K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2012, 14:12   #1
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Indstillet til flex / Den nye flex lov

Hej K10

Sagen er den at min nye sagsbehandler vil indstille mig til flex, efter vores møde i mandags d. 10.09.12 (har skiftet fra sygedagpenge systemet til kontanthjælpssystemet pr. 03.08.12) Det har så bare taget dem en måned at tildele mig en sagsbehandler.

Han sagde han gerne ville have lidt fart på ansøgningen, da han gerne så den gik igennem før 1. januar for min skyld, Pga den nye lovgivning. Men kommer alle på flex ikke under den nye ordning hvor man skal vurderes hver 5 år lige gyldigt hvornår man er tilkendt flexen? Eller har jeg misforstået?

Han sagde han ville skrive til min psykiater der skulle svare på nogle spørgsmål. Der var selvfølgelig også en lille risiko for at jeg skulle i en enkelt arbejdsprøvning, men han så ikke der var behov for dette.

Med til mødet havde jeg både den jobkonsulent fra AS3 der har stået for mine praktikker sidste 9 måneder og min mentor/støtte person med.
Jobkonsulent tilbød også sagsbehandleren evt at uddybe/skrive mere om mig.

Så nu er mit spørgsmål så, er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på? eller holde kommunen i ørerne med?

Tør dårlig være glad for er så bange for han trækker det hele i land, ville have haft optaget det, men glemte alt om det fordi jeg var så nervøs.
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 16:18   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du bliver tilkendt fleks og når at komme i arbejde inden 01.01.12 vil du komme under den gamle ordning i dit første job.

Det vil sige at du får løn for 37 timer - ved ansættelser efter 01.01.12 får man løn det antal timer man arbejder, og så supplerende ydelse for resten af timerne.

Det ville klart være at foretrække at komme under den gamle ordning, men tror det kan blive svært at nå, med mindre du har et fleksjob, der venter på dig.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 18:54   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis ens timeløn er højere end den "supplerende ydelse" vil den gamle ordning være en fordel. En del lavtlønnede vil ikke tabe på den nye lovgivning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 15:10   #4
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvis du bliver tilkendt fleks og når at komme i arbejde inden 01.01.12 vil du komme under den gamle ordning i dit første job.

Det vil sige at du får løn for 37 timer - ved ansættelser efter 01.01.12 får man løn det antal timer man arbejder, og så supplerende ydelse for resten af timerne.

Det ville klart være at foretrække at komme under den gamle ordning, men tror det kan blive svært at nå, med mindre du har et fleksjob, der venter på dig.
Jeg har nok arbejde til hvis jeg får flex.
Men tror ikke jeg kan nå det inden d. 31.12.12
Men hvis jeg nu når det alligevel, skal jeg så skulle tjekkes hver 5 år eller er det kun hvis man bliver tilkendt det efter 31.12.12??
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 18:12   #5
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Som flexen er nu "tjekkes" man en gang om året.
Dvs en gang hvert år får jeg et brev som jeg og min arbejdsgiver skal udfylde, det er standart spørgsmål om alt er som det plejer, flere eller færre timer, flere eller færre sygedage.
Jeg er en af de heldige som er stabil med mine timer og derfor heller ikke har flere sygedage end de såkaldt raske så kommunen får svaret alt som det plejer og ca en måned senere kommer et brev at de har bestemt jeg stadig er flex berrettiget og ny opfølgning om et år.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 18:47   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kommer under den gamle ordning bliver du tilkendt permanent fleksjob, mend du under den nye kun får den tildelt for 5 år ad gangen indtil du er 40.. og over fyrre får man permanent efter det første 5-årige, hvis man stadig er fleksjobberrettiget.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 19:10   #7
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Hvis man er tildelt permanent flexjob nu hvorfor så den årlige opfølgning??
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:21   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man er i fleksjob nu, så bliver man ikke ramt af de nye regler. Det er KUN hvis man mister sit nuværende fleksjob efter 2013, så ryger man på de nye regler, hvor man skal revurderes hvert 4½ år.

Kommer man i job/nyt fleksjob efter 2013, så skal man ligeledes hver 2½ år til samtale med kommune/arbejdsplads, hvor det skal vurderes om man kan komme højere op i tid (eller måske skal have nye skånebehov) - dette fortsætter hver 2½ år så længe man er i et fleksjob.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Flex vubber43 Spørgsmål ang fleksjob 12 29-07-2012 22:11
ang flex job ricco Din historie 21 02-08-2011 16:15
Er blevet indstillet til flex. forviret Spørgsmål ang fleksjob 10 21-10-2009 20:00
Fra flex til fp 1966 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2009 21:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension