K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2011, 09:01   #1
rikro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
rikro er ny på vejen
skal - skal ikke !

Hej med jer
Jeg er ny på siden her og håber at nogle af jer kan råde mig lidt. Jeg har kikket lidt i de gamle tråde men mangler aligevel nok det jeg søger.

Jeg er i job pt, arbejder 33 timer om ugen, jeg har en kronisk sygdom og har i en periode være ok, men nu har jeg igen rigtig mange smerter og når jeg når til middag så sidder jeg nærmest og sover på min stol på arbejde.
Min tillidsmand har bedt mig overveje at søge flexjob, men jeg kan ikke helt overskue konsekvenserne hvis jeg skal igang med at søge flexjob. Jeg har hørt det er en langsommelig process og svært at få.
Jeg har gennem de sidste år være ramt af depression og når jeg har det skidt der så forværres min sygdom.
Hvordan står man hvis man bliver fyret og er i flexjob, hvad får man så udbetalt ?
Min arbejdsgiver er meget positiv overfor flexjob, men jeg er bange for om jeg så bliver sat til at lave noget jeg ikke kan lide, jeg er ikke sikker på jeg kan blive i det job jeg har idag !

hvad er fordele og hvad er ulemper ved at blive flexjobber ?
rikro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 10:33   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som ledig fleksjobber får man ledighedsydelse, hvis man er berettiget til det.

Jeg er ikke helt inde i det, men jeg mener, at hvis du har meget syge-fravær, så kan du få en §? (husker ikke hvad den hedder), den går ud på, at din arb.giver får dækket sine udgifter til dine sygedage.

Jeg synes du skal starte med, at kontakte kommunen og få en snak om det, så i kan finde ud af hvilken løsning du har brug for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 10:36   #3
rikro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
rikro er ny på vejen
jeg har pt en paragraf 56 som giver fuld refusion ved sygdom, men det er desværre ikke nok når jeg ikke kan komme igennem dagen på arbejde
rikro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 10:47   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Smile

Hej Rikro

§56 giver arbejdsgiveren mulighed for refusion fra 1. sygedag i stedet for efter 2ugers sygdom som det vist normalt er idag.

Arbejdsgiveren vil få, hvad der svare til sygedagpenge, men skal så selv betale det resterende op til din normale løn. Det er dog en stor besparelse, hvis man har mange korte sygeperioder.

Det vil være en god start inden flex processen, som kan være noget langsommelig. Jeg har dog hørt at det indimellem kan gå hurtigere hvis man er i job, men der er jo undtagelser ved alt, så det er ikke til at vurdere hvor lang en proces det vil være for dig.

Hov så ikke dit indlæg i tide

Piamus

Sidst redigeret af Piamus; 06-07-2011 kl. 11:30.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 11:07   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rikro Se meddelelser
jeg har pt en paragraf 56 som giver fuld refusion ved sygdom, men det er desværre ikke nok når jeg ikke kan komme igennem dagen på arbejde
Kan du ikke overveje, at tage en hel sygedag i stedet for at møde op og sidde og have det skidt?

Jeg tror, at både du og din arb.giver vil være bedre stillet med hele sygedage i stedet for det du gør nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 11:39   #6
rikro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
rikro er ny på vejen
det kan jeg godt men det bliver simpelthen for mange dage i løbet af ugen jeg ikke er der så
rikro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 16:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan godt se, at den er svær.

De fleste som får fleks er jo startet med at sygemelde sig, eller er måske blevet fyret p.g.a. for meget syge-fravær.

Men snak med din chef om det og hør om du har hans opbakning, derefter må du henvende dig på kommunen og snakke med dem om mulighederne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 18:36   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg tror altså også det er tid til at du kontakter din jobkonsulent på kommunen, det er ved at være rimelig synligt at du ikke kan magte det antal timer du er visiteret til, længere. Inden må de sætte visitations timerne ned (evt via ny arbejdsprøvning) eller også er det tid at vurdere om du hører til på en FP.

Der kan selvfølgelig være andre løsninger, men det er jo netop der jobkonsulenten kommer ind i billedet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Lyrica, skal, skal ikke? Diablo Alt det andet 15 13-03-2013 13:28
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension