K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2017, 09:28   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvor længe har du været i arbejdes prøvning?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 12:48   #22
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
jjsonn, kun to uger (5 gange)!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 17:09   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ok så er der langt igen,jeg villenok sende min dagbog til min sagsbehandler hver mdr.

min mand var et sted hvor de tog pis på ham, der sendte jeg den daglig, efter 2 dage blev praktikken stoppet, tror de er gode til at læse dem.
men mest så de er forberet når de kommer i tanke om at sætte dig op i tid, hvis de har læst din dagbog, ved de jo godt den ikke dur

ved godt det er en hård tid at komme igennem, men husk at kun du kan mærke din krop og kun du kan sige stop

men mand var nød til at hoppe fra 2 arbejdes prøver, fordi han er stor mand,mente de godt han kunne holde til mere end han kunne, 3 gang fik jeg ham ind på min arbejdes plads, der kunne de tage hensýn, efter 3 mdr der fik han fleks 2 timer ugeligt

personligt syntes jeg ikke folk skulle have fleks i så få timer men han er glad for sit job, så det er sikkert fint nok.

Men mange folk der får fleks så få timer smader deres liv, far at holde til det, så tag heller hjem 5 min før end for sent, der skal også være et liv efter arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 22:38   #24
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Jeg vil sende dagbog jævnligt. Jeg prøver at gå hjem i tide, men det er svært, da smerterne kommer uden varsel, og jeg kan ikke finde "et mønster" i dem.
Jeg ser også sund og rask ud, og jeg føler det er vildt pinligt, ikke at være i bedre form, til at klare flere timer.
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 23:14   #25
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg var i arbejdsprøvning 6 uger og fordi konsulenten besøgte mig hver 5 dag, blev forløbet hurtigt beskrevet.
Rapporten blev fremhævet som rigtig godt arbejde der var afgørende for sagens endelige.
Så en arbejdsprøvning behøver ikke være lang, hvis man stiller de rigtige krav til at starte med.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2017, 05:36   #26
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som jeg siger til ungerne, det er ikke pinligt det er hverdag

lad aldrig det pinlige bestemme slider du dig selv op, er der ingen der siger tak
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2018, 16:55   #27
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Hej igen! Håber jeg spørger korrekt, ved at benytte gammel "tråd".
Jeg er jo i det her jobafklaringsforløb, og er ved et rehabiliteringsmøde blevet forlænget i yderligere to år.
Der skal nu hentes en nyere statusrapport fra sygehuset, og derefter laves en psykologisk udredning.
SB mener at derefter kan jeg muligvis blive afklaret (men det tvivler jeg selv på) :-/

Men uanset, så overvejer jeg at blive afklaret ifht til andre diagnoser.
Men min tanke er nu; er det ikke dumt midt i alt det her? Hvis jeg vælger at blive undersøgt, så løber tiden jo pludseligt endnu stærkere, og jobcenter vil vel i sådan en situation trække tiden, for at se hvad evt undersøgelser vil munde ud i?
Det vil sige at, jeg pludselig har fået de to år i jobafklaring til at løbe, og derefter er der vel kun kontanthjælp tilbage? Det siger SB, men det er ikke oplyst på skrift (så vel egentligt aldrig sagt)?

Spørgsmålet er nu; "kan jeg blive udredt for anden sygdom, uden jobcentret finder ud af at det foregår?"
JEG skal nok holde mund imens, men gør de implicerede læger osv også? Håber I forstår mit spørgsmål! Ellers må I spørge tilbage ;-)
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2018, 17:32   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mine eneste kommentarer.......

Jeg forstår, at Rehabiliteringsteamet har "INDSTILLET" dig til yderligere 2 års jobafklaringsforløb.

Denne "INDSTILLING" er foretaget FØR alle væsentlige lægefaglige statusrapporter er til Rehabiliteringsteamets kendskab.

Hvis det er korrekt, hvordan kan der så indstilles, før man har kendskab til nye væsentlige oplysninger?

Hvorfor er statusrapport fra sygehus ikke rekvireret, før man indstiller?

Det kræver en klage over sagsbehandlingen i Rehabiliteringsteamet, efter min mening. En indstilling kan der ikke klages over, men selve sagsbehandlingen kan der klages over.

Jeg hæfter mig ved, at du taler med din sagsbehandler/jobkonsulent, hvilket ikke er så godt. Al kommunikation med kommunen foregår skriftligt og ved alle tvungne møder tager man altid en Bisidder med, ven, familie, naboen eller anden DU har tillid til.

Aktindsigt ved alle skal du også have. Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig, fordi at alt på skrift i din kommunale journal er jo grundlaget for en senere AFGØRESE og kun DU kan kontrollerer om alle væsentlige oplysninger er til stede og du skal gøre indsigelser ved forkerte oplysninger.

En social sag ved kommunen er ren juristeri, uden følelser, og kun beviser og dokumentation er gældende. Hvad omgivelserne, herunder kommunale ansatte, siger, har ingen betydning overhovedet. Kun, hvad der findes på skrift, med lovhenvisninger er gældende.

Hvis ikke du følger rådet om aktindsgt ved alle, vil du senere fortryde det bitterligt.

Aktindsigt.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=362446&postcount=37

som ligger her, som du bør læse igennem alle indlæg:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=36171

Du gør det helt rigtige ved at fortsætte i din gamle tråd, bare alle ville gøre dette, så er det en stor hjælp for os der giver gode råd.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-04-2018 kl. 17:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2018, 17:09   #29
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Jeg blev først på måneden indstillet til førtidspension af rehabiliteringsteamet. Og idag er det officielt bekræftet, at jeg er førtidspensionist fra på mandag (d.1.10).
Jeg føler en ubeskrivelig... sorg.... Jeg har meget svært ved at forlige mig med at mit arbejdsliv ophørte, i en alder af 45!
Jeg har fulgt rigtig mange af alle jer der er herinde (og i andre fora) og er oprigtigt ked af de store problemer I har med jeres sagsbehandlere, kommuner, praktiksteder og rehabiliteringsteam.
Jeg har modsat dem/jer, haft "kommunikations-/samarbejds-problemer" med sygehus-læger og -personale.
Derimod har dem der har hjulpet mig igennem hele dette forløb netop været egen læge! sagsbehandler, jobkonsulent, praktiksted, klinisk funktions psykolog og rehabiliteringsteamet! Tusind tak til dem, for at have passet på mig og mit helbred (både fysisk og psykisk) i alt det her!
Sumsummarum; Tusind tak til jer også, for al jeres hjælp, ord og gode råd!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2018, 09:36   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Bricko, selvom det ikke er dette du har ønsket, så vil jeg alligevel ønske dig tillykke. Ikke så meget med, at du har fået fp, og da slet ikke med, at du er syg, men med at der nu er kommet en afslutning på din sag.

Jeg læste lige lidt tilbage i tråden, og kan se, at du bl.a. har stofskifteproblemer, som muligvis ikke er velbehandlet. Prøv at læse denne side, og se om det får nogle klokker til at ringe: http://naturligmedicin.com/epstein-b...-mononukleose/

Derudover kan der være nogle ting i vores kost, som dæmper stofskiftet. Jeg er lidt i tvivl, om det er blodtype-bestemt hvilke fødevarer det er, men jeg har ihvertfald haft god gavn af, at udelukke de ting fra min kost, som iflg. blodtypediæten dæmper mit stofskifte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension