K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2016, 18:04   #1
Troska
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Troska er ny på vejen
Flexjobber, Stiftelse af ApS uden ansættelse.

Hej K10.

Jeg blev visiteret til flexjob i starten af 2013 efter de nye regler. Har haft fast arbejde på 15 timer fordelt på 3 dage om ugen som flexjobber siden da. Begrundelsen for min visitering er psykiske problemer der gør mig uegnet til at være "på" socialt hver dag på en arbejdsplads.

Mine interesser er inden for IT og Internet, også til dels det mit flexjob er baseret på. I min fritid har jeg de sidste par år løst udviklede på en Internet baseret platform som har en potentiel økonomisk værdi.

Nu har jeg så mulighed for at bruge det jeg allerede har udviklede og slå det sammen med det en ven/partner har udviklede, og få et egentligt produkt ud af det. I den forbindelse vil vi gerne oprette et firma.

Jeg vil gerne fortsætte med at arbejde som flexjobber på mit "rigtige arbejde" ihvertfald indtil videre. Vi forventer ikke at kunne aflønne os selv i det nye firma foreløbig. Så den indtægt firmaet måtte havde bliver liggende der.

Mit spørgsmål går altså på om jeg må være med til at oprette et anpartsselskab hvor jeg har halvdelen af anparten, så længe jeg ikke bliver ansat i firmaet?
Og hvis der en skønne dag skulle blive økonomi til at ansætte os selv, kan jeg så være ansat som flexjobber, eller skal det være på ordinære vilkår, og i så fald vil jeg så miste min visitering til fleksjob?

Jeg vil selvfølgelig også bede kommunen om deres vurdering på skrift før jeg gør noget. Men ville bare lige høre jer her også.

På forhånd tak og god dag!
Troska er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 18:24   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Troska Se meddelelser
Jeg blev visiteret til flexjob i starten af 2013 efter de nye regler. Har haft fast arbejde på 15 timer fordelt på 3 dage om ugen som flexjobber siden da. Begrundelsen for min visitering er psykiske problemer der gør mig uegnet til at være "på" socialt hver dag på en arbejdsplads.

Mine interesser er inden for IT og Internet, også til dels det mit flexjob er baseret på. I min fritid har jeg de sidste par år løst udviklede på en Internet baseret platform som har en potentiel økonomisk værdi.

Nu har jeg så mulighed for at bruge det jeg allerede har udviklede og slå det sammen med det en ven/partner har udviklede, og få et egentligt produkt ud af det. I den forbindelse vil vi gerne oprette et firma.

Jeg vil gerne fortsætte med at arbejde som flexjobber på mit "rigtige arbejde" ihvertfald indtil videre. Vi forventer ikke at kunne aflønne os selv i det nye firma foreløbig. Så den indtægt firmaet måtte havde bliver liggende der.

Mit spørgsmål går altså på om jeg må være med til at oprette et anpartsselskab hvor jeg har halvdelen af anparten, så længe jeg ikke bliver ansat i firmaet?
Og hvis der en skønne dag skulle blive økonomi til at ansætte os selv, kan jeg så være ansat som flexjobber, eller skal det være på ordinære vilkår, og i så fald vil jeg så miste min visitering til fleksjob?

Jeg vil selvfølgelig også bede kommunen om deres vurdering på skrift før jeg gør noget. Men ville bare lige høre jer her også.
Når du er i stand til at arbejde mere end du gør i fleksjob, bør der ses på bevillingen og om du eventuelt skal sættes op i tid på arbejdspladsen eller på en anden arbejdsplads.

Du er selv forpligtiget til at meddele kommunen hvis du har større arbejdsevne end det fleksjobbet er bevilliget til.

De u-udnyttede arbejdstimer, kan eventuelt etableres som hjemmearbejdsplads.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 19:09   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan her læse principafgørelsen om at man har ret til selvstændig virksomhed samtidig med at man er ansat i et fleksjob

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160373
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension