K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2010, 16:44   #1
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Kørsel til fx fys..

Min mor på 80, har efter røntgen, fået konstanteret slid i hofte og ryg.

Hun får bevilget taxa til hendes læge.
Hun fejler nu ellers ikke noget, det kom "snigende" til hende, og lægen tror i første omgang det er hendes iskiasnerve, der giver hende smerter og sender hende til kiropraktor.

Jeg kører hende frem og tilbage til kiropraktor, de dage jeg har mulighed for det.
Kiropraktor mener det er noget med hendes hofte og efter nogle behandlinger, stopper han det videre forløb og mener hun skal røntgen.

Jeg kører hende så til røngten, hvor der bliver påvist slid.

Hun er nu henvist til fysioterapeut og jeg skal køre hende i morgen, hvis jeg når at blive færdig på mit job.

Hun går rigtig dårligt og indkøb har jeg også stået for, da hun ikke kan gå ret langt.

Mit spørgsmål er så, om der er muligheder for at hun kan få kørsel til og fra fys.? Jeg kender godt loven, der siger kørsel til egen læge og nærmeste speciallæge, men kan ikke finde noget om kørsel til fx kiropraktor eller fys, når man er folkepensionist.

Jeg kender dog til flere tilfælde, hvor en pensionist og 2 førtidspensionister, har fået bevilget x antal ture (efter eget valg) i taxa. Det er noget med de betaler en lille procentsats selv til kørslen. Det er ikke handicapkørsel jeg tænker på. De omtalte er ikke gangbesværede. De kører i taxa til fx banko og indkøb. Den ene jeg engang talte med, havde endda kørt i taxa til grænsen, for at købe ind og havde kun betalt 200 kr, mod normal 800 .

Hvad skal jeg kiggge efter i lovgivningen? Jeg kører gerne min mor når jeg kan, men der er dage, hvor jeg ikke kan. En taxaudgift på ca. 400 kr i ugen, løber hurtigt op for en folkepensionist.

På forhånd tak

Palle

Sidst redigeret af Pophår; 06-07-2010 kl. 16:46.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 16:58   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Borger.dk er nyttig for førtidspensionister og folkepensionister....

Jeg tænkte på, hvad med at søge udgifterne til taxa som personligt tillæg?
Ellers prøv at søge rundt her: https://www.borger.dk/Emner/pension-...r/default.aspx

Man kan jo også ringe ind til stedet, som sidder med ydelser til folkepensionister. Det sker der nok ikke noget ved. De har pligt til at vejlede ved forespørgsel....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:35   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hun kan også søge s.b.h-kørsel...(svært bevægelseshæmmet).... der er ufatteligt mange ordninger inden for etaten, men kommunerne "glemmer" og oplyse borgeren om dennes muligheder, da dette aspekt jo koster penge.

jeg ved at i fynsområdet er det taxa-fyn der har det meste af kørslen, både sygetransport, samt sbh, og alm lægekørsel.......

din mor skal hurtigst muligt have ansøgt om de diverse kørselsordninger der er i jeres kommune , så hun kan blive dækket ind,

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 20:40   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-eller:

kontakt fx Patientvejlederen i din mors region, de ved også temmelig meget om alt med hensyn til kørsel fra og til diverse
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 10:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En god ide kan være ældre-sagen, de har ingen skjulte agenda eller politiske ståsteder osv osv , så her er der altid god mulighed for at få hjælp, snakkede med en veninde forleden dag der fortalte at hun havde givet sin gamle mormor et medlemskab i fødselsdagsgave og den var allerede kommet til nytte .. genial ide

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...medlemmer.aspx
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 12:37   #6
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
geo-område??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser

Jeg kender dog til flere tilfælde, hvor en pensionist og 2 førtidspensionister, har fået bevilget x antal ture (efter eget valg) i taxa.

Det er noget med de betaler en lille procentsats selv til kørslen.

Det er ikke handicapkørsel jeg tænker på.

De omtalte er ikke gangbesværede.

De kører i taxa til fx banko og indkøb.

Den ene jeg engang talte med, havde endda kørt i taxa til grænsen, for at købe ind og havde kun betalt 200 kr, mod normal 800 .
Palle
Halløjsa
da jeg er ved at samle fakta på den helt latterlige forskel der udvises i tilkendelse af diverse ekstraforanstaltninger, beroende på geografi og velvillighed fra sagbehandlerside, fremfor Jura og rettighed, vil det være en stor hjælp, hvis du kunne præcisere hvilken § de nævnte Ftp'ere har fået taxakørslen tilkendt efter, og meget gerne hvilken kommune de hører under?

En PB for optimal diskretion er selvfølgelig helt ok.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kørsel til smerteklinik dalsgård Alt det andet 12 26-06-2014 02:49
Kørsel med Falck Pinny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2012 22:33
Kan jeg få kørsel til genoptræning? Camille Hjælpemidler til handicappede 6 03-10-2009 21:14
Kørsel Mila Alt det andet 9 30-08-2009 10:59
taxa kørsel Marolle Dit og Dat 11 10-07-2008 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension