, betalt fuld pris til akasse og fagforening indtil for ganske nylig. nu har jeg valgt akassen fra. da jeg alligevel ikke er berettiget til noget derfra uanset om jeg mirakuløst skulle blive rask..

jeg gik på sygedagpenge indtil 08, og har været på kontanthjælp lige siden, nedsat efter 6 mdr.
og ja, jeg kan godt se jeg får mere end dig pt.. men det er jo en af de risikoer man vælger når man er selvstændig. og ja, ingen forventer der sker noget..

jeg har selv været selvstændig for rigtig mange år siden, i en alder af 24 år, jeg valgte at forsikre mig godt og heldigvis for det. for min virksomhed brændte ned. og jeg havde ansatte. så deres og min indtægt var sikret..

jeg blev aldrig rig på penge af den oplevelse som selvstændig, men rig på erfaring.
om der er noget du kan gøre aner jeg ikke.

Men din nedladende holdning kan du ikke være bekendt. selvom du er en presset mand.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sats på Ledighedsydelse Østergaard Spørgsmål ang fleksjob 15 13-08-2013 18:49
Sats for fleksjobber mand Spørgsmål ang fleksjob 7 09-01-2013 22:23
ledighedsydelses sats KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 30-08-2012 11:40
Sats af ledighedsydelse? Endoria Spørgsmål ang fleksjob 7 31-05-2012 21:43
sats af førtidspension mulle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-07-2006 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension