K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 07:41   #21
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Wink @Wodpoulsen

Sig til din sagsbehandler, du geeerne gør alt, hvad du kan =For at komme op, på de 15 timer! Meeen, at du ikke kan garentere, din formåeden for, hvad du magter, meeen at du forsøger ihærdigt

=Understreg overfor hende, at det jo ikke er noget du har bedt om, at blive ramt af Fibro (?) ell. hvad du nu end fejler!

Ved at du viser du forsøger, kan hun være nødtil at stille sig tilfreds, hvis du kun når 8-10 timer, men det er jo bedre end ingenting = Men, gør forsøget, og når du "kun" 8-10 i din prøve = Hun må se, hvad hun så kan byde ind med. Det, der er så vigtigt i disse sager = At prøve, at sygdommen = Forhindrer din formåden = Det er jo det = Arbejdsprøvningen viser = Sagsbehandleren, må se hvad hun så, kan byde ind med


Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 12:47   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Takker mange gange for svar, Vovse.
Velbekomme.

Du skriver bare her hvis du har flere spørgsmål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 09:26   #23
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så fik Jeg det skriftligt.

Hun skriver:
Jeg vuderer ikke, at Hun ikke pt. står til rådighed for et flexjob, men Hun er berrettiget til "særlig ydelse", hvis Hun deltager i den henviste praktik.

Ih skulle næsten høre resten også...
Jeg vuderer at Anne-lise er meget lidt samarbejdsvillig og Hun er meget vred og bitter over den manglende tilkendelse af ftp.
Jeg vuderer ligeledes at der er behov for at benytte et tilbud som vil motivere hende og anerkende hendes skånebehov for, at opkvalificere hende til, at kunne varetage et flexjob.

Hun aner jo ikk engang HVAD mine skånebehov er...For så havde Hun sgi da ike sendt mig ud på et lager.
Og der er aldrig lavet et fleksbevis, hvor der skal stå hvilke mine skånebehov.

Hun er så sjov.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:10   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så fik Jeg det skriftligt.

Hun skriver:
Jeg vuderer ikke, at Hun ikke pt. står til rådighed for et flexjob, men Hun er berrettiget til "særlig ydelse", hvis Hun deltager i den henviste praktik.

Ih skulle næsten høre resten også...
Jeg vuderer at Anne-lise er meget lidt samarbejdsvillig og Hun er meget vred og bitter over den manglende tilkendelse af ftp.
Jeg vuderer ligeledes at der er behov for at benytte et tilbud som vil motivere hende og anerkende hendes skånebehov for, at opkvalificere hende til, at kunne varetage et flexjob.

Hun aner jo ikk engang HVAD mine skånebehov er...For så havde Hun sgi da ike sendt mig ud på et lager.
Og der er aldrig lavet et fleksbevis, hvor der skal stå hvilke mine skånebehov.

Hun er så sjov.
M.h.t. fleksjobbevis tror jeg ikke det er noget de laver automatisk, men hvis du beder om det skal de lave et til dig.

Se her, scroll ned til kap. 14 (§7): https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443

Jeg plejer gerne at råde andre til, at lade være med at virke negative (også selv om kan have god grund til det), og simpelthen lade som om, at alt er i sin skønneste orden (groft sagt) og så møde op med et smil.

Det, at du har fået afslag på fp, er pi... surt og meget uretfærdigt, det kan vi to slet ikke være uenige om, men hvis du har anket afslaget og ikke fået noget ud af det, så er der ikke mere du kan gøre ved det, desværre, men sådan er det.

Det eneste man får ud af, at blive ved med, at gøre dem opmærksomme på sin utilfredshed er, at man meget nemt bliver stemplet som vrangvillig og usamarbejdsvillig.

Er det anden aktør der har sendt brevet til dig?

Som jeg har skrevet tidligere, så synes jeg du skal finde noget frem, som kan bevise din arb.evne i din forrige arb.prøvning (den der endte ud i fleks), f.eks. din dagbog, og så sende hende en kopi af det.

For at forklare hende, at det er det, der er din baggrund for, at tvivl på, at du kan komme op på 15 timer.

Men lad være med, at diskutere det med hende, det får du sandsynligvis ikke noget positivt ud af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 16:50   #25
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg ved det godt !!!
men.....ikke ?

Jeg var ikke som Hun beskriver.
Jeg sagde at Hun bestemte hvor jeg skulle hen, og Jeg skulle nok være der hver dag og gøre mit bedste, men ja...jeg grinte ikke imens.

På forrige prøvning var Jeg i 6 uger 20 timer til, at starte med, men kom ned på 15 tilsidst mener Jeg.
Det gik tydeligt ned af bakke. ALLE så det. jeg var der, men kunne næsten ingenting.
De overvågede mig som en høg. Anbefalede endda puser til mig.
Jeg skulle skrive når jeg tog pause, tissede mm. og nøjagtig tidspunkt når Jeg optog arbejdet igen.

Tilsidst bliver alt talt sammen og blev til 5 timer om ugen i reel arbejdsindsats.
De mente endda at det ville være højt sat på lang sigt, da der var mange skånehensyn.

De anbefaler kun een ting og det er ftp.
Psykologen Jeg også var hos sagde at det var helt alm opførsel for person med kronisk sygdom med smerter konstant.
Der ER bare ikke noget at gøre ved det.

Det er jo det der frustrere mig sådan.
At alle andre end lige kommunen 5 mand i nævnet mener noget andet. Nåå nej 4, den ene var ikke enig.

Sidst redigeret af Wodpoulsen; 07-03-2011 kl. 18:52.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 21:33   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Tilsidst bliver alt talt sammen og blev til 5 timer om ugen i reel arbejdsindsats.
De mente endda at det ville være højt sat på lang sigt, da der var mange skånehensyn.

De anbefaler kun een ting og det er ftp.
Psykologen Jeg også var hos sagde at det var helt alm opførsel for person med kronisk sygdom med smerter konstant.
Der ER bare ikke noget at gøre ved det.
Jeg går ud fra, at du har disse ting på skrift, en rapport fra arb.prøvningen og en skriftlig udtalelse fra psykologen, og de ting synes jeg, at du skal tage en kopi af, og så aflevere dem til jobkonsulenten, og så fortælle hende, at det var på baggrund af disse papirer, at du blev tilkendt fp.

Og undskyld at jeg tog konsulentens ord for gode varer.

Men jeg ved, at nogle mennesker er meget negative overfor sb og jobkonsulenter, og jeg er ikke i tvivl om, at det ofte er med god grund, men man når bare ikke langt med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 00:30   #27
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nu har Jeg snart være i praktik i 2 uger, og er så udmattet at Jeg nogle gange er bange for Jeg ikke vågner op igen.

Mine smerter er uudholdeligt, og alt er kaos. Tager voldsomt meget mere medicin.

Jeg orker ikke famiien, kommer ikke ibad, da mine skuldre er så ødelagte, og laver intet andet end sove, og ligge på sofaen.

Jeg er i praktik 2 timer pr dag. Arbejder ca 20 min, og det går ned af bakke.
Og Jeg SKAL jo op på 15 timer, siger SR.
Jeg når ikke at restituerer før jeg er der igen næste dag.
Så der gør virkelig ondt allerede inde Jeg prøver at lave noget.
Det er så frygteligt.


Aner ikke, hvordan Jeg skal komme igennem 4 måneder :vræl:
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 08:03   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser

Og Jeg SKAL jo op på 15 timer, siger SR.
Den der glemmer du alt om.

Sender du kopi af din dagbog til jobkonsulenten og sb ?

Ellers synes jeg, at du skal gøre det, sådan, at de kan se hvordan dit liv er nu.

Jeg ved, at nogen sender dagbog hver uge, jeg selv sendte den hver anden uge, via mail.

Har du din læge med på sidelinien (undskyld hvis du allerede har skrevet om det)?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 08:27   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så ville jeg hvis jeg var dig ,inge og tale med din ejen sagsbehandler.

Du må lægge kortene på bordet og sige du ikke kan klare din ejen hygiejen nu er på mere milicin og ikke kan hænge sammen,og du nægter at lade dig transpotere i arbejdsprøvning uden kunne komme i bad først,du melder dig syg for frem møde og tager en tur til lægen -så skal du altså have hjælp der fra,nogle pisker hesten så længe de kan få den til at kravle.

Det holder jo ikke det der,skulle der komme en trivel om at du står til rådighed,så skal du ikke lade dig præsse afdet.enten må de give dig en pension eller visiter dig til flex.

Jeg tror du du går for langt,men tør du ikke sige fra nu,så må du afsted men så sæt dig og vil dig inden du tager hjem igen.

Lad dig ikke kører længer ned
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 09:16   #30
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Kontakt din læge, og lad ham vurdere. Mon ikke det resulterer i en sygemelding?
Det der er i alle fald uansvarligt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension