K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 07:24   #1
joseemma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2011
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
joseemma er ny på vejen
Hvad gør jeg nu??

Hejsa alle på K10.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber andre her inde kan hjælpe med at komme med råd til.

Jeg skriver fordi jeg i dec. 2010 fik afslag på fleksjob. Afslaget var begrundet i at alle revalideringsmuligheder ikke var udtømte ( på trods af at jeg havde gennemgået en uddannelse via revalideringen 2 år for inden)

Jeg begyndte derefter i virksomsheds revalidering, på samme sted hvor jeg havde været i arb. prøvning. målet var at rtæne sig op på fuld tid. ( selvom at arb. prøvningen havde vist, at jeg kun magtede 20 timer. Og egen læge og lægekonsulent. var enige om at min tilstand var varrig, og at jeg aldrig kom tilbage til det ordinære arb. marked)

Et af mine skånehensyn er at jeg ikke må udsættes for stress, og det er da lige til at blive stresset over...

Efter et halvt år med revalidering er jeg stadig kun oppe på 20 timer....

Jeg foreslog jobcenteret, om jeg ikke kunne fortsætte, med at arbejde på stedet end til at der kom en afklaring på min situation.

Jeg blev ringet op og fik at vide at det kun kunne blive forlænget, hvis jeg kunne komme op i tid. Jeg var så så dum at sige ja til at prøve, at gå 1,5 time pr. dag ved at hvile mig en halv time på arb. pladsen.

Det er det som jeg nu har fortrudt, da jeg ved at jeg ikke kan nå at hvile mine smerter ned på en halv time.... og jeg ved at jeg ikke kan slappe nok af i en børnehave hvor der render 40 børn rundt....

Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation?? gi mig nogle forslag
joseemma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 08:02   #2
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hvadgør jeg nu

Hej

Er du medlem af et fagforbund ?
Hvis du er - så har de sikkert en scocialrådgiver tilknyttet
Få en tid hos denne og få talt din sag igennem

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 08:38   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, lidt dumt, men så er det trods alt dokumenteret afprøvet!

Få fat i din fagforening, med det samme!
De kan bistå dig, også ved samtaler med arbejdsplads og kommunen.

Derefter må du igen tage fat i din sagsbehandler, skriftlig.
Her skriver du kort forløb, og den aftale i lavede sidst, men som altså ikke holder, og afvendter derefter svar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 11:29   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, lidt dumt, men så er det trods alt dokumenteret afprøvet!
Præcist hvad jeg tænker.

Det kan jo være svært, at "bevise", at du kun magter 20 timer hvis du ikke har prøvet at sætte timetallet op.

Jeg vil anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog (det burde du allerede være godt igang med) f.eks. efter denne model (den har jeg selv brugt):
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Ved hjælp af dagbogen vil du kunne dokumentere hvordan dit liv fungerer ved de 20 timer, og hvordan det fungerer ved et højere timetal.


For en anden gangs skyld, prøv at undgå telefonsamtaler.
Hvis din sb alligevel fanger dig i en telefonsamtale, så send efterfølgende en mail til hende, hvori du refererer til jeres samtale og slutter af med, at spørge, om du har forstået det korrekt.

På den måde får du dokumentation for hvad der er sagt, og du finder ud af, om hun kan/vil stå ved hvad hun har sagt i telefonen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 05:57   #5
joseemma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2011
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
joseemma er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Jeg har haft fat i min fagforening, og er meget skuffet over dem. Jeg har været medlem hos dem i 20 år og de siger at jeg kun kan komme i betragtning hos deres sagsbehandler hvis jeg havde en arb. skade, og det er ikke det jeg har.
Jeg skriver dagbog og har gjort det længe.
Endnu en gang tak...
joseemma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 09:19   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så ringer du prompte til LANDSFORENINGEN og spørger om dette kan være rigtigt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 10:28   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

det passer ikke, fagforening er til for dig, og skal hjælpe dig, eller kontakt
hovedforbundet.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 11:26   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Eller også prøver du en anden afdeling *ss*

Der er stor forskel på fagforeningerne, fra afdeling til afdeling, du kan i den ene sagtens opleve nul hjælp, men i den anden opleve at de står på hovedet for dig, så lad dig endelig ikke skræmme af at de afviser dig så nemt.

Gå i krig med den dagbog, kør det så længe du kan på + tid, og skriv så et brev til din sagsbehandler hvor du fortæller at du ikke magter mere end 20 timer, og at du ønsker at fortsætte på de 20 timer til der er en afklaring på din sag, dagbogen sender du så en kopi af, med det brev.

Er du rigtig smart skriver du det med de 20 timer som en ansøgning, og skriver sammen med at du forventer at få en skriftlig reaktion inden 14 dage.
Grunden er at du giver dig selv en klage frist, for hører du intet kan du betragte det som afslag og der ved anke afslaget.

Har du intet hørt efter de 14 dage, sender du en kopi af brevet sammen med en ny frist på en uge, er der stadig ikke sket noget efter den uge, ja så skriver du en anke på afslag på at fortsætte på de 20 timer til din sag er afklaret, meget gerne med en lille sidebemærkning om at man godt kan revalideres til fleks.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension