K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2017, 14:08   #1
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
Fleksjob og ny kontrakt

Jeg er i fleksjob på gammel ordning og der er overenskomst på arbeldspladsen.
Jeg er nu blevet tilbudt at komme over i en anden afdeling i samme bygning og have nogle ansvars områder og skal derfor på et andet løntrin og ny kontrakt.(højere overenskomstmessig løn)har så været i dialog med kommunen som siger de ikke skal give mere i løn tilskud end de gør nu og jeg muligvis ryger på ny ordning.mener da helt bestemt at kommunen skal følge overenskomst og så længe jeg er i samme firma og bygning stadig er på gammel ordning,eller tager jeg fejl?har hørt min fagforening og de vidste faktisk ikke på stående fod om komunnen havde ret(de undersøger det)
Men kunne være nogle her havde prøvet noget lignende og hvad deres erfaring er.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 15:05   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Den definition jeg flere gange har set på hvornår der er tale om nyt fleksjob ( og dermed om du skal fra gammel ordning til ny) lyder således:

Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde indenfor samme virksomhed/arbejdsgiver og arbejdsopgaverne og løn og ansættelsesvilkår er ændret, er der tale om nyt fleksjob.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 16:19   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har nogle link hvor det er muligt at blive klogere på hvornår der er tale om nyt arbejde osv

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ordningen.aspx

https://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id...2013_nr_37.PDF

http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksj...t-foer-2013/#9

http://www.fleks.nu/faq-om-fleksjob-0

Håber du kan bruge det til noget..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 17:00   #4
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
Jeg skal stadig lave det samme arbejde som jeg gør nu,men for at skåne mig lidt mere har chefen tilbudt mig at tage mig af det administrative 1-2 dage om ugen.
Det betyder i følge vores overenskomst at jeg skal have en stilling der hedder "ejendoms mester assistent uden ledelses ansvar" er ejendomsfunktionær nu.
Men som jeg kan læse bliver jeg sat på ny ordning,så tror jeg takker nej til tilbudet.

Mange tak for svar/link
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 17:13   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Nej, du skal ikke give op på forhånd :-).

Jeg har et par gange været i kontakt med min kommune angående fortolkninger af dette, og det er vist lidt en gråzone.

F.eks. lyder det også sådan: Hvis der alene ændres i den fleksjob-ansattes jobbeskrivelse, f.eks. som følge af forfremmelse, men hvor ansættelsesområdet og arbejdsopgaverne er sammenfaldende med de hidtidige arbejdsopgaver er der ikke tale om nyt fleksjob (altså fortsat på gammel ordning).
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 17:33   #6
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
Fik også skrevet det lidt åndsvagt i første omgang,kan jeg se.
Jeg har normalt 3 timer om dagen i mit nuværende arbejde og så har chefen spurgt om jeg ville passe tlf og lave lidt rekvisitioner osv 3 timer onsdag og evt fredag.
Det betyder ifølge overenskomst at jeg har krav på mere i løn,men min chef vil også vide om ikke kommunen stadig skal give tilskud til ny løn,som den gamle løn.
Kommunen mener jo det er ny stilling og jeg skal på ny ordning og det er chefen forståeligt ikke interesseret i.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension