K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 08:58   #21
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Stella

Rigtig mange tak for et godt brugbardt råd



Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
hej Smidt



Indenfor Danmarks grænser må du bevæge dig som DU VIL...kun udenfor Danmarks grænser MÅ DU IKKE...uden tilladelse det kan være fra læge eller kommunen og helbredsmæssigt ophold.

Så længe du kommer til møder og andet og holder øje med din post eller får den eftersendt kan du være hvor du vil i Danmark...det kommer ikke kommunen ved.



læs også denne tråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=906&page=2

altså Breve er vigtigt og møder med kommunen .
..og sørg for at man kan ringe til dig fra kommunen så det behøver sådan set ikke at være ferie men bare et ophold i sommerhuset ...bare du overholder loven og er indefor DK grænser .

Lad høre andre ...

Og det er ikke ulovligt.
Jeg har været hos min egen læge og psykolog og de siger begge at vi skal i det sommerhus i Jylland, de vil begge gerne skrive at vi begge har behov, for det, på grund af mit helbred for at komme lidt væk.

På torsdag skal jeg på Gentofte hos min kontaktperson og hun vil også anbefalde det

Vi har vores yngste søn på 21 boene hjemme så han vil kunne kunne se om der kommer breve fra jobcenter/kommunen mm endevidre vil han kunne henvise til at mit mobil nr, men jeg er nu sikker på at de fleste også kommunen/jobcenter vil ringe på min mobil da jeg kun giver det nr på grund af at det er den eneste tlf jeg kan hører noget i med mine kunstige hørelse.

Fra Hanne Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:00   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Endevidre siger både min fagforening og en socialrådgiver at AOF-JOB godt må lave min ressoueprofil så nu er jeg bare vildt forvirrede for her inde skriver i at det kun er ens sagsbehandler der må lave den.

Mange hilsner fra
den forvirrede
Hanne Smidt

Du burde sætte dig ned og skrive til både din fagforening og AOF-job

Det er din sagsbehandler der skal udarbejde din ressurceprofil der er en ankeafgørelse på det du kan læse den her

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Og som der står aller øverst i afgørelsen
Citat:

Resumé:
Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces.


Hvis ressourceprofilen ikke er udarbejdet af sagsbehandleren, lider den af sådanne mangler, at den ikke kan bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.


Ankestyrelsen lagde vægt på, at udarbejdelse af ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.

Du kan simpelthen skrive til dem begge ...

Citat:
Jeg er fra jer blevet oplyst om at aof-job som private aktøre godt må udarbejde min ressourceprofil, dog er jeg andet sted fra blevet gjort opmærksom på at der ligger en principel afgørelse om at det må de IKKE ..

Jeg henviser her til en principel afgørelse hvoraf det fremgår

Resumé:
Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces.

Hvis ressourceprofilen ikke er udarbejdet af sagsbehandleren, lider den af sådanne mangler, at den ikke kan bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at udarbejdelse af ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.

Denne afgørelse finder i her ...

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Jeg ønsker derfor nu fra jer at i oplyser mig om hvor i loven i ser at denne principelle afgørelse kan omgøres (den står som gældene ) og jeg ønsker at vide at AOF-JOB er godkendt af datatilsynet til at varetage dybt personlige informationer ...
Mange fagforeninger og privateaktøre tror vitterlig at de må lave de ressourceprofiler, andre igen mener at de kan omgås loven ved at de laver alt arbejdet med den og din sagsbehandler så til sidst laver konklusion og skriver under...

Men en sm afgørelse er den der tæller indtil der kommer en anden , jeg er også ved at skulle starte op i arbprøvnig de ville også gerne lave en ny ressourceprofil på mig men jeg har brugt den her afgørelse både til dem og til min sagsbehandler så nu skriver stedet bare om mig og jeg laver så ressourceprofilen sammen med min sagsbehandler ....


Hvis du er smart så skriver du også lige til din sagsbehandler at du ikke bryder dig om at de skal sidde med så intime detaljer om dig som der indgår i en ressourceprofil og at du gerne ser at loven overholdes og at den laves i samarbejde med hende ...

Og at hvis hun ikke vil det så vil du gerne have det på skrift og ligeledes hvilke lovgrundlag hun henholder sig til når hun sender den ud af huset og så lægger du den samme afgørelse ved....
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:30   #23
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Hejdien

Nu er jeg lidt mindre forvirrede, jeg vil skrive til både min fagforening, AOF-JOB og den sagsbehandler som har sendt det vidre.

fra

Hanne Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 15:30   #24
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Unhappy Afskedigelse

Så skete det som jeg jo godt viste, i dag fik jeg min afsked, jeg har jo endelig vist det et stk tid, at brevet ville komme.

Jeg blev bare så ked af det, det var jo mit drømmejob, men jeg kan godt forstå de ikke kan blive ved med at vente på at jeg bliver bedre, for der er jo ingen der ved hvor langt jeg vil nå, må så sige de har behandlet mig pænt er fyret med 4 måneders løn.

Det er bare lidt hårdt at forholde sig til også selv om jeg viste det, de har jo så også åbnet op for at jeg er meget velkommen tilbage i et fleksjob, men jeg tror selv at det vil blive meget svært, både fordi jeg vil have svært ved at hører hvad så mange børn siger, og så er der jo også lige det at jeg ikke kan tåle for meget smitte det har jeg jo papire på fra de forskellige hospitaler.

Men lige nu kan jeg jo ikke gøre så meget havde bare lige brug for at komme ud med det.

Det er jo meget muligt at der vil komme spørsmål når jeg sådan lige har tykke lidt på det.

Hilsen fra forvirrede og ked af det
Hanne

PS er også noget psykisk nede lige pt, ja ikke kun mig også min dejlige mand
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 15:49   #25
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort

Det er aldrig rart at få sin afsked fra sit drømmejob.

Op på hesten igen, når du har overskud til det. Vær glade for hinanden og vær der for hinanden.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 15:56   #26
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Sender dig et stort

Det er aldrig rart at få sin afsked fra sit drømmejob.

Op på hesten igen, når du har overskud til det. Vær glade for hinanden og vær der for hinanden.

Suncil
Tak Suncil
Jo jeg skal nok komme op på hesten igen, og jeg skal no også nok få overskudet til det, det tager bare lige lidt tid.

Du får lige et tilbage det varmer altid så dejligt med at knus
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 17:44   #27
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Et stykke tid siden

Hej

Ja det er lige lidt siden jeg har været her inde, men jeg røg lige ned i et mega sort hul, har så kravlet op igen

Det er bestemt ikke fordi det går dårlige med mig det hele blev bare lige for meget, min dejlige mand som bestemt har støtte mig i alt dette her røg ned med en diskusprolaps så nu er vi 2 sygemeldte

Jeg har jo også været inde og få lavet den rp for en lille månede siden, har så efterfølgene ikke kunne få fat på sagsbehandleren kun i en mail hvor hun skriver at hun ikke er min sagsbehandler mere
Men på jobcenter for sygdagpenge siger de hun er, så er jeg lige lidt forvirrede JA, min søde hørepædagog har flere gange skrevet til hende fordi jeg står og mangler et hjælpemiddel men hun svare heller ikke hende

Min dejlige søn på 21 år som har en mindre hjerneskade er også flytte hjem han har i de sidste 3 år gået på en skole på Møn, men skal begynde på en uddannelse på tv-glad d 10.8 han får kontanthjælp, og han havde så kun fået 500 kr udbetalt i denne månede HJÆLP jeg ringet så til hans sagsbehandler hun kunne da ikke forstå han kun havde fået så lidt hmmmm man sagde så at det var fordi han skulle betale en månede mere på den skole på Møn,( han har selv betalt de 3 år ud af en kontanthjælp) ok han havde fået 1400 kr med hjem i kostpenge så det er fint, men hun kunne så oplyse at han får ca 5000 før skat fra d 1.8, men så kom hun med et ups han er jo hjemmeboene nu så skal i henvende jer et eller andet sted, og så får han ca 3000 før skat og i skal betale kost mm til ham
Jeg kunne så ikke lade være med at udbryde HVAD, hvor på hun lige kom i tanker om at han jo stod på vente liste til et bofælleskab, så han ville få de ca 5000 før skat.

Og så sagde damen sørma at hvis jeg får bolisikkeren ville de tage den.
Nu får jeg ikke boligsikkeren, men hvis jeg gjorde puha først ville de tage de fleste at hans penge og så skulle jeg betale kost mm til ham + de ville tage boligsikkeren.

Når men det var lige en masse fra mig som sagt er jeg på vej op igen, må så også lige sige at det er dejligt at få sønnen hjem igen han er bare så sød til at hjælpe til her hjemme, og han har sådan nogle søde venner som også gerne giver en hånd med.

Men nu håber jeg bare at jobcenter finder ud af hvad for en sagsbehandler jeg har, jeg tror nu de snart er trætte af mig for jeg skriver rigtig mange mail til dem så de må jo svare en dag.

fra
Hanne

PS rigtig god sommer til jer alle
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 18:06   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hanne.

Ved du/I har nok om ørene, men din søn med en lille hjernefejl og som du beskriver skal da IKKE være på kontanthjælp!?!?!

Der må være noget helt galt! Når du får overskud så start en ny tråd, som omhandler din søns situatuion.

Mange hilsner Peter ?
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 18:23   #29
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hanne.

Ved du/I har nok om ørene, men din søn med en lille hjernefejl og som du beskriver skal da IKKE være på kontanthjælp!?!?!

Der må være noget helt galt! Når du får overskud så start en ny tråd, som omhandler din søns situatuion.

Mange hilsner Peter ?
Hej Peter og tillykke så lige du har fødselsdag

Jo jeg vil starte en ny tråd omkring min søn, for jeg kunne godt forstille mig at han er en af dem der bliver trådt på, vi har jo altid haft overskud til at kæmpe for ham, så jeg må lige få oparbejde noget kampånd

Hilsen
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 14:46   #30
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
(Hjælpe) ingen sagsbehandler?

Hej alle

Jeg har hårdt brug for et råd, jeg står der at jeg selv har skaffet en arbejdsprøvning på min arbejdsplads som jeg blev fyret fra, de vil MEGET gerne have mig tilbage og vil godt sørge for at jeg kan være der med de handicaps jeg nu har fået, og jeg vil også bare rigtig gerne tilbage, det vil så være meningen at jeg på sigt skal i flaks der hvis jeg kan klare det, jeg har selv fået lov til at bestemme hvor i huset jeg synes jeg hørermæssige har det bedst, så jeg har valgt en lille vuggestuegruppe.
Men jeg ved jo så ikke om jeg overhovede kan klare det, på den anden side vil jeg godt have muligheden for at afprøve det.

Så kommer problemet, jeg har i gennem længer tid skrevet mail til den sagsbehandler jeg trode jeg havde, endvidre har min hørepædagog skrevet rigtig mange mail til hende, ingen af os får svar tilbage og når vi ringer på hendes tlf nr tager hun den ikke, så i dag fik jeg fat i en eller anden på jobcenter for sygdagpenge JUBII tænkte jeg (det var på tlf) men damen som jeg ikke fik fat i navnet på (fordi jeg jo hører meget dårligt sagde det til hende) sagde jamen du har ikke nogle fast sagsbehandler
Jeg kom nok til at sige lidt højt HVAD, jeg forklaret så lige lidt om det med arbejdsprøvning og hjælpemiddeler (som jeg har hårdt brug for) så sagde damen en masse hurtig efter hinanden
Jeg må indrømme at jeg stoppe hende, for det lød som om hun talte til et barn

Jeg sagde så at hun bare skulle give mig en tid hos en sagsbehandler, så det er der jeg står lige nu, men jeg sidder med en formense af at de er godt på vej til at sylte mig.



Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Gravid smidt på kontanthjælp Risa Politik og Samfund 1 07-11-2009 16:12
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension