K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2012, 13:58   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Arbejdsprøvning

hej igen

jeg skal nu i arbejdsprøvning og kan forstå på jer andre at i har skrevet dagbøger? det nævnte min jobkonsulent intet om så hvad skal jeg notere i den og hvor vigtig er den.?

Hvad er det konkrekt de vurdere efter?

Jeg kan forstå på min neurolog at han ikke selv må lave en udtalelse om hvad han ser og vurdere. Hvordan kan jeg så hjælpe mig selv. Kommunen har bedt om et journal notat fra ham, vel for at spare penge fremfor en større undersøgelse.

Hvad er det jeg skal være opmærksom på. nogen der kan hjælpe mig?

Timeantallet er 15 som start og de er meget ivrige efter at få mig op i tid så hurtig så muligt, kan man sige nej hvis man allerede nu synes 15 timer virker som meget?

Jeg glemte at høre, om det er rigtigt at hvis de vurdere jeg kan arbejde 20 timer selvom det er dem der har besluttet jeg skal arbejde 20 timer, kan de så bare sige jeg skal rask meldes? Det har jeg nemlig hørt hvilket lyder vildt når man har kroniske smerter og spastisitet i benene dog i let grad men pga det trættes meget.

tak for hjælpen på forhånd.

Sidst redigeret af Olsen22; 02-02-2012 kl. 14:04.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 15:53   #2
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
hejsa.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
hej igen

jeg skal nu i arbejdsprøvning og kan forstå på jer andre at i har skrevet dagbøger? det nævnte min jobkonsulent intet om så hvad skal jeg notere i den og hvor vigtig er den.?

Hvad er det konkrekt de vurdere efter?

Jeg kan forstå på min neurolog at han ikke selv må lave en udtalelse om hvad han ser og vurdere. Hvordan kan jeg så hjælpe mig selv. Kommunen har bedt om et journal notat fra ham, vel for at spare penge fremfor en større undersøgelse.

Hvad er det jeg skal være opmærksom på. nogen der kan hjælpe mig?

Timeantallet er 15 som start og de er meget ivrige efter at få mig op i tid så hurtig så muligt, kan man sige nej hvis man allerede nu synes 15 timer virker som meget?

Jeg glemte at høre, om det er rigtigt at hvis de vurdere jeg kan arbejde 20 timer selvom det er dem der har besluttet jeg skal arbejde 20 timer, kan de så bare sige jeg skal rask meldes? Det har jeg nemlig hørt hvilket lyder vildt når man har kroniske smerter og spastisitet i benene dog i let grad men pga det trættes meget.

tak for hjælpen på forhånd.
Jeg læste også herinde at det var en god ide at skrive dagbog og det har jeg gjort i en lille måned nu, jeg vil vise den til min SB, men jeg vil ikke at de skal kopiere den og lægge den ind i min sag... jeg ved ikke lige hvorfor jeg har det sådan.
Jeg har også lavet mit eget smerteskema og skriver tallet fra skemaet ind i dagbogen.

Jeg ved ikke hvorfor du bliver sat på 20 timer til at starte med, jeg er sat på 12 timer og her i mandags ville de sætte mig op i timer og jeg sagde at det KUNNE jeg slet ikke magte ! Så de lod mig køre på de 12 timer (som er slemt nok, når man har kroniske smerter)

Men hvis du starter på 20 timer og ikke kan holde til det så skal de vel sætte dig ned i timer.

Hvis kommunen har bedt om et journal notat fra lægen så er det vel også okay ? Men de kan kun bruge den som en rettesnor... men hvis de beder om en speciallægeerklæring så SKAL de rette sig efter den !

Jeg har ikke så meget erfaring med dette endnu, men jeg synes da du skal skrive dagbog, inden og under arbejds prøvning, så kan man jo se om det går godt eller skidt, om du har et liv efter arbejde osv.

VH mortil3
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 19:08   #3
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Olsen22

Jeg ville vælge bare at sige ja til arbejdsprøvningen, men måske lige nævne at du syntes det er mange timer at starte på.

Du skal bare huske at gå hjem når du ikke kan mere - og hvis det er mindre end 20 timer du kan klare - så er det sådan.

Jeg skulle selv op i tid i rekordfart i min arbejdsprøvning - men kom aldrig længere end til 2 timer 2 gange om ugen - så i princippet er det ligegyldigt hvad SB mener du kan klare.

Jeg syntes det er vigtigt med dagbog og jeg skrev hvordan min dag forløb - både når jeg var i arbejdsprøvning og når jeg havde fri. Den blev der lagt stor vægt på da ressourceprofilen blev lavet. ( jeg mailede den til SB ca 1 gang ugenligt -husk kopi til dig selv)

Jeg har også hørt det med de 20 timer - men det kommer jo meget an på om - og hvor mange - skånehensyn du har.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 22:47   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du bruger sidens søgefunktion og søger på "arbejdsprøvning" og "dagbog", så vil der dukke rigtig meget op.

F.eks. denne tråd, se bl.a. #5, som jeg har skrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 23:18   #5
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Skemaerne til dag-/ugebeskrivelserne ligger vistnok også under "nyttige links" kategorien. Havde selv glæde af dem (de tre uger jeg nåede at være i arbejdsprøvning inden jeg knækkede) - min jobkonsulent var også meget glad for dem, da de hjalp meget til at skrive en status
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 00:31   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Det var på baggrund af min dagbog - beskrivelse af min dagligdag med tiltagende smerter og mere og mere medicin(morfin)- at min sidste arbejdsprøvning blev afbrudt. Lige som om det endeligt gik lidt op for min sagsbehandler, hvor ondt jeg egentlig har... Så jeg er meget glad for at den er vedlagt min sag sådan at de kan gå ind og se hvor lidt der egentlig skal til for at forværre min ryg....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 07:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det var denne tråd jeg ville linke til: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ighlight=model

Især #5.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 09:47   #8
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg er i bund og grund bange for at skulle ud og arbejdsprøves, da jeg ved jeg får svært ved at sige fra.

Kan jeg sige fra

Mailet den til sb hvordan fra et word dokument?

Jeg har læst mange historier herinde hvor folk netop bliver afvist til fleks og alle læger og neurologen siger jeg kllart er berettiget til det. Men det er jo ingen garanti kan jeg forstå.

Nogen der kan berolige mig lidt?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 10:08   #9
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
næh...for at være berettiget til flex er du jo nødt til at blive arbejdsprøvet....ellers når du ingen vegne...så bare op på hesten og igang :-)
Og ja det med ikke at være ret god til at sige fra kender jeg alt til...Men det blev bedre da jeg fik fortalt det klart ude på arbejdspladsen - så var de meget opmærksomme på det. Vi lavede en aftale om, at hvis min kollega havde på fornemmelsen, at grænsen var nået for mig - ja så spurgte hun mig bare lige ud af posen, om jeg nu lige var sikker på, at det var smart at fortsætte - ja så fik jeg stoppet op og lige tænkt mig om / mærket efter...Nogen gange var det fint, andre gange kunne jeg godt mærke, at jeg faktisk var gået over grænsen...Men jeg kunne så få stoppet inden jeg kom for alt for langt over den....

Ved ikke om du kunne finde hoved og hale i det her - det blev temligt rodet siden det skule skrives ned :-)
Men min pointe er at jo mere åbenhed om dine barrierer/ skånehensyn jo bedre hjælp kan du få fra dine kolleger...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 10:39   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Olsen, Jeg forstår virkelig dine følelser lige nu, da jeg selv netop har fået at vide, at jeg ikke slipper udenom en arbejdsprøvning, som sagsbehandleren ellers lige nåede at håbe på at jeg kunne.

Så jeg kommer enten ud i privat lille firma, eller Revacenter. Jeg er SÅÅÅ nervøs for det, og har 10.000 spørgsmål inde i mit hoved og fyldt op med stress over det. Jeg kan dårligt holde hverdagen ud herhjemme pga kroniske smerter i hele bevægeapperatet ( svær fibromyalgi, piskesmæld og meget nedsatte kognitive funktioner)...hvordan man lige klarer at skulle igennem måneder med daglige timer et eller andet sted... pyha for en grum tanke!

Jeg skal også ha gang i dagbogen, forsøgte for godt stykke tid siden at gøre det, bare over hjemmelivet, HOLD da op, hvor er det belastende at skulle ha den bog med sig altså....

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension