K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2014, 10:36   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis IKKE et fleksbevis er udformet, således at der ikke er tvivl om skånehensyn og timer, får borgeren problemer.

Nedsættelsen skal jo være varig og begrænset, hvorfor at begrundelse for at tilkende, til dels vil bortfalde, hvis IKKE dette kan beskrives nærmere ved tilkendelse.

Derfor er det også yderes vigtigt at man sikre et fleksbevis, hvor dette fremgår tydelig, eller så tydeligt hvor dette kan lade sig gøre.

Så store udslag kan forskellige job, jo ikke udgøre.

Man kan jo feks ikke søge gartnerjob, hvis man ikke tåler løft, pga ryg eller lign.
Hvis man søger et sådan, er det jo logisk at man IKKE kan arbejde særlig meget, feks kun med telefon eller lign.
Men dette har jo ikke været hensigten, idet man altid skal sikre at kunne mest mulig, da det jo iøvrigt er meningen med fleksjobbet.

Tilbage til trådstarter; hvis tilkendelse lyder på 20timer, er det således den effektive tid. (dog må man undres, da man jo skal have over 50% varig nedsat arbejdsevne).

Sidst redigeret af popiae; 17-08-2014 kl. 10:38.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 10:38   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg blev i sin tid flekser med 20 timer, så skiftede jeg job til 15 timer, gl ordning.

i den nye ordning arbejder jeg 3-4 lige nu, fordi det er det job jeg kunne finde.

tror mit helbred, som er blevet dårliger med alderen, ville have det bedst i 10 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 10:41   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Få fat i din jobkonsulent i jobcentret, de bør kunne oplyse dig, hvordan det hænger sammen med timerne på en arbejdsplads. Jeg mener også, at arbejdsgiveren skal give dig den løn for de timer, du arbejder.... Jeg kan ikke se, at man skal kun give løn for 10 timer bare fordi, man måske tror, at du arbejder/producerer mindre end de raske... De raske kan da også tage små pauser indimellem osv... rygepauser, småsnak med kollegaer - det gør de da på min arbejdsplads. Det bliver de jo ikke trukket fra i løn. Hvis du mener at kan arbejde 20 timer, så bør de også give dig løn for det. Ellers kan I blive enige om at det kan f.eks. blive 15 timer i stedet for, men så skal du også kun arbejde for 15 timer.

Du kunne sige til den her arbejdsgiver, at du mener han har misforstået ordningen, og at I sammen bør kontakte jobkonsulenten for nærmere udredning.

Timerne har altså ikke noget med procenter at gøre. Når man er visiteret som fleksjobber, så HAR man allerede fået det dokumenteret, at man HAR nedsat arbejdsevne.

Sidst redigeret af curls; 17-08-2014 kl. 10:43.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 11:00   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tjek tingene ud med jobcenteret og hold lav profil over for arbejdsgiveren til du helt præcis ved, hvad der er op og ned på lige netop din sag. Der er sikkert ikke nogen, der vil snyde nogen.

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sfr320.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 11:01   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webpoint Se meddelelser
De første 3 uger som var prøvetid gik godt og det samme gjorde de efterfølgende 14 dage. MEN så kom jobkonsulenten på besøg, og på et møde som jeg ikke var med til ( da det lå udenfor min arbejdstid ) nåede arbejdsgiver og konsulenten frem til at jeg skulle have 50% skånehensyn.
Noget reelt svineri.

Som jeg forstår det er dit eneste skånebehov nedsat tid, du kan klare 15 timer, hvor det "normale" er 37, så dit skånebehov er tilgodeset ved, at ansættelsen handler om 15 timer.


Ja Stampe, i sådan en situation vil det, så vidt jeg kan se, være en god idé med et fleksjobbevis, idet man ved luskede lok*msaftaler mellem jk og arb.giver kan henvise til fleksjobbeviset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 17-08-2014 kl. 11:03.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 14:52   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 23-6-14 Se meddelelser
hej k10

jeg var til kontrakt underskrivning i går og jeg jeg har brug for jeres hjælp.

det firma der ville ansætte mig mener at jeg skal arbejde 20 timer, (det son jer er visiteret til) men at de kun betaler for de 10 timer. Det mener jeg ikke er rigtig det som jeg har forstået er at de skal betale for de timer jeg realt arbejder, alsår 20 timer eller er jeg helt forkert på den

håber nogle kan hjælpe mig

hilsen klaus
ps jeg har ikke skrevet under endnu
Lad nu være med at gå i svime.. Det er slet ikke sikkert at DU oplever at samlet indtægt 20 conta 10 timer om ugen gør nogen forskel..

Hvis du har lav timeløn, så vil du uanset hvad, få nøjagtigt det samme IALT som på en der arbejder 37 timer, om du lønnes for 10 eller 20 timer..

For at beregne det kræves kun få tal.. Din timeløn og evt. pension i jobbet.. Timerne kende vi jo
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 16:45   #17
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Lad nu være med at gå i svime.. Det er slet ikke sikkert at DU oplever at samlet indtægt 20 conta 10 timer om ugen gør nogen forskel..

Hvis du har lav timeløn, så vil du uanset hvad, få nøjagtigt det samme IALT som på en der arbejder 37 timer, om du lønnes for 10 eller 20 timer..

For at beregne det kræves kun få tal.. Din timeløn og evt. pension i jobbet.. Timerne kende vi jo
Har fået regnet talene ud og det et omkring 4000kr forskel på lønen
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 17:13   #18
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
Du skal også have forskellen på tilskudet med, des mindre timer des mere får du i tilskud


Citat:
Oprindeligt indsendt af 23-6-14 Se meddelelser
Har fået regnet talene ud og det et omkring 4000kr forskel på lønen
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 18:08   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du prøvet at bede jobkonsulenten om at få målt din arbejdsintensitet....det skal man have målt sådan at arbejdsgiveren kun betaler for det der reelt bliver lavet...

Som du fortæller det ja så lyder det mere som om at jobkonsulenten bare er gået med på den aftale for at du ikke skal blive fyret....

Arbejdsgiveren vil jo tjene rigtig meget på det hvis han kan nøjes med at betale dig for halve time antal men du kan arbejde på fuld intensitet i alle timer du er der...

Sikkert det din arbejdsgiver ikke er tilfreds med nu....da du har valgt at tage pauser i de timer du ikke bliver betalt for...

Så bed jobkonsulenten om at få målt din arbejdsintensitet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 19:05   #20
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
Sikkert det din arbejdsgiver ikke er tilfreds med nu....da du har valgt at tage pauser i de timer du ikke bliver betalt for...

..[/QUOTE]

Jeg holder KUN pauser nå de andre holder pauser så jeg tror han bare prøver at tage røven på mig
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension