K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 03:23   #21
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hejdien, Du har ganske ret.
Kære TrætPige
Du har læst om CFS symptomer og nettet er taknemlig med alle mulige teser og teorier på symptombaserede diagnoser. Pas på med at låse Dig fast på dem. I stedet for at gætte selv bør Du i stedet udredes ordentligt, og hvis Din læge fejer Dig af, så forlang at blive udredt for trætheden, eller måske bedre : skift læge.
Her er bare 3 hurtige eksempler på hvad man selv kan "gætte" på, men LAD VÆRE AT GÆTTE
Eksempler : Søvnforstyrrelser såsom søvnapnø giver sygelig træthed, og forværres af overvægt, men så kan man udredes på en søvnklinik, hvilket en grundig praktiserende læge måske selv ville overveje ved sygelig, uforklarlig træthed. Den kan så også behandles bl.a. med CPAP maske, som er en maske man sover med om natten.

ME-CFS er en infektionsgrundet træthed, typisk efter flåtbid hvor nervesystemet rammes af infektion.
CFS er også brugt om Neurasteni som er en psykiatrisk diagnose med stort set samme symptomer som ME-CFS

Der er så sprogforbistring i Danmark hvor man rask væk blander det hele sammen og kalder der kronisk træthedssyndrom...ingen fordel for hverken læger eller Dig at bruge den betegnelse.
Eksempler slut
Som Du nok kan se er der flere muligheder, men det er kun læger der kan give diagnoser, vi andre ville være kvaksalvere hvis Vi indlod os på det.
Se at få gjort noget mht. din læge og få en udredning. Vågner Du træt og sover måske dårligt, så bed om at komme til en søvnklinik, måske kan det være starten på at problemerne løser sig lidt op for Dig. Selvom de så måske ikke finder noget kan de så måske sende Dig videre i den rigtige retning.
Så, bevar håbet om Du kan få det bedre, visitation til fleksjob eller hvad der nu kan blive til kan tids nok komme.
Et bedre helbred og et normalt arbejde er altid at foretrække fordi så er "man" ( modsat os på overførselsindkomst) ikke altid i avisen og blive mere eller mindre svinet til. Hellere en "almindelig" ledig i tåbeaktivering end kaldt social bedrager pr. definition fordi man får ftp med usynligt handicap

klø på, fat mod og tro på Du kan hjælpes
Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 05:45   #22
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er enig med smølfen. Du må aller først i et ordentlig forløb med din læge og hvis han ikke lytter må du skifte. Ring rundt og spørg inden du skifter om de vil lytte seriøst til dine symptomer eller ikke vil gøre noget.

Jeg fejlede også mange andre forskellige ting inden jeg kom ind i systemet og blev udredt. Det er umuligt at sige hvad man fejler bare ved at læse på netdoktor. Der skal profesionelle til. Og førtidspension er altså ikke noget du bare kan få. Indtil videre har jeg været på kontanthjælp i 5 år efter de halvandet år med sygedagpenge. Og har endnu hverken det ene eller andet og får det sikkert heller ikke hvis de nye regler træder i kræft. Har været i div kommunale tilbud og har gjort alt hvad jeg kunne. Også selvom et af mine symptomer er søvnproblemer og jeg kun sover ganske få timer i døgnet og selvfølgelig er fuldstændig energiforladt altid. Man er nødt til at spille med på de regler der er. Også selvom det er træls eller kedeligt. Og gå ind i det med åbne arme. Hvis der følger penge med kan man håbe for dig at du kommer i relevante tilbud og ikke alle de tåbelige ting de ellers har kunne finde på ihvertfald i min kommune. Men få en udredning og forbered dig på mange år i systemet inden de træffer beslutning om hvad der skal ske med dig.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 08:19   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige selv om jeg næsten altid er enig med dig neurosmølf lige kaste en bemærkning ind her (totalt uden for tråden) men må lige sige det da vi jo feks har web her på siden der har en af de lidelser du omtaler..

Citat:
Søvnforstyrrelser såsom søvnapnø giver sygelig træthed, og forværres af overvægt, men så kan man udredes på en søvnklinik, hvilket en grundig praktiserende læge måske selv ville overveje ved sygelig, uforklarlig træthed. Den kan så også behandles bl.a. med CPAP maske, som er en maske man sover med om natten.
25 % af dem med søvnapnø kan ikke behandles deres apnø afhjælpes ikke af c-pap dette er der bare ikke mange der ved og derfor er den gængse opfattelse at har du kæmpe problemer pga søvnapnø så er det nok lidt din egen skyld du kan bruge et c-pap ..

Ville bare lige indskyde det

Nå ja og søvnklinik er for de få udvalgte , normalt får man bare et helt korset af ledninger med hjem og sætter det så selv på og måler .. men det virker nu også fint nok , at overnatte på søvnklinik er mange steder sparet væk ..

Citat:
ME-CFS er en infektionsgrundet træthed, typisk efter flåtbid hvor nervesystemet rammes af infektion.
Denne forveksles ofte med fib også (da man efter år begynder at få mange nervesmerter også ... heller ikke denne undersøges der optimalt for i DK de bruger den gamle test som er forældet og har en stor fejlprocent)

Og så lige træt pige giver de andre helt ret, i gang med udredning og det hurtigst muligt .. har selv flåtbid (og en del andet ) og kender godt den træthed , men jeg har fået hjælp efter de fandt ud af alle tingene og jeg har fundet min egen rytme og så fungere livet altså meget bedre
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 09:05   #24
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg undskylder...jeg var skidt stået op tror jeg og læste kun på side 1 - undskylder!

Er jo normalt ikke så'en ...og det ved de fleste nok herinde..ikk?
Sorry
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi

Sidst redigeret af PiaCP; 02-12-2010 kl. 09:24.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 09:15   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
somebody said "Trooll"??
man skal passe på kke at dømme
men oprettet den 1-12
lige 26 år
lyder mærkeligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 09:37   #26
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej trætpige...

Jeg forstår det her indlæg lidt som en "Joke"

Hvis du bare har læst et indlæg herinde om Førtidspension, vil du kunne se hvordan folk kæmper med at få førtidspension, det er ikke en dans på roser, og man kan ikke bare bede om en ftp fordi man ikke magter at arbejde...


Du har et deltidsarbejde, jeg går ikke udfra det er kommunen der har været indblandet.

For at være ærlig kan du kan godt forberede dig på en laaaang kamp med kommunen.

For at du kan komme i betragtning til ftp skal du have lægernes ord for at det er varigt og stationært hvilket jeg ikke går udfra din "Sygdom" er.

Dernæst skal du revilederes, arbejdsprøves mm.

Det kan godt tage mange år, i mit tilfælde har jeg kæmpet med mit helbred i 8 år, men jeg har dog kun kæmpet for en ftp i lidt over 1 år da jeg har været "For" optimistisk på at komme tilbage på arbejdsmarkedet men har tabt kampen...

Men held og lykke med forløbet
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:08   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes det er synd du endnu faktisk kun har fået meget få reele svar.

Og jeg sys vise brugere burde skamme sig, at dømme, ud fra dårlig formulering, tvært imod burde den dårlige formulering netop fortælle at her altså er en med et problem!

Det at skrive er ikke just min stærke side, og jeg har oplevet gang på gang at blive kasseret KUN! på baggrund af mine dårlige stave og gramattiske evner, det er ærlig talt ikke en særlig rar følelse, for jeg kan nu en gang ikke gøre for det, som om jeg ikke havde det svært nok??

Ja ja jeg ved godt der har været et par indlæg fra trolde, men berettiger det til at tro at alle er en trold, og berettiger det til at tro at dårlig formulerede er det? berettiger det til at vi opfører os fuldstændig som vores elskede VKO regering og skyder med kanoner? ØV!

Træt pige:

Det Danske system har slet slet ikke det sikkerhedsnet du tror vi har, bare for at tage et rigtig godt eksembel, er jeg lige havnet i en situation hvor vi 5 mennesker er tvunget til at leve af ca 2000 om måneden, jeg er handicappet, det er medfødt og kan ikke helbredes, og netop DERFOR! siger systemet at jeg ikke er god nok og må leve af ingen ting, her i landet straffes man for at være syg og handicappet.

Der er flere ting omkring dig, som gør det ret vanskeligt for os at hjælpe dig endnu (senere kan vi bedre)
Du har valgt at selv diagnosticere dig, det er du altså nød til at gå væk fra, for det kan værgen du vi lægen eller kommunen bruge til en dyt, tvært imod, giver det et hypokondrisk billed af dig, det danner netop det billed, vi IKKE har brug for, en der er doven og som bare ikke gider. Der til er der det problem i det, at... du ved godt hvis man sætter sig ned og læser i en lægebog, opdager man pludselig at man har en masse symptomer og begynder at frygte at man fejler noget... det er en meget dårlig ide

Der med ikke sagt at du ikke skal og ikke må holde fast i dine symptomer, det SKAL! du, men du skal lade være med at tro det er den ene eller den anden ting du fejler, og lade lægerne om at være læger, ellers møde du kun modstand, både fra "os" men også fra systemet og lægerne, så for din egen skyld, bør du kun forholde dig til at du er død hamrende træt, men til gengæld holde fast i at du er det.

Det er sådan i syge-systemet i DK, at man som borger ikke bare har rettigheder, men 30 gange så mange forpligtigelser, dvs at du siger at du er for træt, til at begynde at gå ture, er det samme som at sige at du ikke gider hjælpe til, med at få det bedre... JEG siger ikke det ER sådan, jeg fortæller dig at det er sådan systemet ser på dig (alle borgere)

Din læge har sagt du skal gå ture og tabe dig, i et forsøg på at hjælpe dig, hvis du bare afviser siger du også at du ikke vil hjælpes. For at en læge kan sende dig videre i systemet er lægen tvunget til at afprøve de muligheder denne nu kan afprøve inden, du viresendes, ellers vil der blive stillet spørgsmålstegn ved hvorfor lægen ikke har været læge og afprøvet det der nu er at afprøve.

Derfor er midt bedste råd, til dig lige nu og her faktisk at du gør som din læge beder dig om,. for den næste læge vil garanteret bede dig om akkurat det samme, og når nu du enlig er glad nok for din læge... man ved hvad man har, men ved ikke hvad man får.

Gå ind på vægtkonsulenterne (eller hvad de nu hedder) og i krig, eller gå ned til din læge og sig du ønsker hjælp til at tabe dig (måske OP kan komme på tale?? dog SKAL du tabe dig, tror det er 10% før lægerne vil gå i gang med det, fordi man SKAL vise en hvis vilje til at ville tabe sig, ellers vil OP ikke virke i længden alligevel)
Samtidig ligger du din dag om, du siger selv du er for træt til at gå nogle steder når du kommer hjem, jamen så brug 5 min på en kort tur om morgenen, der var ingen der sagde at du skulle starte med at gå en maraton strækning vel du kan sagtens starte med først 5 min, og så langsomt øge tiden, på den måde undgår du også unødig pludselig belastning på dine i forvejen overbelastede (vægten) lemmer. Hvis du er rigtig snart laver du dagbog over det:
Mandag 5 min fra morgensunden
Tirsdag 5 min morgen, 2 min eftermiddag
Osv osv, og efter 1-2 måneder tager du din dagbog, med ned til din læge, hvis gå turene ikke har hjulet, for så begynder din læge pludselig at kunne hjælpe dig.
Samtidig går du i krig med at tage en multivit. dagligt, for de kan måske hjælpe dig til lidt mere energi.

Hvis det ikke hjælper, og eller du er blevet fyret inden, så kom tilbage til os, for så begynder vi også at kunne hjælpe, men så længe der reelt ikke er tale om en syge-sag, er det nærmest umuligt for os at hjælpe, og der er ikke tale om en syge-sag, før du er kommet ind i systemet, og det er du altså ikke før du er blevet sygemeldt, og det vil din læge ikke før du selv gør noget aktivt for at ændre din situration.

Når (hvis) du så kommer ind i systemet, på nedsatte dagpenge (fordi du har deltidsjob) så får du igen besked på at hjælpe dig selv, der er ingen kære mor, gør du det ikke, kommer din sag til at ligge, til du ikke længere kan få sygedagpenge og ryger på KHJ, hjælper du heller ikke til der er konsekvensen altså at de trækker i din KHJ, der er kravene så "bare" aktivering, deltager du ikke, og vil din læge ikke fuldtidssygemelde dig (og det vil lægen ikke før du gør noget aktivt selv, for at bevise at du rent faktisk er syg) må du affinde dig med at der bare ikke er nogen hjælp at hente... Du SKAL hjælpe dig selv, for at få hjælp, kan du ikke er det bare ærgeligt for dig, sådan er det at bo i Danmark.
Igen inde i systemet: du må ved den søde grød ALDRIG sige at du ikke gider eller at det er kedeligt eller noget der bare minder om at sige det... at det er sindsigt huld i hovbedet det du bliver sat til, er netop meningen, ellers er du ikke motiveret til selv at finde et job, og systemet er altså ligeglad med om du ikke kan fordi du er syg.

Jeg vil dog skyde på at evt aktivering af dig vil komme til at bestå af et sundhedspogram, dvs tvungen motion og kostvejledning, altså nøjagtigt det din læge lige har ordineret dig, derfor kan du lige så godt selv gå i gang nu, frem for at vente til du bliver tvunget til det. Det vil blive det, i det øjeblik, du siger du er syg, og kommunen indhenter oplysninger fra din læge, som så vil fortælle kommunen at du trænger til motion og til at tabe dig. Om du selv tager fingeren ud nu, eller om du venter, er naturligvis op til dig, men det bedste du kan gøre for dig selv og din situation er altså at starte med at afse 2*5 min til en gå tur, og langsomt men sikkert øge tiden, så du kommer op på mindst 30 min dagligt, helst en time. Anden motion er naturligvis også en mulighed, fx svømning.

Og så skal du i øvrigt vide at træthed SAGTENS kan være en dep, specielt vinter dep, giver sygelig træthed, hvilket helt sikkert er årsagen til at din læge siger ud i lyset med dig, så du kan få det bedre.... Vinter dep, er altså ikke helt det samme som alm dep, men kan udvikle sig til at blive det, og dep behøver ikke være = med at man overvejer selvmord, ell alvorlige symptomer, mange der har dep, ved slet ikke at de har det, og tror ofte netop at de bare er mega trætte og trænger til fred og ro.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:28   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Giver Lum 110 % ret ...
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:31   #29
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Kun et eneste råd herfra: Meld dig syg og skift læge.

Og så vil jeg sige til dig: du ønsker ikke at komme på pension! Du ved slet ikke hvad du taler om. Du ønsker at få ro, blive frisk, komme igang med livet, få successer. Og jeg kan love dig, at det eneste du opnår med pension er ro - og det tager mange, mange år før du når dertil.

Du har det dårligt, og jeg føler med dig! Du kan næsten ikke slæbe dig afsted, og det er urimeligt hårdt. Forhør dig om lægerne i dit område, og vælg en, som andre anbefaler, og kom så igang med at få fundet ud, hvad der er galt med dig. Træthed er oftest et symptom og ikke en selvstændig sygdom (du er checket for diabetes, ik?).

Pøj pøj med det!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 16:56   #30
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Undskyld.

Undskyld, det var ikke min mening at mistænklige gøre nogen eller noget.
Jeg havde ud fra dine første indlæg bare svært ved at fatte hvordan det hele hang sammen, og synes det lød lidt mystisk, særligt nogle linjer i dine første indlæg. Så blev i tvivl om du fortalte hele sandheden/historien eller om det var noget du havde misforstået med hensyn til din sagsbehandler, eller om det var mig, eller os læser der misforstod dine indlæg.

Nu har du skrevet lidt mere og nu giver det hele meget mere mening.

Så beklager, det var ikke for at dømme. Sorry.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
hjælp jeg bliver kastet rúndt vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 6 31-10-2011 18:40
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension