K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2014, 17:24   #1
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Red face Forlængelse SP ved §17 stk 2 ansøgning.

Kommunen har meldt, via en parthøring, stop af sygedagpenge (SPD) pr. 12-10-2014.

De vil så have mig på det nye jobafklaringsforløb (JF)

Hvordan forholdet det sig med SP, hvis jeg ansøger om førtidspension efter § 17,
Stk. 2, i lov om social pension, inden denne dato.

Bliver mine SP så automatisk forlænget og kommer min sag så for rehabiliteringsteamet (RH)?

Har både en anerkendt arbejdsskade og 5 lægers udtalelser, hvor der bl.a. udtales kronisk invalideret, ringe arbejdsevne.

Har søgt om aktindsigt.

Vil helst ikke komme mere ind på min sag, af mange grunde, men svar endeligt på mit spørgsmål

Sidst redigeret af Reno; 02-10-2014 kl. 20:54.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 19:46   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser

Hvordan forholdet det sig med SP, hvis jeg ansøger om førtidspension efter § 17,
Stk. 2, i lov om social pension, inden denne dato.

Bliver mine SP så automatisk forlænget og kommer min sag så for rehabiliteringsteamet (RH)?

l
Ja, det gjorde mine SDP ihvertfald.
Og jeg blev indkaldt til et møde af SB hvor jeg blev orienteret om arbejdsgangen og vi udfyldte Rehabiliteringsskemaet del 1.

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 21:14   #3
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tak for svaret Akvamarin

Faktisk ønsker jeg ikke førtidspension, vil meget gerne arbejde de 5-6 timer om ugen som arbejdsprøvningen viser jeg magter.

Jeg er så frustret over en indstilling til JF, uagtet al den lægelig dokumentation der foreligger,over 25 års fysisk hårdt arbejde, samt en arbejdsskade oven i.

Jeg har knoklet for dette samfund fra jeg var 15 år, betalt min skat med glæde, har aldrig ligget samfundet til last og er bare så uheldig at komme til skade.

Jeg er også intiminderet p.g.a min nye SB, der i den grad, mangler forståelse og vedkommende viser ikke samarbejdsvilje, det er nærmest diktat SB kommer med.

Jeg er 55 år og jeg orker ikke at være , som jeg opfatter JF, i en syltekrukke, hvor jeg kan tilbringe de næste 5 år i.

Jeg vil simpelhen have råderet over mit liv tilbage, ikke stå med hatten i hånden og være udsat for kommunens luner.

Min mening med at søge førtidspension, er at få den i RH, så der er udsigt til fleksjob.

ER der andre der kan svare på mit indledende spørgsmål?

Ellers var det mine ord, godt af få luftet sine frustrationer, har ikke den store energi om aften, så jeg slutter her for i dag.

Lige en reminder, husk at udfylde DUKH spørgeskema

Sidst redigeret af Reno; 02-10-2014 kl. 21:18.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:10   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ofte en stakket frist at få sp forlænget ved en 17.2, som du end ikke ønsker.

Fra DUKH
Du har også mulighed for selv at rejse pensionssagen på det, man kalder det foreliggende grundlag. Det betyder, at kommunen træffer afgørelse om, hvorvidt du opfylder betingelserne for førtidspension ud fra de oplysninger, der allerede foreligger i sagen. Kommunen indhenter f. eks ikke yderligere lægelige oplysninger, og din arbejdsevne bliver ikke yderligere belyst i form af arbejdsprøvning. Du skal her være opmærksom på, at det med få undtagelser er en betingelse for tilkendelse af førtidspension, at arbejdsevnen er afprøvet og beskrevet i praksis via en arbejdsprøvning (se evt. pensionslovens § 17, stk. 2).

Der tages kun stilling til fp og bliver det et nej, er du lige vidt.

Prøv at gå i dialog med kommunen om det, du virkelig ønsker og som er realistisk.

Du kan ikke kræve en anden sb, men hvis fx jeres kemi ikke passer sammen, kan du da søge om det.

Sidst redigeret af stampe; 03-10-2014 kl. 10:19.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:13   #5
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Har prøvede med bisidder at være realistik, men er som sagt ikke på bølgelængde med min nye SB.

Har desværre fundet ud af, at SB har lavet sit skøn, om jeg skal i JF, på en lægekonsulent (LK) rapport.
Selvom jeg har bedt om aktindsigt, har jeg ikke fået denne udleverede, kan se i mine akter, at der er noget mail mellem gamle SB og for mig ukendt person.

Jeg har spurgt, min nye SB, om dette er sandt, det bekræfter SB. Har så bedt om at få denne rapport udleveret og der vil gå 7 dage før den er mig i hænde.

Synes det er for dårligt, jeg selv skal finde ud af sagens rette sammenhæng og må sige jeg bare har været så rasen og frustrede over dette

Tænker også, LK, en jeg aldrig har mødt og som åbenbart har så meget at skulle sige, at det kan til side sætte 5 andre læger

En lægekonsulent, er det ikke bare en der ikke har læst videre

Sidst redigeret af Reno; 07-10-2014 kl. 21:58.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:26   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hvad er JF en forkortelse af?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:29   #7
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
hvad er JF en forkortelse af?
Undskyld, det bare mig der laver forkortelser, jobafklaringssforløb (JF)
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:54   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er så frustrerende at de ikke følger resultatet af den arbejdsprøvning, du allerede har været igennem.

Jeg krydser virkelig fingre for at den virksomhedspraktik jeg nu skal i er den sidste før de indstiller mig til fleks. Jeg har været i 2 allerede.

Akva
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 06:38   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser

Tænker også, LK, en jeg aldrig har mødt og som åbenbart har så meget at skulle sige, at det kan til side sætte 5 andre læger

En lægekonsulent, er det ikke bare en der ikke har læst videre
Læst videre fra hvad????

En lægekonsulent er en læge som er ansat af jobcenteret til at oversætte lægedokumenter, så sagsbehandlerne kan forstå dem, eller svare på de lægelige spørgsmål sagsbehandlerene må have.

Ofte overskrider de deres beføjelser.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 11:07   #10
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tænkte bare på, hvilke uddannelse har en lægekonsulent, udover at have en akademisk titel, cand. et eller andet.

Kan se her på k10, der er mange dårlige oplevelser med disse lægekonsulenter, så også bl.a. folketinget har været inde disse problematiker.

Det ser åbenbart ud til, man ikke kan klage til et sundhedsfaglig udvalg over en lægekonsulent redelighed, men kun til pågældende arbejdsgiver, dvs. borgmesteren. De har så åbenbart ikke en autorisation.

korrekt mig endelig

Venter spændt på denne lægekonsulents rapport og er bange for min mavefornemmelse
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension