K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2016, 21:29   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Arbejdsprøvning for anden gang

Jeg har været i min anden praktik mere en 1 måned. Men jeg har ikke fået nogen arbejdsopgaver. Men jeg har altid mødt op efter vagtplan. Virksomhedskonsulent overveje at afbryde praktikken. Men det vil jeg ikke. Det var konsulenten der lavede aftale med arbejdsgiver ( kommunes integration afd). De kan ikke tilbyder opgaver som aftalt. Det er ikke min skyld, vel? Jeg vil ikke starte en anden praktik forfra.
Arbejdsgiver har ikke noget mod at jeg fortsætter uden arbejdsopgaver. Kan konsulenten tvinge mig til anden praktik?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 22:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nok ikke meget værd at blive afprøvet i at lave ingenting.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 22:54   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Spørgsmålet er jo om afprøvningen er brugbar. Hvis den ikke er det, er det spild af tid.

De kan sende dig ud i alle de praktikker de vil, indtil arbejdsevnen er passende belyst. Det er derfor det er bedst at komme et sted hen hvor man kan prøve mange forskellige funktioner/arbejdsopgaver.
Det er ikke nok bare at have været der.

Det er ikke din skyld, men det går ud over dig...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 23:00   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg har været i min anden praktik mere en 1 måned. Men jeg har ikke fået nogen arbejdsopgaver. Men jeg har altid mødt op efter vagtplan. Virksomhedskonsulent overveje at afbryde praktikken. Men det vil jeg ikke. Det var konsulenten der lavede aftale med arbejdsgiver ( kommunes integration afd). De kan ikke tilbyder opgaver som aftalt. Det er ikke min skyld, vel? Jeg vil ikke starte en anden praktik forfra.
Arbejdsgiver har ikke noget mod at jeg fortsætter uden arbejdsopgaver. Kan konsulenten tvinge mig til anden praktik?
Hvis du ikke har nogen arbejdsopgaver kan din erhvervsevne ikke bedømmes.

Erhvervsevnen skal beskrives ud fra de arbejdsopgaver du har haft. Det er ikke muligt hvis du ikke har haft nogen opgaver.

Din sagsbehandler/eksterne leverandør skal sørge for at lave de fornødne beskrivelser af din arbejdsevne. Uden disse beskrivelser kommer du ingen vegne. Jeg taler af bitter erfaring i en sag hvor sagsbehandler/ ekstern leverandør har svigtet totalt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 23:01   #5
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Virksomhedskonsulenten har lavet en gældende aftale med arbejdsgiver (kommune). Der står jobfunktioner i aftalen. Jeg har også givet accept.
Det viste sig senere, at der ikke er nogen opgaver. Er det ikke en aftalebrud nå de ikke kan give det som de har lovet?
Jeg har protesteret kraftig fordi man ikke kan nå inden sygedagpenges udløb.

Hvad synes I, jeg skal gøre?
Jeg har lagt vægt på aftalen hvor der står opgaverne. Jeg har prøvet at argumentere, de skal finde løsninger. De kan ikke bare fyre mig.
Tror I ikke, jeg har lov min side. Jeg har været i praktikken hver eneste dag uden at give afbud
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 23:26   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Hvad synes I, jeg skal gøre?
Jeg har lagt vægt på aftalen hvor der står opgaverne. Jeg har prøvet at argumentere, de skal finde løsninger. De kan ikke bare fyre mig.
Tror I ikke, jeg har lov min side. Jeg har været i praktikken hver eneste dag uden at give afbud
At du har loven på din side kan du ikke bruge til noget. Tiden går og hvis sygedagpengene udløber er det bare ærgerligt, selv om det er kommunen der ikke har lavet ordentlig sagsbehandling.

Jeg taler igen af bitter erfaring som nævnt tidligere.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 23:38   #7
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er ikke en ekstern aktør. Afklaring foregår hos Kommunes ressourcecenter. Min praktik er oprettet Kommunes anden afdeling.
I aftalens står liste af opgaver.
Jeg har i mit liv lavet mange aftale, leje aftale f.eks. Hvis der lejevilkår i aftalen , gælder det. Jeg fatter ikke hvorfor den slags ikke gælder her!!
Kan de virkelig straffe mig for nogen som jeg ikke har skyld i?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 23:49   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Det er ikke en ekstern aktør. Afklaring foregår hos Kommunes ressourcecenter. Min praktik er oprettet Kommunes anden afdeling.
I aftalens står liste af opgaver.
Jeg har i mit liv lavet mange aftale, leje aftale f.eks. Hvis der lejevilkår i aftalen , gælder det. Jeg fatter ikke hvorfor den slags ikke gælder her!!
Kan de virkelig straffe mig for nogen som jeg ikke har skyld i?
Det kan de sagtens. Der er ingen forlængelse med henvisning til svigt fra kommunens side

I den sag jeg deltager i sagde man fra sundhedsforvaltningens repræsentant: det er beklageligt, det tager jeg mig til mig, men det ændrer ikke ved........

Jeg ved ikke hvordan du vil gøre kommunen ansvarlig, gode input modtages gerne.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 00:01   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
På den måde:
I aftalen mellem Kommune og mig:
Det henvises til afsnit 6. nr., at praktikant vil varetager .... opgaver med henblik på at vurdere arbejdsevne.
Arbejdsevne er ikke blevet tilbud som aftalt. Trods gentagne gange rykket ..ikke
Praktikanten har altid mødt op efter vagt.
Der er overholdt aftale fra praktikants side. Kommune (arbejdsgiver) har ikke overholdt sin del af aftale.
Kommune har heller ikke overholdt almindelig vilkår ifølge .. rettigheder af praktikant.
Kommune har derfor pligt rette op forhold. I modsat fald..
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 15:05   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal bede om at komme i praktik et sted hvor din arbejdsevne kan blive bedømt. Altså et sted hvor der er arbejdsopgaver til dig.

Det der er spild af tid og som du er klar over så udløber dine sygedagpenge bare uden der er en afklaring. Så skal du bare i en anden afklaring under et jobafklaringsforløb på ressourceforløbsydelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension