K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 18:43   #31
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Kæmpe stort tillykke fra mig, håber du kan nyde den kommende, forhåbentligt, sommer
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 19:28   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Tillykke med pensionen. Rart du kan se fremtiden i møde, uden at skulle slås med systemet mere.

Nu er jeg ny herinde, så jeg har ikke fuldt med i din sagsagsbehandling, hvis du har nævnt det i forummet.

Din glædelige meddelse om du er tilkendt pension, får mig til at stille nogle spørgsmål til dig, jeg håber du vil svare på her på forummet eller i brev, da jeg som du også er hæmmet af deprision og på vej gennem systemet.

Har du selv ansøgt pension eller er det sagsbehandleren der har indstillet til det?

Hvad har du levet af (efter arbejdsmarkedet) indtil din pension?

Du får pension fra 1/6 2010, men får du også betaling med tilbagevirkende kraft til en dato hvor du kom i systemet, om du skulle have flex eller førtidspension?

Mvh Mr x
Jeg kan anbefale, at du stiller dine spørgsmål i din egen tråd, så får du sikkert mange flere svar fra andre, som har været igennem systemet.

Og velkommen til.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:18   #33
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg kan anbefale, at du stiller dine spørgsmål i din egen tråd, så får du sikkert mange flere svar fra andre, som har været igennem systemet.

Og velkommen til.

-----

Tak for dit råd om at oprette tråd, så jeg nok får flere svar. Nu er det 1. dag herinde for mig, og skal lige lære at kravle inden jeg kan gå, hvis du forstår.

Jeg undersøgte lidt om "fodfolket" og så han led af deprision. Det gør jeg også, derfor syntes jeg første skridt herinde, var at besvare i en tråd og høre ham hvordan han havde fået pension igennem, for måske var det den vej jeg skulle gå.

Opretter selv en tråd en dag, når jeg klar.

Endnu engang tak for din venlige kommentar.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:25   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helt ok, mr x.

Det er meget forskelligt, om kommune eller den deprimerede selv søger pension. Det er forskelligt fra kommune til kommune - og fra sagsbehandler til sagsbehandler.

Det er også meget forskelligt, hvilken ydelse man kommer fra før en evt. pension - også for depressive.

Man kan kun få førtidspension fra senest 3. måneder efter det tidspunkt, hvor kommunalbestyrelsen skriver, at sag om førtidspension er påbegyndt.

Hvis der er grelle fejl i sagen og ankeinstansen beslutter noget andet, kan der evt. gives pension på et tidligere tidspunkt.

Som du kan se, er det meget individuelt og derfor meget svært at bruge en enkelt sag til noget i sin egen sag... desværre. For sagerne burde jo ligne hinanden. Men på den anden side er vi jo alle forskellige med forskellige sværhedsgrader af sygdomme/handicap/skavanker.

Håber du kan bruge det her, indtil du føler, du er klar til at lave din egen tråd.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:30   #35
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Mr x,.... min netforbindelse Er desværre nede men så snart at den er oppe igen skal jeg nok lige fortælle lidt om min sag
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 07:45   #36
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Tak til Zuza og Fodfolket
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 09:02   #37
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej der er da også lige et TILLYKKE fra mig ,som har kikket med på din sag ,det meste af vejen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 10:49   #38
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Smile

Ønsker dig tillykke med den ro der nu kan indfinde sig -
for vejen til en afgørelse er søreme belagt med kampesten.
Kæææmpe Tillykke
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 13:48   #39
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Den først uge som pensionist

Nu har jeg været pensionist i en uge og den har godt stille og roligt, med at få skrevet div. breve til forsikringsselvskaber osv men nu er jeg begyndt at kede mig lidt.

og det undre mig lidt for jeg har jo mere eller mindre gået hjemme de sidst 2 1/2 år hvor jeg nemt har kunne få tiden til at gå.

mon min kedsomhed skyldets at jeg ikke går og tænke på hvad der skal ske i fremtiden
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:41   #40
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeps...........

se det med tiden havde jeg også et frygteligt hyr med ......

under sygdomsperioden.(hermed med tænkt økonomiskt på S.D.P....)

ja, se der var presset jo optimalt, dvs. min hjerne (den smule der nu er) havde rigeligt med og disponerer, at skete der nu det ,,,, så måtte jeg jo gøre det, osv osv....

efter jeg så blev f.t.p. tja så var det ligesom at nu havde jeg jo tiden til og lave øvelser, samt få min medicin til og virke ....UDEN og skulle tænke på om hele min verden nu styrter sammen, pga man skulle hutle sig gennem kontanthjælpssumpen.....

med de mærkeligste kurser til følge..........

alt dette kan opsummeres til der er stadig 24 timer i døgnet ..... blot er forskellen de nu er til DIN rådighed...... hvert minut...:!

og det er meget værd når man er skitmads.....

mvh eders ace dk

som også prøver og vænne sig til livet som f.t.p.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kampen om hampen nocturne Politik og Samfund 17 28-04-2012 08:12
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Jeg får førtidspensionen - kampen er slut! Ninja At søge førtidspension 91 05-07-2009 07:48
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension