K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2016, 12:41   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Så det er en ommer for sagsbehandleren.

Kommer helt an på, hvilken dagsorden I hver især har haft.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 17:48   #22
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
min dagsorden er jo primært at få jobbet der hvor jeg aktuelt er i virksomhedspraktik under min revalidering. fleksjob har formentlig lange udsigter, på trods af to meget langvarige virksomshedspraktikker(næsten 2 år hvert sted) og et kortere ( nuværende- ca. 6 mdr).
Men ingen herinde på K10 tror på at disse praktikker er tilstrækkelig afklaring ?
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 09:12   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er fordi du er i praktik ifm revalidering, og ikke i afklaring!

Du har timer til deltidsansættelse, og får derfor formendtlig IKKE fleks, medmindre at kommunen er med på det!

Du skal helst ligge UNDER 50% nedsat arbejdsevne, for fleks. (Det gør du ikke med 20 timer effektivt).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:56   #24
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Er helt i vildrede... Min revalidering slutter mandag d. 29 - jeg har jo et jobtilbud på hånden på de omtalte 21 timer / uge, som er mit max hvis jeg skal gære mig forhåbninger om et liv....
Har nu endelig fået talt med min fagforening ( DSR), de siger at jeg IKKE må tage jobbet og skippe kommunen...Men at min tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked skal være på vilkår hvor jeg reelt kan forsørge mig selv, hvilket jo er ret svært på 21 timer / uge som enlig forsørger. De mener at jeg skal køre min sag videre- men det er jo det jeg ikke rigtig magter. Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre og hvordan jeg står.

Min sagsbehandler havde lovet at kontakte mig i denne uge, har ikke hørt fra hende...Jeg skulle ellers tage stilling til om jeg ville have min revalidering forlænget...Har nu sendt mail med ønske om skriftlig begrundelse for afvisning af fleksjob ønske.

Hvad pokker skal jeg gøre ???
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 21:29   #25
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg synes du skal holde fast i dit ønske om fleksjob.

At leve af 21 timers arbejde om ugen, resten af dit liv er ikke realistisk synes jeg.

Og sammenholdt med at du ikke selv giver udtryk for at tro på at du kan komme op i tid, så synes jeg at du skal holde fast og sætte foden ned nu.

Det er en sej og modbydelig process du er og har været igang med i flere år nu, men hvis du på en eller anden måde kan finde overskudet til at komme det sidste stykke også, så har du ro på en anden måde fremover.

Når nogen skriver at du ikke må kunne arbejde mere end halv tid for at få fleks så er det altså ikke rigtigt. Ankestyrelsen HAR trukket den melding tilbage.

Hvis nogen kan finde en principafgørelse hvor ankestyrelsen giver en kommune medhold i at nægte en fleksbevilling udelukkende på grund af et timetal på feks 20-25 timer ser jeg gerne et link dertil.

Hvis alle dine skånebehov er opfyldt i din revalidering, kan den fint bruges som praktik og grundlag for en vurdering af arbejdsevne. Argumenter og forlang en skriftlig begrundelse hvis din SB ikke er enig.
og forlang at få at vide præcis hvad det er dit hidtidige forløb ikke har afdækket, altså hvilke yderligere oplysninger der skal til for at det kan være nok.

og ja - jeg ved godt jeg siger det modsatte af mange andre, men hvis du "spiller" med på SB og kommunens spil, så kommer du aldrig i mål (overdrivelse fremmer forståelsen - undskyld).

og ja jeg ved også godt at du er slidt helt ned under gulvbrædderne nu og muligvis slet ikke kan overskue det her og bare har lyst til at kaste håndklædet i ringen og nøjes med at være fattig og fri for kommunen, men tænk dig godt om og se om du måske kan finde de sidste kræfter frem alligevel. Du har fortjent et ordentligt liv - det har alle

Held og lykke fremover - Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 22:16   #26
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
@Gana

Er det denne principafgørelse du tænker på ?


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Jeg vedhæfter også lige den der blev trukket tilbage
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 23:04   #27
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Nørd - der bliver der jo netop tildelt fleksjob, selvom arbejdsevnen er over de 50% - takker
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 10:17   #28
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
tusind tak for svar. Tror nok også at jeg arbejder videre for et fleksjob- især nu hvor jeg vist har opbakning fra min fagforening. Men afventer lige mandag hvor de (DSR) har lovet mig en tilbagemelding.

Men jeg har nu sendt et par mails til min sagsbehandler indeholdende omtalte afgørelser fra ankestyrelsen.

Jeg frygter bare at min sagsbehandler vil modarbejde mig endnu mere og at det måske har indflydelse på på mit revalideringssted. Dèr er jeg allerede planlagt med fuldt belagt skema de fire timer dagligt jeg er der. dvs at der kommer patienter til forskellige labaratorieundersøgelser, så hvis mit forløb der går i vasken, skal der virkelig aflyses mange patienter...

Så bekymringen og den dårlige samvittighed har allerede været forbi, jeg vil jo også stille arbejdsgiver i en utrolig dårlig situation, hvis jeg ikke kan fortsætte der...

Sidst redigeret af tilu; 27-02-2016 kl. 10:19. Årsag: tilføjelse
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 11:25   #29
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Super har du så også skrevet til din SB at du selvfølgelig vil fortsætte din revalidering på samme sted?
Forstod af dit skriv at det var det I skulle have snakket om i løbet af ugen, men det fik I ikke gjort?
Tænker at du lige skal understrege det overfor SB, så du ikke bliver stoppet nu?

Pas på den dårlige samvittighed og bekymring - den æder så mange kræfter - pas på dig
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 14:21   #30
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Ja , har skrevet til hende at jeg ønsker revalideringen forlænget samme sted...
Men tænker at de måske vil have mig til at sadle om og afprøve andet erhverv...Hvis jeg insisterer på at arbejde mod fleks...

det er virkelig meget angstprovokerende...især fordi at jeg jo troede at jeg var landet på de 21 timer hos en kommende arbejdsgiver...
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension