K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2009, 20:42   #21
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Mange tak

for det....

Har en på sidelinien der vil hjælpe med at få skrevet klagerne..og de link som buster har lagt ind.....vil der også blive klaget til.

Vedkommende mener så at vi skal vente til den nye GH er blevet lavet..og det bliver den imorgen.
Så tager vi det lange efterspil med klager og så vidrer..og det glæder jeg mig meget til....Tager dem alle ....når nu jeg skal igang med at klage.

zuza

Er ikke selv helt klar over hvad han mener..for ved ikke hvilke papirer han har haft at se i......Men der mangler helt sikkert noget....Den afprøvnng jeg er i nu og hvor der er lavet statusrapport på..er slet ikke nævnt...At der er konstateret gigt i fingre ved blodprøver og røngten heller ikke.....eller at den anden hånd er begyndt at vise synlige tegn på gigt.

De 2 afprøvninger der nævnes er over 2 år gamle....og har været i en siden D 1/10-2008....den er lige blevet forlænger igen nu her...for 2 gang.....den nævnes slet ikke...og ved at der er lavet statusrapport over den sidste år
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 23:23   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses man skal ikke fortvivle helt for når der er så mange fejl i den lægekonsulentrapport så er der en chance for at du ved en god klage gør at kommunen ikke engang er intresseret i at den ses uden for huset , men klage over den vil det være en god ide at gøre allerede nu ....

Da web i sin tid søgte pension efter 17 skrev lægekonsulenten at han havde ømhed i knæ , noget med ryggen, havde en søvnproblematik ...

Det var så en lettere omskrivning af voldsom gigt knæ ikke flere behandlingmuligheder , en schuermann i ryggen ikke flere behandlingsmuligheder, søvnapnø som ikke kunne behandles (sker for 25 % af alle med søvnapnø) og så var der en masse ting der var udeladt ...

Hendes konklusion på det hele var spise masser af d vitaminer op på kondicyklen og så derudaf , og så var der masser af potentiale i ham til arbejdsmarekdet (hun havde slet ikke observeret at han var visiteret til fleks for mange år siden )

Så mente hun i øvrigt at han ikke kunne lide mælk men at han drak masser af kakao mælk og det skulle han holde op med he he he , der har aldrig været tale om slige ting med nogen overhovedet ....

Nå men allerede da vi så hans papir fra lægekonsulent skrev vi en klage til borgmesteren og vedlagde dokumentation og hans sagsbehandler skrottede hans papir fra lægekonsulenten og han fik sin § 17 på lægepapir og ressourceprofil ....

Så op på hesten og igang med en klage ...
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 15:04   #23
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hejdien

Ja der er da noget der tyder på jeg skal igang med det samme.

Har været ved læge og skal derover igen i næste uge...da brevet fra kommune om hvad de gerne vil have belyst ikke kom før nogle timer efter jeg HAVDE været ved lægen.

Han er bestemt ikke glad ved den udtale fra lægekonsulent...og er stiktosset...ikke første gang han så sådan vudering fra lægekonsulent.....så afsted igen...og blir nok set efter med lup.

Der er rundbordsmøde senerer i denne her månede...blir ret spændende......og skal se sagsbehandler efter snart 1 år....vi har nemlig aldrig set hinanden.

Får fat i den der hjælper med at sammenfatte klage..så det kan blive sat i værk...for selv læge siger...som svar på mine spørgsmål om det er rigtigt ,at lægekonsulent kan og må udtale sig sådan som der er gjort i mit tilfælde...Og det var et rungende NEJ.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 03:22   #24
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Der er flere steder at klage over de læger
1 - embedslægen
2 - kommunaldirektøren
3 - beskæftigelsesnævnet
4 - sundheds,- & Justitsministeriet
5 - arbejdsmarkedsrådet
Hæng dem ud via læserbreve i medierne
Vigtigst er at klage! Det hjælper i nogle kommuner
andre der er de ligeglade med de syge. - Husk på at i deres øjne er du bare en udgift på statsfinanserne, og vores nuværende regering mener at alle syge er nogle nasserøve der udnytter systemerne. - De har mange meningsfæller i kommunerne, tror ikke på at det er de bedst uddannede folk der skal tage sig af borgerne, det er nok mere vigtigt at de har de "rette" politiske meninger. - Afviklingen af Danskernes sikkerhedsnet og velfærdssamfund er godt igang - de bruger måske bare andre ord.
Bliv ved - det er din ret at klage og anke over deres overgreb.
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 08:37   #25
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Go'morn

oraklet....takker for anvisningerne....og der vil komme klager afsted.....har også fået nogle link af en anden herinde..som skal i brug.

Det ender nok med...som det er sket for en anden herinde....at jeg får at vide man måske skulle blive skribent eller forfatter.

Er helt enig....angående....hvem tager vare på folk....ikke behøver være højt uddannet....men mere har den rette ånd....*S*....de har nemlig som reglen...medmenneskelig omsorg for andre og har været i det "rigtige" liv og det's virkelighed i samme niveu som vi andre.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 10:17   #26
Kinnycry
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kinnycry er ny på vejen
Min jobrådgiver har fortalt mig at min sag igen efter en specielerklæring der modsiger lægekonsulentens udtalelse skal op og ses efter af en lægekonsulent som så skal vurdere om jeg kan søge pension. Syntes det er dybt urimeligt en mand kan sidde læse sig frem til at diagnosere mig han har aldrig set mig eller snakket med mig.
Kinnycry er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 12:37   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ang. Rygestop kursus.

Det står IKKE i lægekonsulenters rolle, at "ordinere" behandling. Lægekonsulenten kan pege på undersøgelser, men ikke behandling.

Gigtsanatiorum 3-6 mdr...derefter fast daglig motion

Det samme som med rygestop.

Smerteklinik...så de kan omlægge medicin.

Igen henvisning til behandling. Ulovligt.

samt ned/udtrappes af smertestillende medicin.

Lægekonsulenter må IKKE udskrive recepter, og da heller ikke "ordinere" at fratage medicin.

Deltage på slankehold...måske på højskole...diætist eller ligende

Medicin kan give vægtforøgelse. For lavt stofskifte kan give vægtproblemer.
Rygestop kan give vægtforøgelse.

En lægekonsulent må IKKE "ordinere" behandling, når han ikke er din egen læge/speciallæge. Han ved IKKE nok om, hvad du ellers måtte fejle. Og da han IKKE må undersøge dig, så er det klart i strid med hans beføjelser.

Samtale med smertepsykolog.

Det er vel egen læge eller smertecenter, der skal afgøre det.
Igen henviser han til behandling. Det må han ikke. Han må kun henvise til undersøgelser.

Personlig støtteperson.

Det ved jeg så ikke så meget om, men er der behov for det? For mig at se, så blander han sig i sagsbehandlerens arbejde. Det må han ikke, for han må ikke udtale sig om sociale ydelser.

funktionsniveau som end ikke....faktisk langt fra...er dokumenteret i en arbejdsevne som tilnærmelsesvis rækker til visitation til fleksjob...

Lægekonsulenter må IKKE udtale sig om berettigelse til sociale ydelser, hverken fleksjob eller pension.

Formuleringen omkring din arbejdsprøvning forstår jeg ikke. Men som jeg læser det, så kritiserer han arbejdsprøvningsstedets kvalifikationer. Altså siger lægekonsulenten, at det har været spild af tid at arbejdsprøve dig, for der, hvor du er arbejdsprøvet, har de slet ikke beskrevet din arbejdsevne (selvom det jo er formålet med arbejdsprøvning). Ellers siger han, at du er skuespiller og prøver at snyde dig dårligere, end du er. Det skal du også klage over... evt. begge versioner af den udtalelse.

Håber du kan bruge det til noget... vi hører meget gerne mere fra dig, når du kommer videre i sagen.

Jeg tillader mig at trække HELE mit indlæg frem igen, da der nu i pressen diskuteres følgende, om det er lovligt.

Det diskuteres, om det er lovligt, fordi det er et FORSØG, MEN de glemmer, at det OGSÅ er i strid med lægekonsulenternes rolle.

Se her:

Citat:
Borgere risikerer at miste sygedagpenge, hvis de ikke vil være med i et forsøg med samtaler og motion. Forsøget kritiseres kraftigt af fagforening og lader til at være på kant med loven.

http://www.tv2east.dk/artikler/fitne...kant-med-loven

Det er Henrik Kjær fra LO, der stiller sig tvivlende.


LO-Midtsjælland
Omfatter kommunerne Fakse, Ringsted, Sorø
Formand Henrik Kjær, NNF
Vibevej 10, 4100 Ringsted, tlf. 20 29 15 90, E-mail: [email protected] Konsulent Torben Seerup, tlf. 20 27 46 97.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-03-2009 kl. 12:41.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 09:29   #28
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Lægen

er slet ikke glad for lægekonsulenten's måde at udtale sig på.......Han mener at lægekonsulent er "dygtig"

Og det med de 17 kommuner der med i det forsøg....holder ikke vand....for har på fornemmelsen at det snart er alle kommuner der har taget det til sig...og siger de følger loven.

Som jo så ikke er en rigtig lov...men et udslag af en "god ide" fra en mand der misbruger sit embede....som selv trænger til at tabe sig...men det er nok lidt svært for ham...han skal jo spise middag og sårn med andre ligesindet fæller i det offentlige...som de så igen kan trække fra i skat...hvis det da ikke går på deres repæsentantkonto....

Lige et ret surt opstød.....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 23:28   #29
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hey igen
Spørger lige kort: Må lægen der undersøger( i mit tilfælde en rheumatolog)(ikke lægekonsulent, men speciallæge) egentlig udtale sig og vurdere om hvor mange timer han tror man kan arbejde ? Min skrev han troede jeg med tiden kunne komme op på 30 timer, og dermed lukkede han muligheden for flex. samtidig kunne jeg heller ikke blive revalideret da kommunene jo sagde, at de ikke troede på jeg kom op på fuld tid. Sådan kan man også lukke en over på kontanthjælp. Flot.(Har anket) men kæft man kan jo komme til at hænge fast længe på denne måde.
Jeg er nu ikke uenig i, at ingen ved hvor mange timer jeg kan komme op på med tiden, men hvor lang tid skal man prøve? Og er det rimeligt, at man ikke kan få sygedagpenge så lange man nu engang ikke står til rådighed for ordinært arbejde. Vi er mange der ikke kan honorere kravene på kontanthjælp, men bliver pressede der, i den grad at nogle aldrig kommer tilbage til arbejdsmarkedet, omend de hjertens gerne ville, de er ødelagte.
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 23:56   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De er "smarte"... og lidt "for dygtige".

Jeg vil mene, at hvis du, før du blev syg, var på fuld tid -37 timer, så skal kommunen kompensere, så du igen kommer op på fuld forsørgelse, ikke 30 timer.

Der er flere muligheder. Vi har haft lidt om §56 her på k10, hvor man får sygedagpenge ved kronisk sygdom og hyppigt fravær.

Man kan godt revalidere, selvom det IKKE forventes ordinær beskæftigelse efter endt revalidering, men der gives meget få revalideringer.

Hvis du er under a-kasse systemet, så kan du få a-kasse, mod diverse skånehensyn... altså du står ikke til rådighed for hvad som helst, men for ting, du kan magte.

Og jeg mener ikke, at en læge kan sige noget om timeantal... for det afhænger jo også af en arbejdsprøvning og af jobcentrets og din egen vurdering.

Jeg ved ikke, hvad du har anket, men du har jo fået afslag på to ting... både revalidering OG fleksjob.

Det må kommunen imidlertid IKKE uden at lave en temmelig konkret plan med arbejdsfunktioner, som du skulle klare (ifølge kommunen).

Denne plan "glemmer" kommunerne ofte, for de aner ikke, hvad de skal skrive, for det har de "glemt" at undersøge. De har mere travlt med at underkende, hvad læger og borgere selv siger, end at "fjerne" ressourcer og lave konkrete planer, som rent faktisk kan HJÆLPE borgere tættere på arbejdsmarkedet.

Men du kan jo tjekke din ressourceprofil og din ankesag, om der overhovedet er en plan... ellers er det jo bare en "spareplan", når der gives afslag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension