K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2011, 21:17   #1
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hvorfor anbefaler lægekonsulenten, navngivne læger?

Hejsa alle

Jeg har idag fået et brev fra jobcenteret, hvori der er citeret følgende fra den psykriatriske lægekonsulent Jens Bang:


"På baggrund af sagens meget specielle karakter forslår jeg at der rekvireres en aktuel psykriatrisk speciallægeerklæring fra enten Ellen Margrethe Christensen, Gustav Halberg eller Henrik Day Poulsen.Som det fremgår er sagen altså helt uafklaret på nuværende tidspunkt.."

Mit spørgsmål er nu, hvorfor anbefaler de lige netop en af de 3, jeg har googlet den og kan ikke se noget sammefald i deres specialer eller lign.?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 21:28   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Som lægekonsulent må han ikke anbefalde bestemte læger/psykiatere!
Jeg kender ikke Jens Bang, men ........

" I mange år er der blevet stillet spørgsmålstegn ved sagsbehandlingen i førtidspension- og bistandsssager. Ikke mindst har der været sat forkus på lægekonsulent Jens Bangs rolle. Det er blevet aktualiseret af sagen omkring det palæstinensiske torturoffer Hassan Al-Shami, som fik bægeret til at flyde over og udløste en kraftig protest fra beboerne i Mjølnerparken i København.

Torsdag den 18. december mødte et 'kvalitetskorps' fra Københavns kommune op på lokalcenter Nørrebro. Nu skal der tages stikprøver af sagsbehandlingen. Alle sager Jens Bang har været involveret i de sidste 15-20 år skal undersøges."


http://www.apk2000.dk/netavisen/arti..._jens_bang.htm

Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 21:33   #3
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Som lægekonsulent må han ikke anbefalde bestemte læger/psykiatere!
Jeg kender ikke Jens Bang, men ........

http://www.apk2000.dk/netavisen/arti..._jens_bang.htm

Jeg har læst alle skræk historierne om og med den omtalte herre, og jeg undre mig da også over at min sag skulle være helt uafklaret eftersom jeg har været sygemeldt siden 06
Men når du siger at de ikke må anbefale bestemte personer, hvad gør man så ved det?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 21:51   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Normal proceduren ved kommunens indhentning af psykiatrisk lægeerklæring er sådan, at sagsbehandler via et edb program ( jeg husker ikke navnet ) sender henvisning til alle psykiatere som sammenarbejder med kommunen dvs. ikke til nogle bestemte personer.

SB skriver kort hvad sagen drejer sig om, fks. om førtidspension.

Efter et par dage kommer henvendelser fra læger som er interesseret i at udarbejde sådan en erklæring til kommunen.
Kommunen betaler penge til den læge som har reageret på “ annoncen “.

Hvis jeg var dig ville jeg klage med det samme og begrunde klagen med en helt klar inhabilitet fra disse 3 personers side som Bang anbefalede.

Husk, at du har ret til, at blive henvist til en psykiatere med henblik på special lægeerklæring, via din egen praktiserende læge .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 21:56   #5
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Normal proceduren ved kommunens indhentning af psykiatrisk lægeerklæring er sådan, at sagsbehandler via et edb program ( jeg husker ikke navnet ) sender henvisning til alle psykiatere som sammenarbejder med kommunen dvs. ikke til nogle bestemte personer.

SB skriver kort hvad sagen drejer sig om, fks. om førtidspension.

Efter et par dage kommer henvendelser fra læger som er interesseret i at udarbejde sådan en erklæring til kommunen.
Kommunen betaler penge til den læge som har reageret på “ annoncen “.

Hvis jeg var dig ville jeg klage med det samme og begrunde klagen med en helt klar inhabilitet fra disse 3 personers side som Bang anbefalede.

Husk, at du har ret til, at blive henvist til en psykiatere med henblik på
special lægeerklæring via din egen praktiserendelæge .

Jeg kender slet ikke nohen af de omtale personer, så i virkligheden kunne det være lige meget om jeg valgte en af dem eller en 4. Jeg undre mig bare over at han lige netop peger på en af de tre og tænket om de mon har et specielt under bordet samarbejde?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 22:01   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Højst sansyneligt, JA.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 22:09   #7
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Højst sansyneligt, JA.
Nederen, så gider jeg ikke vælge nogle af dem, så vil jeg hellere selv vælge en psykiater.., har man ret til det?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 22:13   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja, det har man og faktisk så har jeg det på skrift fra min daværende SB.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 22:17   #9
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Sejt, jeg ringer til dem mandag og siger at jeg gerne selvvil vælge
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 22:19   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja, men husk på, at du skal gøre det via din egen læge ellers så skal du selv betale for den special lægeerklæring.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykriater anbefaler ftp popcorn Midlertidig Førtidspension 14 29-03-2010 16:59
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension