K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2012, 16:36   #1
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år

Ifølge nuværende lov om fleksjob er man meget dårligt stillet, hvis man skulle være ledig når man når 60½ års alderen, og ikke er med i fleksydelsesordningen.- I øjeblikket kan man nemlig ingen ydelse få, ud over kontanthjælp, som rigtig mange alligevel ikke kan få.

Ifølge reformen gældende fra 2013, lyder det som følgende:

Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til ca. 60 pct. af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.

Skal det forstås som en forbedring, og at man er sikret en ydelse(omend den er lav) efter de 60½ år, og frem til pensionsalderen?
Håber nogen kan greje de ind imellem kringlede, og mangelfulde formuleringer de anvender.
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 16:40   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Som jeg læser det ja. Så kan man få hvad der svare til kontanthjælp i ledighedsydelse indtil man pensioneres.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 17:08   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der er forbedringen er at ledighedsydelsen ikke er indtægtsbestemt...

Så alle dem der ikke kunne få hjælp før pga ægtefælleforsørgelses....ja de vil fremover kunne få hjælp...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 17:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er korrekt, sad og læste om det igår - bliver næsten helt rørt når man en sjælden gang støder på noget positivt fra den nye regering
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 19:47   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tja forbedring - jeg har stadig ikke fattet hvorfor man skal straffes fordi man blir gammel ( i dag 60,5 og fremadrettet når ny reform vedtages - efterlønsalderen) tvinges på kontanthjælpsydelse i stedet for ledighedsydelse ved ledighed.

Gammelt navn på nye flasker.

Sidst redigeret af maruus; 16-09-2012 kl. 21:00.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 21:14   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Ifølge nuværende lov om fleksjob er man meget dårligt stillet, hvis man skulle være ledig når man når 60½ års alderen, og ikke er med i fleksydelsesordningen I øjeblikket kan man nemlig ingen ydelse få, ud over kontanthjælp, som rigtig mange alligevel ikke kan få.

Ifølge reformen gældende fra 2013, lyder det som følgende:

Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til ca. 60 pct. af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.

Skal det forstås som en forbedring, og at man er sikret en ydelse(omend den er lav) efter de 60½ år, og frem til pensionsalderen?
Håber nogen kan greje de ind imellem kringlede, og mangelfulde formuleringer de anvender.

Man kan få ledighedsydelse som du nævner det 60 procent af højeste dsgpengesats indtil folkepensionsalderen. Det svarer til kontanthjælp sats Brutto ca. 10.300 ke mdl.

Syntes ikke det er en reform som man ligefrem klapper i hænderne over, tværtimod. Når de faste udg. er betalt, er der ingen penge tilbage til mad på bordet.

De yngre personer får en højere sats, det grå guld som denne reform gælder, har lav priotet hos regeringen, de ser vel helst denne gruppe fraflytter deres bopæl og flytter ind i jordhuler el. lerhytter, så de har penge i overskud og
har råd til mad.

Men man kan selvfølgelig spare medicin væk, så sætter man nok træskoene lidt før, det vil nok glæde regeringen så sparer de jo ydelsen..
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 12:12   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Ja, det havde jeg også luret at det betød..satte mig derfor ned og regnede ud hvad jeg egentligt kunne få i fleksydelse, hvis jeg blev i efterlønsordningen

Denne udregning betød, at jeg meldte mig ud af ordningen og brugte pengene på en bil, som jeg kan holde til at køre i..den gamle var 20 år og uden servo osv..

Så jeg synes, jeg for en gangs skyld har vundet i lotteriet

Burde sikkert have tænkt lidt langsigtet og have overført dem til pensionskontoen, men jeg (der ellers plejer at gå med livrem OG seler) blev altså ramt af forbrug..ved jo alligevel ikke om jeg er live, når jeg når pensionsalderen..den rykker sig jo hele tiden
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob beregning af løn efter reform er trådt i kraft Stuen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 86 15-11-2013 15:21
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
Fra kontanthjælp til ledighedsydelse pga. ny reform Marolle Spørgsmål ang fleksjob 9 15-02-2013 10:46
hvor længe kan man få ledighedsydelse efter den nye reform? mettekm Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 02-07-2012 13:35
Fp i udlandet efter reform.... wind Politik og Samfund 2 24-05-2012 09:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension