K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 19:05   #21
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Razmo.
Inden dit liv går helt i "smadder" så send en mail til beskæftigelsesankenævnet.
Skriv det med §18 med afslag, og få deres mening om sagen.

Det kan ikke være meningen, at man skal helt ud i tovene for at behandle ens egen sag.

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 19:06   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo... jeg fatter ikke, at du orker.

Hvis du får din sag videre i systemet, så kommer der andre øjne på end kommunens.

For at spare dig for evt. mere møje og besvær med papirer, så læs her, for der står INTET om helbred, men om ARBEJDSEVNE, og det er ARBEJDSEVNEN, der er KODEORDET - IKKE helbredet.

Din arbejdsevne er VARIGT NEDSAT - 20 år.

Og du har IKKE kunnet blive selvforsørgende i 20 år.

Disse to ting er af afgørende betydning i din sag.

Se her:

Citat:
§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Og HVIS kommunen mener, at der efter 20 år stadig "mangler noget", så vidner det mere om kommunens elendige sagsbehandling, ikke?

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20625

Så lige nu ligner det en magtkamp og ikke noget, om du bør have pension eller ej (fra kommunens side, evt. FORDI det er et pilotjobcenter... )

Jeg ville, hvis jeg var dig, se at få din sag videre i systemet, så du kan få rettet op på din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 19:10   #23
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det bliver bare en ommer til kommunen med den resourceprofil

ved ikke om du har læst min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=480

der blev det en ommer med resourceprofilen og en pæn stor næse til kommunen
det var bare sån noget lala den første resourceprofil den var på 4 sider
så fik jeg en ny sagsbehandler/jobkonculen , hun kan sit kram
den færdige er nu på 24 sider og der står alt i den.

lægeudtalelser citater derfra og hvis der nogen der vil vide mere, ved de hvad læge journal de skal se.

resourceprofilen er den mest vigtige ting, vi som borger har
bare den lavet rigtigt.
det er den pensionsteamet ser i

jeg startede selv på resourceprofilen og lavede den færdig og var 100 % ærlig om hvordan jeg lige havde det, har meget svært med at sige det til andre hvordan det lige går mig

og så fik min sagsbehandler den og så gik hun i gang og lavede den efter min og vi snakkede sammen flere gange og jeg fik den til gemmen syn flere gange for at se om der var noget der skulle rettes eller tilføjes

alt læge papir osv indflettede hun i den, med citater osv.

og til sidst en samlet vudering fra hendes side hvad hun mente om sagen

håber du kan hitte ud af det jeg har skrevet, har et tosset hovde i dag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 20:35   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kunne unægteligt lyde som om kommunen er irriteret på dig og kører ét eller andet princip/magtkamp af.....'fint du vil søge §18, men det er ikke med vores gode vilje'....det ér da en ussel sagsbehandling.

Jeg har selv lige afsluttet mit hjemmeopsøgende tilbud med Reva/Incita, og de fik udarbejdet en rigtig god progressionsrapport hvor de skriver til min sagsbehandler at de ikke vil være med til at arbejdsprøve mig, og at det er fuldstændigt nyttesløst at stable en arbejdsprøvning på benene og at jeg aldrig kan komme i nærheden af arbejdsmarked uanset vilkår.

De har brugt samme udgangspunkt som Zuza beskriver - de har haft 21 år til at få mig ud på arbejde i.
De har totalt fejlet i de 21 år....
Jeg har fået det markant værre i de 21 år osv....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 20:40   #25
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg tror faktisk også at de prøver at sende sagen videre, så de slipper for selv at tage stilling, netop fordi, hvis de siger ok til FP, så burde de jo have gjort det for lang tid siden.

Siger BM nu at du skal have din FP, så har kommunen vasket hænder.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 21:23   #26
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg har været på discount førtidspension siden jeg blev 18 år gammel Lars (læs kontanthjælp) pga. mit Asperger Syndrom og andre lidelser... så jeg tror ikke helt det er derfor

Men enig i, at de nok gerne ville have mig til at blive PÅ kontanthjælpen på ubestemt tid... ved det ikke, men det kunne virke sådan... i bund og grund handler det nok bare om at få mig til at koste så lidt som muligt... Det har jeg det egentligt fint nok med, men forstår ikke at de endnu ikke har fattet at det er på en førtidspension.

Det er bevist, at det cirkus Hjort sætter i værk pr. ledig i dag, koster lige så meget at finansiere, at det er billigere at ansætte de ledige i de manglende stillinger i det offentlige med fuld løn, som samtidigt ville løse nogle af velfærdsproblemerne, så jeg MÅ da være billigere hvis de fik fingeren ud og tilkendt mig den førtidspension.

Men så igen... hvornår har Hjort's beskæftigelsescirkus sidst vist sig økonomisk og effektmæssigt holdbar.

Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, at du bliver hensat til kontanthjælp.
Hvis jeg var dig ville jeg bede kommunen lave en ressourceprofil i samråd med dig, således, at de kan vurdere din arbejdsevne. Hvis det viser sig den er helt bortfaldet pga. din sygdom skal de give dig pension, og det kan du så anke videre til Statsforvaltningen hvis de giver afslag. Men tal med advokatvagten alligevel. Jeg vil gerne prøve, at hjælpe dig hvis jeg kan. Har du været i arbejdsprøvning og fået afprøvet hvad du kan ?
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 06:11   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, at du bliver hensat til kontanthjælp.
Hvis jeg var dig ville jeg bede kommunen lave en ressourceprofil i samråd med dig, således, at de kan vurdere din arbejdsevne. Hvis det viser sig den er helt bortfaldet pga. din sygdom skal de give dig pension, og det kan du så anke videre til Statsforvaltningen hvis de giver afslag. Men tal med advokatvagten alligevel. Jeg vil gerne prøve, at hjælpe dig hvis jeg kan. Har du været i arbejdsprøvning og fået afprøvet hvad du kan ?
Lars
Lars:

Det er netop arb. prøvningen der er hele omdrejningspunktet lige pt.

Jeg KAN ikke gennemføre en arb. prøvning pga. psykiske problemer... Social Fobi og depression. Som skrevet andet sted, så HAR sagsbehandleren haft prøvet arb. prøvning een gang før, med det resultat at jeg måtte sygemelde mig, og aldrig kom afsted.

Hele problemstillingen ligger i, at de VIL have en arb. prøvning for at sagsbehandleren vil konkludere med sin "social faglige vurdering", at jeg ikke kan blive delvist selvforsørgende... og derfor ville de have at jeg søgte førtidspensionen via §17... når jeg så ikke ville det fordi jeg godt kan regne ud, at det bliver et afslag, så valgte man bare §18 hvor kommunen SELV indstiller, men med anmodning om afslag.

Man har stirret sig blindt fast på at en arb. prøvning bare SKAL forefindes igen, for at ville tage stilling til min erhvervsevne... også selv om jeg ikke magter en sådan psykisk. Det betyder at jeg kan side på kontanthjælp ind til en arb. prøvning er mulig... hvilket jeg ved den aldrig bliver, da det er systemets hets af mig, samt angsten for arb. prøvningen der trigger depressionerne og angsten hver eneste gang, og det er skruen uden ende.

Som jeg skrev i et af mine første indlæg her inde, så føler jeg mig som en "Social Zombie" der kan rende rundt i det sociale systems periferi og stønne til jeg skal pensioneres som 65 årig
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 14:39   #28
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Lars:

Det er netop arb. prøvningen der er hele omdrejningspunktet lige pt.

Jeg KAN ikke gennemføre en arb. prøvning pga. psykiske problemer... Social Fobi og depression. Som skrevet andet sted, så HAR sagsbehandleren haft prøvet arb. prøvning een gang før, med det resultat at jeg måtte sygemelde mig, og aldrig kom afsted.

Hele problemstillingen ligger i, at de VIL have en arb. prøvning for at sagsbehandleren vil konkludere med sin "social faglige vurdering", at jeg ikke kan blive delvist selvforsørgende... og derfor ville de have at jeg søgte førtidspensionen via §17... når jeg så ikke ville det fordi jeg godt kan regne ud, at det bliver et afslag, så valgte man bare §18 hvor kommunen SELV indstiller, men med anmodning om afslag.

Man har stirret sig blindt fast på at en arb. prøvning bare SKAL forefindes igen, for at ville tage stilling til min erhvervsevne... også selv om jeg ikke magter en sådan psykisk. Det betyder at jeg kan side på kontanthjælp ind til en arb. prøvning er mulig... hvilket jeg ved den aldrig bliver, da det er systemets hets af mig, samt angsten for arb. prøvningen der trigger depressionerne og angsten hver eneste gang, og det er skruen uden ende.

Som jeg skrev i et af mine første indlæg her inde, så føler jeg mig som en "Social Zombie" der kan rende rundt i det sociale systems periferi og stønne til jeg skal pensioneres som 65 årig
Har Kommunen fået lave en psykiatrisk speciallægeerklæring på dig ? Hvis ikke synes jeg du skal bede kommunen få lavet en. Hvis den siger du er for syg til at arbejde og blive selvforsørgende pga. psykiske problemer så er det pension.
Mange får tilkendt pensioner idag pga. psykiske problemer bl.a. stress og mange andre ting. Ellers kan du bede din læge lave en henvisning til en psykiater som kan lave en til kommunen.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:42   #29
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Razmo!!!
Da jeg stod og vaskede op efter aftensmaden, hørte jeg i radioen, at i morgen tidlig (og hvad tid er det så) ville der komme noget om en fra Næstved, som har sloges med kommunen i 17 år, for at få en pension.
Efter at have set i programmet kan jeg se, at kanalen hedder "P4 fælles", jeg kan ikke gennemskue hvad tid det skal komme, men fra 6-10 kommer der "regionale programmer", og jeg kan forestille mig at det hører ind under det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:48   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Razmo!!!
Da jeg stod og vaskede op efter aftensmaden, hørte jeg i radioen, at i morgen tidlig (og hvad tid er det så) ville der komme noget om en fra Næstved, som har sloges med kommunen i 17 år, for at få en pension.
Efter at have set i programmet kan jeg se, at kanalen hedder "P4 fælles", jeg kan ikke gennemskue hvad tid det skal komme, men fra 6-10 kommer der "regionale programmer", og jeg kan forestille mig at det hører ind under det.
Tak Trold, det vil jeg lige undersøge... ville være rart at høre!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
Er der nogen der kan genkende dette? Trunten Politik og Samfund 8 10-10-2011 21:39
Nogen som kender dette kursus??? Berit3 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-05-2009 10:18
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension