K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 23:36   #1
Britt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Britt er ny på vejen
Førtidspension

Hejsa
Jeg har været syg i 3 1/2 år nu, og har ikke fået nogen form for social hjælp i næsten 2 år.
Vi har i den periode, levet af min mands løn, men er nu ved at gå helt ned med flaget økonomisk.
Jeg har i oktober søgt om førtidspension, og har været hos Contra i 4 uger, og er nu i arbejdsprøvning.
Hvis jeg nu får tilkendt førtidspension, kan jeg så risikere, ikke at få noget udbetalt, da min mand arbejder? Eller er der et mindstebeløb man skal have??
Det er nu ikke fordi jeg er særlig optimistisk omkring at få pensionen.
Jeg kan ikke forstå, at jeg efter at have arbejdet i 30 år, og betalt min skat alle årene, ikke kan få nogen form for hjælp, nu jeg er syg. Jeg ved godt min mand tjener penge, men hvor mange familier kan leve af en indkomst. Vi kan i hvert fald ikke mere.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål.
Hilsen
Britt
Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 23:55   #2
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hm ja jeg kan nok ikke hjælpe dig helt, da jeg ikke syntes du uddyber det nok til at jeg kan hjælpe dig.
Hvornår er kommunen kommet end i din sag ?
Hvorfor har du ikke fået penge i godt 2 år ?
Normalt går det faktisk rimeligt hurtigt at kommunen kommer ind i billedet, når man er sygemeldt, for at afklare hvad man kan og ikke kan, kan ikke forstå det ikke er sket ved dig før nu.
Hvis du kan forklare din situation lidt bedre vil jeg gerne hjælpe dig det jeg kan, og andre skal nok også komme på banen.
Hvis du havner på en pension så skal din mand tjene rimeligt meget for at du slet ikke får noget, prøv at søg på søgefeltet her på siden, bare skriv pensions størrelse eller lign. og der vil dukke noget op.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 00:02   #3
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Hej Britt! Velkommen til k10...

Som gift/samlevende førtidspensionist vil du få 160.176 kr. årligt som udgangspunkt.

Tjener din mand penge kan det få betydning for din pension.

http://www.borger.dk/Emner/Pension/t...nyordning.aspx
Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 160.176 kr. (2009), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 101.700 kr. om året (2009), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 101.700 kr. (2009).

Dvs. hvis din mand tjener f.eks. 300.000 ser regnestykket sådan ud:

300.000-160.176-101.700=38.124/100x30=11.437, som skal trækkes fra din pension på 160.176, dvs. 160.176-11.437=148.739 årligt eller 12.395 om måneden.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 00:28   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Britt Se meddelelser
Hejsa
Jeg har været syg i 3 1/2 år nu, og har ikke fået nogen form for social hjælp i næsten 2 år.
Vi har i den periode, levet af min mands løn, men er nu ved at gå helt ned med flaget økonomisk.
Jeg har i oktober søgt om førtidspension, og har været hos Contra i 4 uger, og er nu i arbejdsprøvning.
Hvis jeg nu får tilkendt førtidspension, kan jeg så risikere, ikke at få noget udbetalt, da min mand arbejder? Eller er der et mindstebeløb man skal have??
Det er nu ikke fordi jeg er særlig optimistisk omkring at få pensionen.
Jeg kan ikke forstå, at jeg efter at have arbejdet i 30 år, og betalt min skat alle årene, ikke kan få nogen form for hjælp, nu jeg er syg. Jeg ved godt min mand tjener penge, men hvor mange familier kan leve af en indkomst. Vi kan i hvert fald ikke mere.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål.
Hilsen
Britt
Hej Britt

Jeg er også gift og har været sygemeldt siden sidste år.

Kommunerne er meget hårde med hensyn til hjælp ved ægtefolk, vi har også store problemer med at leve for en indtægt.

Når du får tilkendt førtidspension er den uafhængig af din mand´s indkomst.

Du kan google på førtidspensions satser og se at der er forskel på enlige og gifte og jeg tror for gifte ligger den p.t. ca 15.800,- før skat.

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 23:45   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, det passer vist ikke at den er uafhængig af ægtefælles indkomst.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 00:42   #6
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Et spørgsmål : Der tænkes på ægtefælles skattepligtige indtægt , når loven omtaler indtægt ??
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 00:55   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Havedammen skrev:

Citat:
for gifte ligger den p.t. ca 15.800,- før skat
Det er desværre ikke rigtigt. Det er taksten for enlige.

Hjernet:

Ja, de går ud fra de oplysninger, der ligger hos SKAT.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension