K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2013, 10:29   #1
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Arbejds tid på flexjob

Jeg skal i arbejdsprøvning gennem kommunen med hensyn til et evt. flexjob. jeg har kraftig slidegigt i ryggen og nakken. kommunen giver udtryk for at de gerne vil ha mig igang med 20 timer pr uge hvilket for mig virker helt ude i hampen da jeg kun kan være igang i en time hver dag.

har jeg på nogen måde mulighed for selv at være med til at bestemme mit timeantal på flexjob har fået at vide at 12.5 time pr uge var det laveste timeantal man kan komme ned på og det syntes jeg er tilpas til min formåen.

Sidst redigeret af johnny53; 29-04-2013 kl. 11:13.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 10:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen vil gerne have dig op på 20 timer, da du så kan være selvforsørgende og ikke behøver tilkendes fleks.

Der er ikke noget mindste timetal mere, og det kan tilkendes ned til få timer.

Udgangspunktet for afprøvning er ofte at nå så højt op som muligt, og der er ikke andet for end at starte, og så få ændret timetal i takt med hvad man kan klare.

En langsom opstart vil være godt hvis man ikke har været i gang et stykke tid, da man ellers let får overanstrengelsesgener... så prøv om du kan bruge den til at starte med et lavere timetal.. og så blive sat op, til du når din grænse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 10:56   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Husk at passe på dig selv

Et godt råd er at skrive dagbog med smerteniveau og timeantal mm.

Jeg havde været i praktik først og den viste at 12 timer var for meget - derefter skulle jeg afklares på Reva, lige pludselig med start på 20 timer
Jeg gik helt ned efter 2 dage og lavede så den aftale at jeg kunne komme og sige fra når jeg ikke kunne klare mere og så gå hjem - timeantallet ville de ikke sætte ned.

Afklaringen viste at jeg kan klare 2 timer pr. dag 4 dage om ugen, med en effektiv arbejdstid på max. 45 minutter pr. dag

Nu er jeg så spændt på om de tilkender mig fleks - men det vigtigste er at det viser tydeligt at der er kun en enste person der passer på dig og det er dig selv.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 11:05   #4
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Jo det er jo meget godt at være selvforsørgende men som det er nu hvor jeg er på et kursus eller hvad de kalder det. hvor de skal se hvad jeg kan hver dag 5 timer går det ikke så godt efter 1 time er jeg helt færdig og må gå hjem og det irreterer mig at min sagsbehandler ikke på nogen måde vil høre på mig heller ikke dem på kurset vil høre. så jeg føler mig som en lus mellem to negle og føler at man med djævlens vold og magt skal ud i noget man ikke kan klare. men nu tager jeg den herfra og ser hvad der sker der er jo ikke meget andet at gøre.

Det er lige det samme jeg er ude i nu 1 time og jeg er færdig og når jeg så kommer og siger at jeg er nød til at gå hjem bliver man mødt med " Ja du kan vel prøve et par timer til idag " og nej det kan jeg ikke jeg har prøvet og det gik ikke så godt måtte blive hjemme de næste to dage. der er ingen forståelse for ens fysiske formåen nogen steder det er sørgeligt at det er sådan.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 14:08   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du må prøve at sige til jobkonsulenten/sagsbehandleren, at du mener ikke kan klare de 20 timer og vil gerne starte langsomt op.... f.eks. starte med 14 timer om ugen... Og så se, hvordan det går...

Du kan evt. få din lægen med indover, og høre hvad lægen har at sige til de 20 timer. Hav altid lægen med indover hele tiden som kan bakke dig op og senere evt. kan udtale sig til kommunen, at du altså ikke kan arbejde 20 timer osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 17:50   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Et kan man altid sige, "det er en meget dårlig ide at starte folk op på flere timer end de mener de kan overkomme" Man opbygger straks mistillid, og der bliver ingen mulighed for fremgang.

Jeg synes du skal insistere på en "blød" start og så prøve at lave en aftale om at i igen snakker om at komme op i tid efter X dage/uger.

Vi ved jo ikke om det kan lade sig gøre, men ved at foreslå det kan du jo trygt lade tingen gå som de går, hvis timerne bliver for mange.
Personligt sidder jeg hellere og græder, end at gå hjem.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 18:13   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Gør som Dancer skriver, Skriv en udførlig dagbog for hver dag, og mail den til sagsbehandler 1 gang om ugen.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 08:38   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk ikke at overanstrenge dig selv, da det er eget ansvar.

Der er ingen forsikring der dækker forværring nye skader, som følge.

Der hvor du skriver under, tilføjer du i hånden, at de har skadesansvar, feks. hvis de fastholder bla arbejdstid, som er imod dine skånebehov.

Det gælder om, at du skal vise det du kan, hverken mere eller mindre, da du fremover jo bliver holdt fast på dette.

Det betyder at du IKKE bare må medicinere dig ud af feks overanstrengelse, eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 09:05   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal have dig læge med hele vejen,fortæl at du nu er i afprøvning og hvordan du syntes det går,både ude og hjemme.

man kan skrive dagbog og nogle vil læse den andre gør det ikke.
men om ikke andet så til eget for brug,det gør det letter for mig at huske detaliger og forløb hos jobkonsulenten.

De sider som udgangs pumt med dig og siger 20 timer med skånebehov.

hvis det er ingen tunge løft ved de ikke om det drejer sig om 3 kg eller ½ kg af gangen eller ingen over hovedet jo.

Jeg har selv skåne behov der ikke passer til nogle job over hovedet,så for mig gælder det om at komme stedere hvor der er mulighed for at lave andre ting en det jeg enligt er sendt ud til,og så må man selv sige fra og til når man er der.
Husk at passe på dig selv ,og kan man ikke så kan man ikke .. men du kommer længst med at sige så må det komme and på en prøve,

en arbejds prøvning skal vise hvad du kan med hvad du ikke kan er også en beskrivelse af arbejdsevnen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 09:56   #10
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Jeg siger tak for jeres svar. har fået en masse godt ting at vide så nu har jeg lidt at arbejde med. Har heldigvis en rigtig flink læge som jeg vil snakke med om min arbejdsprøvning næste gang jeg skal op til hende. havde bare fået at vide fra min sagsbehandler at min egen læge ikke har noget at skulle ha sagt med hensyn til min arbejdsprøvning og at hun heller ikke kan gi mig en sygemelding hvis det bliver for slemt. Og at kommunernes sagsbehandlere går mere op i at fortælle dig hvad du ikke må istedet for hvad du har ret til af hjælp er jo en offentligt kendt hemmelighed. og kan de sparke mig ud i 20 timer pr uge og slippe for at betale flexydelse så er de jo glade.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension