K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2014, 10:26   #1
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Hjælp til bolig!

Vidste ikke lige hvor jeg skulle lægge det her spørgsmål men er det forkert håber jeg på tilgivelse...

Jeg har gentagne gange spurgt på kommunen om ikke de kunne hjælpe med en lejlighed der ligger på 1. sal...og gerne en del billigere...man blir jo ikke rig i fleksjob..;-) Jeg får beskeden at det kan de ikke da jeg ikke er dårlig nok, lejlighederne går til de hjemløse og narkomanerne. Jeg har leddegigt og kan mærke at det ikke blir ved med at gå at komme op og ned ad trapperne.

Jeg forstår godt at nogen har det meget værre end mig...men jeg blir alligevel irriteret når jeg ved at de hjemløse ikke kan bo i de lejligheder de får tilkendt. Selv de hjemløse siger det! Der var faktisk en artikel i Hus Forbi for en måneds tid siden der beskriver det ret godt.

Jeg er selvfølgelig medlem af en boligforening, søger på de diverse portaler på nettet...ja alt det man skal gøre...men det er ikke så nemt når man er udfordret på det fysiske og økonomien.

Så...hvad kan jeg selv gøre...i forhold til kommunen??

Jeg kan sagtens få sygehuset til at skrive at jeg har brug for få en anden lejlighed...men hvor tager jeg det lige hen?? Ingen på kommunen vil påtage sig ansvaret for at svare på mine henvendelser...det er lidt som om at de bare gir den videre...

Nogen der har den rimeligt præcise beskrivelse af hvad jeg skal gøre??

På forhånd tak

Toxic
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 10:39   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tvivler på du kan få hjælp nogen steder, kommunen kan nok ikke hjælpe folk som dig, du er jo ikke rigtig handicappet.

ved godt du har problemer med trapperne men tror folk skal være direkte i rullestol før du kan få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 10:47   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forsøg at holde hjemløs og narkomaner ude af din problemstilling

Kære Toxic.

... deres problemstilling har jo intet med dit problem at gøre.

Men ifølge Odense kommune er der korte ventetider på alm nyttige boliger i Odense.

http://www.odense.dk/topmenu/indflyd...2577820048da38

"Boligmarkedet i Odense er karakteriseret ved, at der ikke er lange ventetider til en almennyttig bolig."

"Ifølge lov om almene boliger § 59 skal et boligselskab efter kommunalbestyrelsens bestemmelse stille indtil hver 4. ledig lejlighed til rådighed for kommunalbestyrelsen til løsning af påtrængende boligsociale opgaver i kommunen, herunder for at opnå en mere afbalanceret beboersammensætning i de enkelte almennyttige afdelinger. Boligformidlingen har som opgave, at anvise boliger til borgere i Odense, der er i en akut boligsituation, og som ikke selv kan løse deres boligproblem, samt hvor kommunen jf. social lovgivning har en forpligtelse.

Boligformidlingsordningen kan som udgangspunkt kun anvendes af borgere i Odense Kommune, som er i en akut boligsituation, defineret som værende uden tag over hovedet, og som sandsynliggør, at de ikke kan skaffe en bolig på egen hånd, og hvor Odense Kommune i henhold til sociallovgivningen er handlekommune, samt at det af handleplanen fremgår, at borgeren skal have en bolig i Odense Kommune.

En boliggaranti for hjemløse vil således medføre en ændring i Boligformidlingsordningen, så der ses bort fra kravet om, at målgruppen selv skal sandsynliggøre, at de ikke kan fremskaffe en bolig på egen hånd. Oftest vil den bolig som borgeren skaffer på egen hånd være de lettest tilgængelige boliger, som er dyrere og placeret i de udsatte boligområder. Hermed er der en yderligere risiko for en udsættelse fra boligen og dermed en øget udgift i forbindelse med genplacering
."



Boligmarkedet i Odense er karakteriseret ved, at der ikke er lange ventetider til en almennyttig bolig.


Der er ingen kommuner i Danmark, hvor kommunen ønsker at anvise boliger, hvis man har helbredet til det.

Så må du have fat i lægerne som skal vurderer din situation.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-08-2014 kl. 10:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 10:57   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bor du i en boligforening?
Har de interne ventelister, du kan skrive dig op på?
Den bliver nok ikke billigere, men fakler din indtægt, kan din boligstøtte stige, selvom det ikke udligner evt forskel.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 18:03   #5
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tvivler på du kan få hjælp nogen steder, kommunen kan nok ikke hjælpe folk som dig, du er jo ikke rigtig handicappet.

ved godt du har problemer med trapperne men tror folk skal være direkte i rullestol før du kan få hjælp.
Næh...du har nok ret...rigtig handicappet er jeg jo ikke...men det ville godt nok være rart med en hjælpende hånd...;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Toxic.

... deres problemstilling har jo intet med dit problem at gøre.

Men ifølge Odense kommune er der korte ventetider på alm nyttige boliger i Odense.

http://www.odense.dk/topmenu/indflyd...2577820048da38

"Boligmarkedet i Odense er karakteriseret ved, at der ikke er lange ventetider til en almennyttig bolig."

"Ifølge lov om almene boliger § 59 skal et boligselskab efter kommunalbestyrelsens bestemmelse stille indtil hver 4. ledig lejlighed til rådighed for kommunalbestyrelsen til løsning af påtrængende boligsociale opgaver i kommunen, herunder for at opnå en mere afbalanceret beboersammensætning i de enkelte almennyttige afdelinger. Boligformidlingen har som opgave, at anvise boliger til borgere i Odense, der er i en akut boligsituation, og som ikke selv kan løse deres boligproblem, samt hvor kommunen jf. social lovgivning har en forpligtelse.

Boligformidlingsordningen kan som udgangspunkt kun anvendes af borgere i Odense Kommune, som er i en akut boligsituation, defineret som værende uden tag over hovedet, og som sandsynliggør, at de ikke kan skaffe en bolig på egen hånd, og hvor Odense Kommune i henhold til sociallovgivningen er handlekommune, samt at det af handleplanen fremgår, at borgeren skal have en bolig i Odense Kommune.

En boliggaranti for hjemløse vil således medføre en ændring i Boligformidlingsordningen, så der ses bort fra kravet om, at målgruppen selv skal sandsynliggøre, at de ikke kan fremskaffe en bolig på egen hånd. Oftest vil den bolig som borgeren skaffer på egen hånd være de lettest tilgængelige boliger, som er dyrere og placeret i de udsatte boligområder. Hermed er der en yderligere risiko for en udsættelse fra boligen og dermed en øget udgift i forbindelse med genplacering
."



Boligmarkedet i Odense er karakteriseret ved, at der ikke er lange ventetider til en almennyttig bolig.


Der er ingen kommuner i Danmark, hvor kommunen ønsker at anvise boliger, hvis man har helbredet til det.

Så må du have fat i lægerne som skal vurderer din situation.

Hilsen Peter
Hej Peter

Nøhh nej, det er rigtigt...kan bare godt føle at resurserne er fordelt underligt...i hvert fald her i kommunen.

Faktisk er der mange ting der er underlige...når man er syg. Jeg forstår egentlig heller ikke at når man er i arbejdsprøvning, så skal der tages hensyn til både arbejdsliv og privatliv. Jeg fik f.eks stoppet et forløb da det blev for mange timer for mig at stå op, også i forhold til privatlivet. Et forløb blev aldrig startet da der var alt for langt at gå fra bussen og til arbejdsstedet. Men jeg må godt gå op og ned til 3. sal hver dag...;-)

Nu er det jo også et par år siden og der er sikkert strammet gevaldigt op på området...og nu er jeg jo også i et fint fleksjob...så nu syntes de vel at jeg har fået nok...

Eller måske vores borgmester mangler penge til telefonregningen...!!

Nåh...ja det ser jo pænt ud på papiret at det er nemt at få en bolig i Odense...det er bare ikke alle steder det er praktisk at bo og virkeligheden er ikke helt sådan. F. eks er det sikkert meget nemt at få en bolig i Vollsmose....men det passer rigtig dårligt i forhold til mit arbejde og jeg har nok heller ikke råd. Og ærligt, der vil og tør jeg ikke bo. Men hvis man sammenligner med hovedstaden, ja så er det nok rimelig nemt.

Jeg vil selvfølgelig helst selv finde en bolig, det er altid bedst selv at vælge, men det har så vist sig ikke at være så nemt når man er udfordret på et par områder.

Ja jeg må jo nok bede om hjælp på sygehuset, hvilket heller ikke er noget problem...jeg aner bare ikke hvem jeg skal henvende mig til på kommunen.

Mange hilsner Toxic

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Bor du i en boligforening?
Har de interne ventelister, du kan skrive dig op på?
Den bliver nok ikke billigere, men fakler din indtægt, kan din boligstøtte stige, selvom det ikke udligner evt forskel.

Nej, jeg bor hos en privat udlejer...dvs det er et advokat firma der administrerer. Så der er ingen hjælp at hente, desværre.

Jeg ved godt jeg kan få boligsikring...men det hjælper ikke meget hvis ikke jeg kan finde en lejlighed på max 1. sal. Og som du også selv siger, det udligner det ikke helt...så jeg SKAL ha en med en billig husleje for at være sikker på at jeg kan bliver der. Det er alt for uoverskueligt og dyrt at skulle flytte flere gange.


-
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 10:06   #6
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Jeg er netop blevet anvist til bolig gennem Københans kommune. Det er ikke umuligt, men der skal være noget der gør, at du ikke selv er i stand til at finde en.

I min situation var jeg sygemeldt - det gør at jeg ikke har mulighed for at søge gennem fleksibel udlejning i de almene boligselskaber. Samtidig var jeg opsagt i den bolig jeg boede i og min søde praktiserende læge skrev en opfordring til kommunen, om at han vurderede at jeg skulle have hjælp til at finde en ny bolig. Efter det tog det ikke lang tid
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 17:30   #7
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBAM Se meddelelser
Jeg er netop blevet anvist til bolig gennem Københans kommune. Det er ikke umuligt, men der skal være noget der gør, at du ikke selv er i stand til at finde en.

I min situation var jeg sygemeldt - det gør at jeg ikke har mulighed for at søge gennem fleksibel udlejning i de almene boligselskaber. Samtidig var jeg opsagt i den bolig jeg boede i og min søde praktiserende læge skrev en opfordring til kommunen, om at han vurderede at jeg skulle have hjælp til at finde en ny bolig. Efter det tog det ikke lang tid
Jamen det er da super...tillykke ;-)

Havde du selv indflydelse på hvilken lejlighed og hvorhenne??

Men det viser da også at der er en vej...og det er da positivt..!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2014, 23:54   #8
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Nej, jeg havde inden indflydelse. Sagsbehandleren spurgte om jeg havde særlige steder i KBH, men det frabad jeg mig, da der så ville være ekstra lang ventetid.

Jeg kunne forestille mig, hvis du bor i Odense, at de har et stort udbud af almene boliger. Det kommunale har anvisnings ret til 1/4 af almene boliger, der bliver ledige - hvis jeg husker korrekt.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 01:12   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Selv om kommunerne har anvisningsret, benytter de sig sjældent af det.
Det er fordi kommunen derved hæfter for en evt. ubetalt fraflytningsregning bl.a.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 07:42   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBAM Se meddelelser
Det kommunale har anvisnings ret til 1/4 af almene boliger, der bliver ledige - hvis jeg husker korrekt.
Ja, iflg. loven har kommunen anvisningsretten til hver 4. bolig der bliver ledig i almennyttigt byggeri, men de kan godt lave aftale om, at kommunen har anvisningsretten til flere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Selv om kommunerne har anvisningsret, benytter de sig sjældent af det.
Det er fordi kommunen derved hæfter for en evt. ubetalt fraflytningsregning bl.a.
Her i kommunen, og boligselskabet, bliver den jævnligt brugt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension