K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2011, 13:00   #1
jespus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jespus er ny på vejen
Ledighedsydelse & fleksjob

Hejsa.
Jeg går en del og tænker over dette spørgsmål jeg nu vil stille. Selve spørgsmålet går på, når jeg får ledighedsydelse og er i fleksjob, hvordan må jeg så arbejde?.
Grunden til jeg spørger er, at jeg er havnet i den situation at jeg står som ledig pr. Årsskiftet til 2012 og får derfor ledighedsydelse. Jeg har så fundet et nyt arbejdssted, men som først vil have mig fra 1 marts 2012.
Men må jeg så os få løn ved siden af ledighedsydelsen?, eller skal jeg arbejde "gratis"?.
Jeg håber nogen her forstod spørgsmålet, ellers henvend jer lige til mig igen.
For jeg har brug for svaret, inden jeg går ud og søger 2 måneders arbejde.

mvh. Jespus
jespus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 17:13   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, hvad med at få lavet januar og februar til praktik periode på den nye arbejdsplads.
Så får du stadig ledighedsydelse og kan prøve arbejdet af "gratis", og blive helt sikker på det er det rigtige... det har jeg da prøvet...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 18:22   #3
jespus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jespus er ny på vejen
Hej.
Den havde jeg os selv tænkt på og ville det os helleren gerne, men den mulighed kan ikke opstå, da det er af hensyn til, hvor meget der er at lave i vinterperioden på en kirkegård in mente, ment at det var synd at prøve mig af for tidligt, for der sker seriøst intet medmindre der ligger sne.
Så lige meget hvad, skal jeg ud at søge noget andet imens.
jespus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 20:12   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Øv, men så håber jeg du har en god sagsbehandler, der evt. vil lade dig være i fred indtil jobbet, det kunne måske også være en íde.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 22:22   #5
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jespus Se meddelelser
Hejsa.
Jeg går en del og tænker over dette spørgsmål jeg nu vil stille. Selve spørgsmålet går på, når jeg får ledighedsydelse og er i fleksjob, hvordan må jeg så arbejde?.
Grunden til jeg spørger er, at jeg er havnet i den situation at jeg står som ledig pr. Årsskiftet til 2012 og får derfor ledighedsydelse. Jeg har så fundet et nyt arbejdssted, men som først vil have mig fra 1 marts 2012.
Men må jeg så os få løn ved siden af ledighedsydelsen?, eller skal jeg arbejde "gratis"?.
Jeg håber nogen her forstod spørgsmålet, ellers henvend jer lige til mig igen.
For jeg har brug for svaret, inden jeg går ud og søger 2 måneders arbejde.

mvh. Jespus
Hvor kommer du fra? Er selv ledig fleksjobber og har været det siden 1. aug 2011 og har kun hørt fra kommunen i forbindelse med et forløb, jeg skulle på og derefter intet.

Tror det både kommer an på kommune og sagsbehandler, men hvis du siger til dem, at du har job på hånden der, så tror jeg, de freder dig
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 00:33   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er ikke så lang tid til marts 2012, og papirerne mellem kommunen og arbejdspladsen skal være i orden inden, man starter. Synes godt at allerede nu kan arbejde på at få ordne papirer og få holdt møde på arbejdspladsen mellem din arbejdsgiver, dig og jobkonsulent fra kommunen. Få lavet aftalerne omkring skånehensyn, løn og arbejdstid. Og måske kontakte din fagforening om noget man skal være opmærksom på. Måske omkring ansættelseskontrakt. Du skal have løn mindst til det svarende på mindstelønnen i det nye job.

Jeg har selv oplevet, at de kan være ret langsomme med at ordne papirerne, så det er derfor jeg anbefaler dig om at gøre det nu. Kontakte jobkonsulenten og sig, at du har et muligt job klar den 1. marts.

Hele og lykke. :-)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 02:45   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej jespus

Lige for at svare på spørgsmålet: ja, du må godt "arbejde" når du får ledighedsydelse, timerne bliver bare modregnet(men kan som regel give et rimeligt "overskud"), og "arbejdet" skal selvfølgelig hænge sammen med dine skånehensyn osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 20:44   #8
jespus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jespus er ny på vejen
Hejsa MULTE.
Mange tak for svaret, endelig en der kunne svare på det faktiske spørgsmål, det bliver jeg glad for.
jespus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse 20 timers fleksjob Pernilledj Spørgsmål ang fleksjob 13 15-08-2012 21:11
Fleksjob - Ledighedsydelse. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 16 01-08-2012 18:31
Fleksjob/ledighedsydelse Konstantin Spørgsmål ang fleksjob 4 04-03-2012 18:00
fleksjob/kontanthjælp/ledighedsydelse WILGOTTMINE Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2011 11:52
Fleksjob/Ledighedsydelse og Ferie? Vendel Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2008 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension