K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 23:09   #1
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
HJÆLP! Jeg bliver nægtet FP

Hej allesammen, jeg er bare SÅ glad for jeg fandt jer.

Er der ik nogen der kan hjælpe mig med lidt tips? Jeg er 26, har et deltidarbejde som hker på et kontor her i københavn, og jeg kan bare ikke arbejde mere. jeg er SÅ træt hele tiden og min læge vil ikke lytte til mig når jeg siger der er noget galt. han siger bare, at jeg skal tabe mig og gå nogle lange ture.

det siger han KUN FORDI han har testet at alt var i orden, men jeg ved alt IKKE er i orden. Jeg har læst på nettet om forskellige træthedssygdomme.

sagsbehandleren i kommunen vil heller ikke give mig førtidspension, selvom jeg er for træt til at passe mit job. nogle uger er jeg syg alle fire arbejdsdage.

hvad gør jeg? HJÆLP!
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:39   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
er du overvægtig og har du ellers en god kontakt til din læge..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:43   #3
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
ja jeg har et bmi på 36... min læge er sød nok men siger jeg skal tabe mig så bliver jeg mindre træt. men hvordan skal jeg tabe mig når jeg er så træt?? det havde han ikke noget godt svar på. jeg vil bare have den pension så jeg kan få styr på mit liv og få tid til nogle ting jeg hellere vil.
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:47   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa!!

Velkommen til K10

Naturligvis kan du ikke få førtidspension.
Førtidspension får man først efter ÅR i afklaringsforløb og arbejdsprøvninger hvor man ikke har kunnet noget som helst.

Fortalte sagsbehandleren dig slet ikke hvilke muligheder der er for dig hvis du bliver langtidssygemeldt eller hvis du ender med at blive fyret???
Hvad blev der sagt ved den samtale?

Men først og fremmest skal du have fat i din læge, for han/hun skal hjælpe dig bedre.

Det kan meget vel være, at vægttab og frisk luft samt motion vil hjælpe på din træthed, men det nytter ikke noget hvis ikke han/hun hjælper dig med at komme igang med en livsstilændring.
Desuden skal din læge acceptere, at her er noget galt som ikke kan måles i en standardblodprøve. Har I talt om depression? Er du blevet testet for vitamin- og mineralmangler?

Se at få ringet til lægen igen i morgen, og hvis ikke han/hun er indstillet på at hjælpe dig vil jeg foreslå dig at skifte læge, selvom det koster lidt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:50   #5
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
tusind tak for svaret. jeg ved bare at jeg ikke kan magte et job. jeg er ikke deprimeret, men det med vitaminerne kunne måske hjælpe.

men hvorfor skal det være så svært?? jeg mister snart mit job og jeg har ikke energi til at søge et andet og SLET ikke til aktivering, da det er kedeligt jo.
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:59   #6
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Du vil have en FP fordi du er træt og synes det at arbejde er kedelig ? :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:00   #7
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
nej fordi jeg ikke kan passe et arbejde pga. mine symptomer. du ved, fordi jeg er syg... men det er måske ikke fint nok??
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:06   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Træt-pige,

Spørgsmålet er om du lider af stress eller stress symptomer?? Har din læge nævnt dette. Man har såmænd ikke nøde at have så meget om ørerne for at lide af stress, men når det hele ramler indfinder det sig bare !!

Måske skulle du få henvisning til en psykolog (som du nok selv skal betale) eller en psykiater for en kortere udredning - de udøver ikke megen terapi, da det er gratis at komme til psykiater m. henvisning fra egen læge.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:09   #9
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
mange tak Enteneller. jeg har nævnt det for min læge som desværre ikke købte den... "man kan ikke være stresset, når man kun arbejder 30 om ugen"... øh, jo man kan så! jeg er helt færdig i løbet af arbejdsdagen og jeg kan næsten ikke magte at ses med veninder eller gå i byen, fordi jeg er så træt.
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:11   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skriver:
Citat:
jeg vil bare have den pension så jeg kan få styr på mit liv og få tid til nogle ting jeg hellere vil.
Man får ikke pension, fordi man hellere vil dyrke sin hobby end arbejde.

Du skriver:
Citat:
jeg mister snart mit job og jeg har ikke energi til at søge et andet...
Når/hvis du mister dit job så vil du skulle forklare din situation for kommunen, og der vil blive sat gang i tiltag med henblik på at du får det bedre.
Det gode ved det for dig er, at du formentlig i en periode vil blive tilknyttet et sted/nogen der kan støtte dig i at ændre livsstil, og det gode for kommunen er, at du forhåbentlig får det bedre så du kan blive i stand til at arbejde.

Citat:
...og SLET ikke til aktivering, da det er kedeligt jo.
Jeg er målløs. For ikke at sige forarget.

HVIS du er seriøs, så er der noget du helt og aldeles har misforstået.
Hvis du er seriøs, syntes jeg, at du skal svare på de spørgsmål jeg stillede ovenover mht. din sagsbehandler.
Desuden vil du ved at læse nogle tråde her på K10 finde ud hvor svært det er at få tilkendt førtidspension.

Jeg må indrømme, at jeg nu begynder at tro, at det her er en troll - at du skriver for at provokere. Passer meget godt med al den medieopmærksomhed der har været på førtidspension idag. I så fald syntes jeg du skal skrive din bevæggrund.

Sidst redigeret af annagw; 02-12-2010 kl. 00:14.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
hjælp jeg bliver kastet rúndt vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 6 31-10-2011 18:40
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension