K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2012, 09:41   #11
ziggy09
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 19
Styrke: 13
ziggy09 er ny på vejen
DatingSite!

Jeg synes det er sørgeligt, at det er nået der hen at man har behov for/går i de tanker om at oprette et DatingSite kun for FP'er! Vi er da ligeså meget værd som alle andre er, i bund og grund handler det om ens selvværd/selvtillid, og så vil dem man dater også respektere en OGSÅ SELVOM man er FP!

Hvad bliver det næste? At vi skal have vores eget sted/Cafe KUN for FP'er?! Come On?? det kan godt være, at de homoseksuelle har deres "egne steder"! MEN de går da også i byen, samme steder som vi, og GUDSKELOV for det!!

" I had the blues because I had no shoes,
Until upon the street, I met a man who had no feet"
ziggy09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:57   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
Jeg synes det er sørgeligt, at det er nået der hen at man har behov for/går i de tanker om at oprette et DatingSite kun for FP'er! Vi er da ligeså meget værd som alle andre er, i bund og grund handler det om ens selvværd/selvtillid, og så vil dem man dater også respektere en OGSÅ SELVOM man er FP!

Hvad bliver det næste? At vi skal have vores eget sted/Cafe KUN for FP'er?! Come On?? det kan godt være, at de homoseksuelle har deres "egne steder"! MEN de går da også i byen, samme steder som vi, og GUDSKELOV for det!!

" I had the blues because I had no shoes,
Until upon the street, I met a man who had no feet"
Jeg er både enig og uenig, selvtillid har en stor betydning, og jeg har da ej heller selv nogensinde haft problemer med at date "normale" mennesker, og har også truffet min nuværende mens jeg var syg og på FP, vi vil i år have 12 års jubilæum, og 8. bryllupsdag.

På den anden side, er der mange FPere der på deres tur igennem systemet har fået knækket deres selvtillid og deres selvværd, og derfor ikke har så let ved at møde nye og spændende mennesker på deres betingelser. Et knæk der kan være svært at overvinde.

Og skulle man have lyst til at starte et dating-site for FPere, så synes jeg da bare man skal gøre det. Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide, og er ved læsningen af denne tråd blevet mere og mere for et sådant tiltag, hvem er de mennesker der har ret til moralsk at forkaste et sådant forslag, hvis det kan glæde og gavne andre.

Coffeeshops for førtidspensionister eksisterer allerede

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 10:16   #13
ziggy09
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 19
Styrke: 13
ziggy09 er ny på vejen
"På den anden side, er der mange FPere der på deres tur igennem systemet har fået knækket deres selvtillid og deres selvværd, og derfor ikke har så let ved at møde nye og spændende mennesker på deres betingelser. Et knæk der kan være svært at overvinde."

Tro mig jeg har også mødt MANGE FORDOMME!! Men som regel mest i min omkreds/familie/venner. Og min erfaring siger mig, at man skal ikke lade sig opsluge af sin situation/sygdom, så den fylder hele ens liv og lader det blive ens identitet! OG det mener JEG, at sådanne DatingSites/CoffeeShopes NEMT kan komme til, FORDI du bliver mødt/påmindet om sygdom og elendighed hele tiden! OG jeg har taget et valg; Det er mig der har min sygdom, det er IKKE den, der har mig!! Jeg lever et så normalt liv, som jeg nu kan, og jeg gider ikke ynk! Og derfor er der heller ingen af mine dates/ kærester, der har syntes det var pinligt, at jeg var FP'er, og kommer heller aldrig til det, for så er han ikke god nok til mig
ziggy09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 10:28   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
"På den anden side, er der mange FPere der på deres tur igennem systemet har fået knækket deres selvtillid og deres selvværd, og derfor ikke har så let ved at møde nye og spændende mennesker på deres betingelser. Et knæk der kan være svært at overvinde."

Tro mig jeg har også mødt MANGE FORDOMME!! Men som regel mest i min omkreds/familie/venner. Og min erfaring siger mig, at man skal ikke lade sig opsluge af sin situation/sygdom, så den fylder hele ens liv og lader det blive ens identitet! OG det mener JEG, at sådanne DatingSites/CoffeeShopes NEMT kan komme til, FORDI du bliver mødt/påmindet om sygdom og elendighed hele tiden! OG jeg har taget et valg; Det er mig der har min sygdom, det er IKKE den, der har mig!! Jeg lever et så normalt liv, som jeg nu kan, og jeg gider ikke ynk! Og derfor er der heller ingen af mine dates/ kærester, der har syntes det var pinligt, at jeg var FP'er, og kommer heller aldrig til det, for så er han ikke god nok til mig
Ziggy, det er en meget stor fejl, hvis man begynder at dømme alle andre ud fra egen situation. Jeg har gjort det samme som dig, og alligevel accepterer jeg at det er ikke alle der magter at gøre det samme. Når man begynder at tænke, "hvis jeg kan, så kan alle andre også", så er man på vej til at miste sin empati med andre.

Jeg deler ej heller dit syn på mødesteder for f.eks. FPere, det kan være med til at hjælpe den enkelte finde den styrke der skal til for netop at møde resten af verden, især hvis man gennem sådanne steder, begynder at dele interesser, at udvikle disse og vokse med den fornyede viden som man får igennem interesserne.

At svælge i sin sygdom er aldrig godt, men det behøver man ikke at gå til et mødested for at gøre, det kan man også gøre derhjemme alene.
Men måske netop en person som dig, kunne være særdeles nyttig på et mødested, til at hjælpe andre med at få et syn der vender udad og mod andre ting end sygdommen, har du tænkt over det?

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 10:50   #15
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg er både enig og uenig, selvtillid har en stor betydning, og jeg har da ej heller selv nogensinde haft problemer med at date "normale" mennesker, og har også truffet min nuværende mens jeg var syg og på FP, vi vil i år have 12 års jubilæum, og 8. bryllupsdag.

På den anden side, er der mange FPere der på deres tur igennem systemet har fået knækket deres selvtillid og deres selvværd, og derfor ikke har så let ved at møde nye og spændende mennesker på deres betingelser. Et knæk der kan være svært at overvinde.

Og skulle man have lyst til at starte et dating-site for FPere, så synes jeg da bare man skal gøre det. Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide, og er ved læsningen af denne tråd blevet mere og mere for et sådant tiltag, hvem er de mennesker der har ret til moralsk at forkaste et sådant forslag, hvis det kan glæde og gavne andre.

Coffeeshops for førtidspensionister eksisterer allerede
Mvh
Hvor finder man sådanne coffeeshops?
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 11:19   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Hvor finder man sådanne coffeeshops?
Jeg ved der findes en i Aarhus, men også rundt omkring i kommunerne, man kan spørge sin kommune om der er et mødested for førtidspensionister i de enkelte kommuner, det er dog ikke alle der har dem, de bedste er dem der er oprettet af brugerne selv.

Da jeg ikke er bosiddende i Danmark har jeg ikke indgående kendskab til dem, men ved fra tidligere debatter at de eksisterer.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 11:28   #17
ziggy09
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 19
Styrke: 13
ziggy09 er ny på vejen
"Ziggy, det er en meget stor fejl, hvis man begynder at dømme alle andre ud fra egen situation. Jeg har gjort det samme som dig, og alligevel accepterer jeg at det er ikke alle der magter at gøre det samme. Når man begynder at tænke, "hvis jeg kan, så kan alle andre også", så er man på vej til at miste sin empati med andre."

Det har INTET med manglende empati at gøre! Har selv kæmpet imod systemet i 14 år inden jeg vandt, og været knækket TOTALT KNÆKKET! Det var sgu' da også svært for mig de første mange gange, at kaste mig ud i de "normale" DatingSites, MEN når de første kameler er slugte, så er det ikke så slemt; der sidder jo også et menneske i den anden ende, der ligeså nervøs, man er der jo af samme årsag.:-o

Jeg giver udtryk for MIN mening! Jeg MENER man bliver fastholdt i sin selvopfattelse, og DET får man IKKE et bedre selvværd af, hvis man ikke engang imellem tager springet!

Jeg har været kontaktperson til en psykiatrisk afdeling. Og en del af patienternes terapi var bl.a at komme ud og møde "raske" mennesker, så de ikke hele tiden blev fastholdt i deres sygdomsbillede!
ziggy09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 11:35   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej ziggy.

hvad har de "raske" mænd sagt på de alm datingsider?? løber de skrigende væk eller accepterer de det? hvad er din geenerellle opfattelse? bliver man svinet til eller hvordan? har du sagt det fra starten eller efter nogen tid?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 11:40   #19
ziggy09
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 19
Styrke: 13
ziggy09 er ny på vejen
De "raske" mænd har altid været imødekommende, spurgt ind til hvad jeg fejlede, om det påvirkede min dagligdag, osv. 90% af dem har været søde, de sidste lader som regel vær med at svare tilbage, men det gør det jo også bare nemmere for mig;så ved jeg jo, hvor jeg har dem fra starten og skal ikke spilde min tid
ziggy09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 12:41   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
"Ziggy, det er en meget stor fejl, hvis man begynder at dømme alle andre ud fra egen situation. Jeg har gjort det samme som dig, og alligevel accepterer jeg at det er ikke alle der magter at gøre det samme. Når man begynder at tænke, "hvis jeg kan, så kan alle andre også", så er man på vej til at miste sin empati med andre."

Det har INTET med manglende empati at gøre! Har selv kæmpet imod systemet i 14 år inden jeg vandt, og været knækket TOTALT KNÆKKET! Det var sgu' da også svært for mig de første mange gange, at kaste mig ud i de "normale" DatingSites, MEN når de første kameler er slugte, så er det ikke så slemt; der sidder jo også et menneske i den anden ende, der ligeså nervøs, man er der jo af samme årsag.:-o

Jeg giver udtryk for MIN mening! Jeg MENER man bliver fastholdt i sin selvopfattelse, og DET får man IKKE et bedre selvværd af, hvis man ikke engang imellem tager springet!

Jeg har været kontaktperson til en psykiatrisk afdeling. Og en del af patienternes terapi var bl.a at komme ud og møde "raske" mennesker, så de ikke hele tiden blev fastholdt i deres sygdomsbillede!
Jeg er ikke uenig med dig, men hvis du har været ansat i psykiatrien så må du også vide at det er godt at lede, men ikke at skubbe, tvang har aldrig været af det gode. Og ja, du har ret til din mening såvel som alle andre. Men når man fremsætter sin mening, kan man ikke forvente at alt og alle pludselig er enige med en, andre kan agtens have andre meninger, og de har samme ret til at fremkomme med den, som en selv.

Mvh

Vil blot lige tilføje, at en ting er psykiatri et andet psykologi. To vidt forskellige ting, hvor psykiatrien tager udgangspunkt i veldefinerede diagnoser. Mens psykologi tager udgangspunkt i det almindelige menneske.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Førtidspensionister i efterlønsklemme gh72 Politik og Samfund 2 08-01-2011 00:54
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Handicap-site Region Hovedstaden phhmw Et godt link! 0 23-02-2009 14:29
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension