K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2011, 09:41   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør klage over afgørelsen, herunder tidligere vurdering og netop tilkendelsensbetingelserne tidligere.
Gerne bakket op af væsentlige citater fra læge/speciallæger og arbejdsprøvninger, samt selvsagt tilkendelsen.

Derudover bør du selvsagt klage over kommunes forsøg på vildledninger, herunder at dine kommentarer ikke indføres korrekt, således at det bliver uoverskueligt for andre i systemet at læse/forstå sammenhæng, hvilket selvsagt er en ulempe for dig og dermed brud på retsikkerhedsloven.

Hvorvidt du skal anføre dette først eller sidt i klagen, må du vurdere, eller prøv begge muligheder(altså lad en anden læse det), før du beslutter.

Men det er vigtit at dele dine klagepunkter op, for overskueligheden.

Vedr. om sagsbehandler skal kommentere på dine kommentarer; Dette kun hvis de har nogen.
I givet fald skal du partshørres igen.
Du har KRAV/RET til at afslutte, og kommentere på alt fra kommunen, der danne grundlag for enhver afgørelse.

Men ingen tvivl om at dine kommentarer SKAL indskrives i RP, hvilket der også er plads til under hvert punkt.
Men hvis de i RP har skrevet at dine kommentarer er vedlagt, er jeg bange for at de måske ikke bliver påtalt, men dette skal så tydeligt fremgå, således at aller der læser din RP, kan se, at de skal læse en vedlagt dokument.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 21:36   #42
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

Mange tak for dit svar! :-)

Det er rigtigt, der dukker flere og flere ting op jeg kan bruge i min anke, og det er selvfølgelig godt, hvis man skal vende det til noget positivt...men synes bare det er helt vanvittigt det her.

Jeg er ked af, at du blev presset til at skrive under på din RP, og at du dengang ikke vidste bedre. Håber ikke det gav dig problemer efterfølgende...
Men typisk dem bare at ignorere dit spørgsmål omkring RP, de er dygtige er de

Men jeg er også enormt taknemmelig for k10, for uden det her sted, så ville de fuldstændig køre rundt i manégen med mig - så det er så fantastisk at kunne få hjælp, støtte og gode råd herinde

SB har givet mig en ny frist for at indsende yderligere kommentar til den "opdaterede" (sætter det i " for er jo ikke fordi der er sket vanvittigt meget med den).
Jeg tænker lidt på, at gå den hele igennem én gang til, for sidst var frygtelig uoverskueligt for mig, jeg var helt nede i kælderen og samtidig syg, så kæmpede mig igennem den.

Uanset hvad, så skriver jeg ikke under på den, for jeg er ikke tilfreds med den.
Derudover, er jeg utilfreds med, at jeg ikke har været særligt meget med ind over min RP. SB burde som det mindste, have taget en samtale med mig inden hun lavede den færdig - efter min mening.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 21:46   #43
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Gunvor,

og også tak for forståelsen fra dig

Jeg har kun to speciallægeerklæringer vedr. min ryg osv - den ene er lavet i 2007, og hun kunne på daværende tidspunkt ikke sige SÅ meget igen. Hun skrev dengang, at det var afgørende at kommunen gik ind og hjalp mig økonomisk med fys behandling (jeg havde ikke råd til det selv), da hun mente at langvarig behandling var en forudsætning for nogensinde at få mig i arb igen.
Jeg fik aldrig nogen behandling.

Den anden er her fra start 2011, og han har som tidligere nævnt bare skrevet, at min tilstand er varig og uden nogen behandlingsmuligheder. Mht skånebehov har han bare skrevet, at han formoder jeg ville kunne klare et arbejde med en letter og mere varieret arbejdsindsats. Det er det.

Der står ikke så meget i papirerne fra den sidste læge, han sagde så en helt masse til mig, men kan jeg jo ikke bruge til noget, når han ikke har skrevet det ind i papirerne

Jeg har fundet hans email, og overvejer om jeg skal skrive til ham, og bede om en nærmere forklaring på, hvad han præcist mener og i hvilken grad han mener min tilstand er varigt nedsat.

Men jeg ved ikke om det er en god idé at skrive det til ham?? Hvad synes du/i??
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 22:03   #44
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Popiae,

mange mange tak for at stille det op så enkelt, omkring hvad du mener jeg bør indføre i anken/klagen. Som sagt bliver jeg hurtigt forvirret, så det er super dejligt, at du har skrevet det så klart og tydeligt :-)

Ja, jeg kan selvfølgelig ikke vide, om min sb har haft nogle kommentar vedr. mine kommentar til RP - det tror jeg dog hun har, men hun har bare været for doven til at gøre noget ved det samt at skrive dem ind på en ordentlig måde. Hun har jo haft travlt med at skulle ha det hele afsluttet inden ferie, så er det jo nemmere bare at vedhæfte dem

Hmm, jeg synes ikke det fremgår SÅ tydeligt igen mht min kommentar, som sagt er de bare vedhæftet og så står der en lille tekst ovenover med små bogstaver "d.d. modtaget kommentar på rp d. xx"

Synes faktisk det er begyndt at blive ret rodet nu, for hun har vedhæftet dem sammen med de kommentar jeg i sin tid sendte ind til den speciallægeerklæring til ham psyken...så er man ikke obs på det, så kan man nemt overse noget.
Men jeg vil helt klart gøre de ting du sagde!!

Derudover, så er jeg så irriteret over en anden ting.

Tilbage i 2009 arrangede (frivilligt arbejde) jeg musikarrangement på en bar/spillested der ligger i området hvor jeg bor. Dette blev sat i stand, da jeg kunne booke en artist over mail, jeg behøvede ikke "personlig" kontakt på den måde - hvilket jeg har meget svært ved.
Jeg sendte et par mails og det var det, andet gjorde jeg ikke.

Det var jeg så dum (åbenbart), at fortælle personalet hvor jeg var i arbejdsprøvning (fordi de selv har boet herude og kender stedet). Det skrev de jo så ind i deres papirer og det har bare forfulgt mig lige siden.

På trods af, at jeg GENTAGNE gange, har skrevet kommentar omkring det og sagt, at det IKKE er noget jeg gør længere, og det kun var den ene gang i 2009, så har hun været så fræk at skrive den ind i min RP under ressourcer. Hvis hun så bare havde skrevet, at jeg havde gjort det dengang, men nej, hun har fået det til at lyde som om, at jeg stadig gør det.

Det kommenterede jeg jo selvfølgelig også da jeg skrev kommentar til rp, og det er bl.a. én af de ting, som jeg anser som værende ret vigtige, at der blev skrevet direkte ind. Det er jo løgn og latin, og synes det er så frækt at hun bliver ved med at nævne det, når jeg gang på gang har sagt, at jeg ikke længere har noget som helst med det at gøre længere.

Ja sorry, så kom der lige et surt opstød fra mig igen

Men tak for hjælpen!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 22:32   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg sidder og tænker, om du måske skulle klage til jobcenterchefen over en rodet, fejlagtig og mangelfuld(?) rp.

På samme måde, som jeg påstår, at resultatet af en arb.prøvning ofte er aftalt på forhånd, så vil jeg vove den påstand, at man kan se på udformningen af en rp hvad sb vil opnå med den.

Resultatet af min egen løgnagtige rp (altså kommunens løgne) blev som kommunen ønskede det, at jeg blev visiteret til fleks og måtte fortsætte kampen i yderligere et par år før jeg fik tilkendt den fp jeg hele tiden var berettiget til.

Det er hårde kræfter at være op mod, derfor mener jeg også, at vi må benytte os af alle kneb.

Jeg tror, at jeg, samtidig med anken, ville klage til jobcenterchefen over den måde sb har udformet rp'en på.
En ting er, at det muligvis er normalt for nogle sb'er/kommuner, at sætte borgerens kommentarer ind bagerst, men så må de dælme da gøre det så man kan se hvad der er hvad.
Og jeg kan ikke se hvad dine kommentarer til en spec.lægeerklæring har at gøre med dine kommentarer til rp'en.

De sidste par år af min kamp klagede jeg til jobcenterchefen hver eneste gang min sb ikke opførte sig ordentligt/gjorde hvad hun skulle o.s.v.

Og jeg tror sg'u, at hun efterhånden fattede, at hun ikke skulle køre om hjørner med mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 23:02   #46
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hygeria.

Kort svar, da det ikke er meget mere i mig i dag: der er flere gode råd fra Popaie og Vovse ang. agsbehandlingen af din sag og klage, hvorfor jeg ikke vil berøre dette.

Men da det at være syg i DK er en kamp, er det eft. min mening en god ide at angribe prolbmet fra fl. vinkler, hvorfor jeg ikke kan se noget galt i at forsøge at få en større afklaring fra sidste spec.læge, idet den ud fra hvad du har gengivet noget uklar.

Hvis din tilstand er varig og uden behandlingsmuligheder, så er det centralt at få sat ord på med hvilken grad din arbejdsfunktion er nedsat? Dvs. hvor meget arbejsevne har du? Her kan man gradinddele fra nul/ubetydelig til betydelig. Dette bør skrives, når en spec. siger den er varig.

Og spec. lægens skånebehov besvarelse m. hvad du kan, er det jo ikke en besvarelse af dine skånehensyn. Den bør indholde en beskrivelse af netop hvilke skånehensyn, der evt. kunne gøre at du ville have en middel arbejdsfunktion under forudsætning, at hjælpemidler, nedsat timeantal ect.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 23:28   #47
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

det kunne godt være, det var en god idé. Det eneste er, at jeg er så nervøs for, at min sb bliver smæk fornærmet, og min fremtidige sagsbehandling så bliver et mareridt uden lige
Og jeg ved jo endnu ikke, om hun stadig skal være min sb eller om jeg skal have en anden, i og med jeg ryger på kontanthjælp...det har jeg jo haft spurgt hende om, men hun svarede aldrig tilbage på min mail.

Det er virkelig groft, at der har været SÅ meget rod med din rp - forstår simpelthen ikke, at de kan få lov til at slippe afsted med alle deres løgne og misvisende RP
Er virkelig glad for at høre, at du i sidste ende vandt kampen og fik din fp!

Citat:
Og jeg kan ikke se hvad dine kommentarer til en spec.lægeerklæring har at gøre med dine kommentarer til rp'en.
Nej det kan jeg heller ikke, men jeg kan godt fortælle dig hvorfor sb har gjort det.
Hun henviser jo til mine kommentar til spec.erklæringen og skriver at jeg stadig har masser af ressourcer, fordi jeg kunne skrive en lang og velformuleret kommentar til denne.

Jeg kommenterede det også i mine kommentar til rp, for syntes det var alt for langt ude, at bruge det som argument i og med hun VED (og jeg også skrev det) at det tog mig over en md at lave den kommentar til spec.lægeerklæringen...desuden ved hun jo ikke om jeg har fået hjælp.

Men det er skam derfor den er blevet sat ind i RP. Det "sjove" er jo, at hun ikke har sat papirerne ind fra den læge, men blot hvad lægekonsulenten har skrevet omkring udtalelserne fra spec.lægen, så du kan reelt ikke se hvad han har haft skrevet - så mine kommentar giver absolut ingen mening for andre der læser rp.

Og ved ikke om jeg har fået sagt det, men lægekonsulenten i min sag er Jens Bang...så kan du selv tænke dig til resten og hvordan diverse er blevet formuleret
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 23:36   #48
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Gunvor :-)

Det er helt iorden, ved jo selv hvordan det er - men synes nu det var et godt svar du gav mig :-)

Ja det er godt nok en kamp, og det er med at tage alle midler i brug efterhånden :/

Men hvis jeg skriver til ham,vil kommunen så få at vide, at jeg har haft kontaktet ham? Jeg mener jo ikke, at han skal snakke vidrere med dem, eftersom hans opgave for kommunen er overstået.
Jeg vil bare helst ikke ende ud i at lave problemer for mig selv.

Jeg har skrevet de ting ned du har skrevet til mig, at man som min. burde få at vide, og hvis jeg beslutter mig for at skrive til ham i weekenden, så vil jeg bruge dine råd.

Jeg synes jo også erklæringen er noget mangelfuld mht afklaringen af hvad mine skånebehov osv er, og jeg ville godt have det på skrift.

hygeria
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 08:19   #49
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej dårligt nyt- det er en meget bevist handling du er bare udsat for, en helt almindelig sagsbehandling i københavns kommune. vi er flere der har fået samme rodet rp og det ser ud til ,at dette er normalt her.

du har helt ret, sb gør det netop for at få det til at fremstå rodet og vildledende og du er bare en besværlig når så sagen overtages af næste sb kan h*n meget nemt se bort fra alle borgerens partshøringssvar-de forsvinder lige så stille.
når du så fastholder at de skal forholde sig til dine svar mm bliver sb sure og ja det vil forfølge dig og farve sb holdning til din sag-du får en møg sag.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 10:54   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Hej Vovse,

det kunne godt være, det var en god idé. Det eneste er, at jeg er så nervøs for, at min sb bliver smæk fornærmet, og min fremtidige sagsbehandling så bliver et mareridt uden lige
Hmmm, kan det næsten blive værre end det er.

Det er mit indtryk, at mange afholder sig fra at klage, netop for ikke, at træde en sb over tæerne.
Men jeg mener, at det er helt misforstået, der er jo en grund til, at man klager, man klager jo ikke hvis tingene kører ordentligt.

Når man når dertil, at man overvejer at klage over noget i forbindelse med sagsbehandlingen er det jo netop fordi, at noget er kørt af sporet.

Og ofte ses det, at en sag først begynder at køre ordentligt når borgeren selv tager fat og siger fra overfor fejl og urimeligheder.

Jeg tror nærmere, at du vil opleve at sb begynder, at tage sig sammen fordi du siger fra og forlanger, at tingene bliver gjort ordentligt.

Det er jo ikke urimeligheder du forlanger.

Og så vidt jeg husker havde der været noget revision på din sag, måske er der en chance for, at den revision følger op på din sag for at se om den kommer til at køre korrekt.

Jeg mener det er vigtigt, at du gør opmærksom på de fejl der sker i din sag, bl.a. fordi, at du så kan dokumentere, at du har været obs på det og har gjort kommunen opmærksom på det.

Selvom jeg sendte flere klager til jobcenterchefen over min sidste sb, så oplevede jeg aldrig, at hun lod det gå ud over mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension